Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:09:19 GMT

صیادان خوزستانی از نبود جایگاه سوخت رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۳۱۱۷

صیادان خوزستانی از نبود جایگاه سوخت رنج می‌برند

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله ابوعلی عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه صید و بنادر ماهیگیری استان، اظهار کرد: در راستای سهولت سوخت‌گیری شناورهای صیادی باید وارد عمل شد.

وی به مشکلات سامانه سازمان بنادر در مدت اخیر اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود که به منظور جلوگیری از زمین‌گیر شدن ناوگان صیادی در چنین مواقعی، تأمین سوخت شناورهای صیادی از طریق تأیید شیلات و به صورت دستی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوعلی در ادامه بیان کرد: سالانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ قایق فاقد هویت با عنوان قایق‌های صیادی به صورت غیرمجاز وارد صیدگاه‌های استان می‌شوند که لازم است با هماهنگی اداره کل محیط زیست و دریابانی از ورود آنها به دریا جلوگیری شود.

وی بر اولویت‌بندی مشکلات جامعه صیادی تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات صیادان طی زمان‌بندی مشخص برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: برنامه‌های خوبی برای حفظ اشتغال موجود در دریا، بازسازی ذخایر دریایی، احداث بنادر صیادی، لایروبی بنادر در نظر گرفته شده است که با مشارکت مسئولان محلی، جامعه صیادی، و سازمان شیلات ایران این امر محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: اگر اعتبارات عمرانی تخصیص یابد تا پایان سال، دو بندر در شهرستان‌های شادگان و هندیجان به بهره بردادی خواهد رسید و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های استان مستقر خواهد شد.

عبدالله حسینی، مدیر کل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: با توجه به اهمیت صنعت شیلات در اقتصاد استان باید مشکلات حوزه صید و بنادر ماهیگیری رصد شود.

وی افزود: اولویت‌بندی مشکلات و ارائه پیشنهادها و راهکارهای تخصصی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح می‌شود تا با حضور استاندار خوزستان برای حل آنها اقدام خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه باید در بحث صدور مجوز صید نظارت بیشتری انجام شود، عنوان کرد: اگر این امر محقق شود، در این صورت ذخایر آبزیان حفظ خواهد شد.

به گزارش مهر، رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری کشور، مدیرعامل اتحادیه صیادان، معاونین اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان و مدیریت پخش فراورده‌های نفتی آبادان از دیگر حاضران نخستین کارگروه صید و بنادر و ماهیگیری خوزستان بودند.

کد خبر 5064561

منبع: مهر

کلیدواژه: بنادر خوزستان جایگاه سوخت صید غیرمجاز شیلات خوزستان ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه گرگان محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا پدافند غیرعامل شهرکرد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • صدور هشدار نارنجی در دریای خزر
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند