Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس فعالیت خود را برای ارائه خدمات به آتش‌نشان‌ها و خلبان‌های ارتش آغاز کرده و حالا کاربران فضای مجازی می‌توانند با پرداخت مبلغی از این سرویس به صورت آزمایشی استفاده کنند.

بر اساس اطلاعاتی که کاربران پس از آزمایش‌ها منتشر کرده‌اند، هزینه استفاده از سرویس مذکور برای یک ماه ۹۹ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد همچنین برای نصب آنتن‌های مخصوص دریافت فرکانس‌های ماهواره‌ای و دیگر خدمات باید مبلغ ۴۹۹ دلار را به شرکت مذکور پرداخت کنند.

شرکت اسپیس ایکس به کاربرانی که تمایل استفاده از سرویس آزمایش استارلینک را داشته‌اند اخطار داده که اتصال آن‌ها به شبکه اینترنتی ممکن است گاهی اوقات قطع شود. با این که برنامه ارائه اینترنت ماهواره‌ای تا پایان امسال تکمیل نمی‌شود اما همان طور که ایلان ماسک وعده داده بود سرعت اتصال این سرویس بین ۵۰ مگابیت و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید

ثبت سرعت دانلود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه با ماهواره استارلینک جزئیات سرویس اینترنتی استارلینک

این سرویس سرعت بیشتر را با نرخ دیرکرد اتصال کمتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزایش سرعت و قیمت قابل توجه شرکت استارلینک می‌تواند تفاوت بسیاری را در کشورهای مختلف صورت دهد. بر اساس گزارش‌های سال ۲۰۱۴ کاربران برای برخورداری از اینترنتی با سرعت ۱۵ مگابیت ناچار به پرداخت ۵۰ دلار هزینه ماهیانه بوده‌اند.

این مبلغ در سال ۲۰۲۰ به ۶۰ دلار رسیده است. با توجه به آن که شرکت اسپیس ایکس اینترنت استارلینک را با سرعت ۵۰ الی ۱۵۰ مگابیتی عرضه می‌کند هزینه ۹۹ دلاری به صورت ماهیانه آن چنان زیاد به نظر نمی‌رسد. با این وجود همچنان سوالات بسیاری در رابطه با سرعت و کیفیت اینترنت استارلینک وجود دارد که می‌تواند به کاربران برای انتخاب دقیق‌تر کمک کند. از آن جایی که قیمت اینترنت گوشی‌های همراه در کشورهایی مثل آمریکا کاهش داشته در نتیجه بهتر است شرکت استارلینک نیز تا حد امکان اینترنتی با کیفیت را با هزینه‌ای معقول عرضه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت استارلینک اینترنت ماهواره ای استارلینک اینترنت ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه خود برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی در مراکز داده است.

اپل که در زمینه هوش مصنوعی از رقبای خود عقب افتاده است، از سؤال در مورد برنامه های خود برای این فناوری طفره رفته است.

تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما همچنان نسبت به فرصت‌های خود در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار خوش‌بین هستیم و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهیم.

در این گزارش آمده است که این پروژه با نام رمز داخلی «Project ACDC» (تراشه‌های اپل در مرکز داده) با هدف استفاده از تخصص طراحی تراشه اپل برای زیرساخت سرور آن است.

به گفته این روزنامه، این پروژه چندین سال است که در حال انجام است، اما مشخص نیست که چه زمانی رونمایی خواهد شد.

در این گزارش آمده است که برای تراشه سرور اپل، این مؤلفه احتمالاً بر روی اجرای مدل‌های هوش مصنوعی، که به عنوان استنتاج نیز شناخته می‌شوند، متمرکز خواهد بود تا بر روی آموزش مدل‌های هوش مصنوعی.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وال استریت ژورنال گفت که اپل با شرکت تولید نیمه هادی تایوان برای طراحی و شروع تولید چنین تراشه هایی همکاری می کند؛ اما اضافه می کند که هنوز مشخص نیست که این دو شرکت درباره این موضوع به نتیجه قطعی رسیده اند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • رقم هزینه رم برای سردار آزمون مشخص شد
  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران