Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از پژوهشگران از کشورهای بریتانیا، شیلی و آلمان این ابزار را به ثبت رسانده‌اند و می‌گویند این روش که می‌تواند در منزل و بدون نظارت بالینی انجام شود، قادر است هورمون کورتیزول را که عامل استرس اندازه‌گیری کند.

آندره هرن ویوز، از انستیتو علوم اعصاب در دانشگاه کالج لندن گفت: «نمونه‌برداری از کورتیزول بسیار دشوار است زیرا میزان هورمون می‌تواند نوسان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر ممکن است یک نمونه بازتاب دقیقی از سطح کورتیزول در بدن یک فرد نباشد. به علاوه روش‌های نمونه‌گیری خود می‌توانند استرس ایجاد کنند که این خود می‌تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.»

دکتر هرن ویوز افزود: «اما به نظر می‌رسد میزان کورتیزول در موم گوش پایدارتر است و با ابزار جدید می‌توان نمونه‌برداری و تست سریع، ارزان و موثر آن را آسان کرد.»

دستگاه جدید ساخته شده شبیه یک گوش‌پاک کن است با این تفاوت که برای آن چیزی شبیه به ترمز طراحی شده تا از ورود بیش‌ از حد آن به گوش و ایجاد آسیب جلوگیری کند.

پیش‌تر سطح هورمون کورتیزول با آزمایش خون، ادرار، بزاق یا مو اندازه‌گیری می‌شد.

دانشمندان می‌گویند جرم گوش بیشتر از نمونه‌های مو کورتیزول تولید می‌کند و روش ابداعی می‌تواند به سریعترین و ارزان‌ترین شکل میزان استرس بدن را بسنجد.

پژوهشگران در حال مطالعه هستند که از جرم گوش همینطور برای اندازه‌گیری سطح گلوکز خون استفاده کنند. امری که به بیماران دیابتی اجازه خواهد داد قند خون خود را به آسانی تحت نظر داشته باشند.

محققان همچنین اعلام کرده‌اند که با روش جدید، آنتی‌بادی ویروس کرونا در بدن نیز به سادگی قابل آزمایش و تشخیص است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استرس جرم گوش هورمون کورتیزول اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اخبار و گزارش های تازه ای درباره سری هفتم گلکسی واچ منتشر شده است. پیش بینی می شود این سری ساعت هوشمند سامسونگ شامل ۳ مدل باشد، حال آنکه سری های پیشین شامل دو دستگاه بوده اند. اکنون گزارشی جدید از کره جنوبی حاکی از آن است که یک ویژگی رصد سلامتی مهم احتمالا در این گجت پوشیدنی به کار می رود.

طبق گزارش ها مذاکراتی درباره ویژگی های کلید رصد قند خون و یکپارچه سازی هوش مصنوعی در ساعت نیز انجام شده است.

پیش بینی می شود سامسونگ ویژگی رصد قند خون را در سری گلکسی واچ ۷ بگنجاند. بسیاری از تولیدکنندگان گجت های پوشیدنی از جمله اپل نیز مشغول کار روی این ویژگی رصد سلامتی و گنجاندن آن در دستگاه هایشان هستند این ویژگی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت کمک حال است.

البته در بیانیه رسمی سامسونگ به گلکسی واچ ۷ اشاره ای نشده است. اما احتمال زیاد دارد قابلیت رصد قند خون در این محصول ارائه شود. همچنین باید منتظر ماند و دید آیا این برند کره جنوبی ویژگی مذکور را در تمام مدل ها ارائه می کند یا خیر.

کد خبر 6090119 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد