Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:15:38 GMT

بحران انتخاباتی آمریکا با طرح تقلب در شمارش آرا

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۳۸۵۹

بحران انتخاباتی آمریکا با طرح تقلب در شمارش آرا

به گزارش ایرنا، شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از پایان زمان رای گیری در روز سوم نوامبر۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹؛   آغاز شده و  پیروز انتخابات در بیستم ژانویه ۲۰۲۱ مصادف با یکم بهمن ۱۳۹۹، دولت خود را مستقر و کارش را آغاز خواهد کرد.  با وجود اینکه هنوز آرای نهایی برخی ایالت‌ها اعلام نشده است، بایدن اعلام کرد که وی در مسیر پیروزی قرار دارد و ترامپ هم ادعا دارد که وی در این انتخابات برنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر و هم‌زمان با شمارش آرا؛  ترامپ مدعی پیروزی خود و تقلب در انتخابات شده است. ترامپ که با چنگ و دندان برای ماندن در کاخ سفید تلاش کرده، برای رسیدن به این هدف بارها اظهارات جنجالی بر زبان آورده و گفته است که احتمال رخ دادن تقلب در انتخابات وجود دارد. اکنون نیز با توجه به اینکه ‌بایدن در مجموع در شمارش آرا از ترامپ پیشی گرفته، مطرح کردن ادعای تقلب از سوی ترامپ بیانگر نگرانی وی از شکست است. این موضوع سبب شده است که برخی‌ تحلیلگران عرب‌ اینگونه گمانه‌زنی کنند که ترامپ با ادعای تقلب زمینه را برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات فراهم می‌کند. این موضوع امنیت و دموکراسی را در آمریکا با آزمون بی‌سابقه‌ای روبرو خواهد کرد.

زمینه‌سازی برای اعتراض به نتایج با ایجاد شک و تردید 

بسیاری از تحلیلگران عرب معتقدند که انتقادات ترامپ و اطرافیان وی از روند انتخابات و تردید وارد کردن در شفافیت انتخابات نشان می‌دهد که آنها از شکست خود در انتخابات می‌ترسند و می‌خواهند هواداران بایدن را نا امید و زمینه را برای اعتراض به نتیجه انتخابات فراهم کنند. «محمود مجادله» تحلیلگر و مفسیر سیاسی تارنمای «عرب ۴۸» فلسطین گفت: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است. در حالی است که بایدن پیشتاز است ترامپ برای اعلام پیروزی خود شتاب می‌کند. در شرایطی که ترامپ برای اعلام پیروزی شتاب می‌کند بایدن هم گفت در مسیر درست پیروزی قرار داریم و باور داشته باشید که پیروز خواهیم شد. ترامپ هم گفت دموکرات‌ها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند و ما هرگز اجازه چنین کاری را به آنان نخواهیم داد. ترامپ در کاخ سفید به هواداران خود گفت بود با فاصله بسیاری پیروز خواهیم شد. او گفت به دادگاه عالی درباره تعداد آرا شکایت خواهد کرد و این لحظه مهمی در تاریخ آمریکا است.

این نخستین بار نیست که ترامپ و هواداران وی در روند انتخابات تردید وارد می‌کنند بلکه پیش از این نیز آنها روند انتخابات را زیر سوال برده‌اند.  ترامپ در مصاحبه خود در ۱۹ ژوئن با شبکه «فاکس نیوز» مخالفت خود را با پذیریش شکست در انتخابات اعلام کرد. «تیم مورتو» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ هم گفته است ترامپ در صورت شکست کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. وی همچنین ۲۲ ژانویه گذشته در یک پیام توییتری اعلام کرده است شاید او به دلیل تقلب در انتخابات نتیجه را ببازد. ترامپ گفت رای دادن از طریق پستی که از سوی دموکرات‌ها مطرح شده است به تقلب در انتخابات منجر خواهد شد. او همچنین گفته است این انتخابات فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود. هواداران ترامپ هم ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات را تکرار کرده‌اند. «ولیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ هم ادعا کرده است کشورهای خارجی در انتخابات دخالت می‌کنند. «مایکل کوهین» وکیل سابق ترامپ هم گفته است ترامپ در صورت شکست، کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. او گفته است با توجه به شناختی که از نتیجه کار کردن با ترامپ دارم می‌ترسم که وی در صورت شکست هم قدرت را به طور مسالمت‌آمیز واگذار نکند.

«فواد الصلاحی» استاد جامعه‌شناسی یمنی در روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در این زمینه نوشت: اتهام‌های متقابل کاندیداها و هواداران آنها در کنار اظهارات ترامپ که خود را پیروز انتخابات معرفی می‌کند نشان می‌دهد که ترامپ زمینه را برای عدم پذیریش شکست خود مهیا می‌کند.

وجود بسترهای لازم برای شورش در برخی ایالت های آمریکا 

 اگر بایدن پیروز انتخابات شود و ترامپ شکست را نپذیرد و اینگونه توجیه کند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است و یا اینکه کشورهای خارجی در آن دخالت کرده‌اند در این صورت احتمال دارد آشوب از سوی عده‌ای رخ دهد و در بیشتر ایالت‌های آمریکا هم  بسترهای لازم در این باره وجود دارد. این انتخابات خطرات واقعی را برای جامعه آمریکا و جهان به دنبال خواهد داشت.

«امین مشاقبه» ستون‌نویس روزنامه «الرای» اردن دراین خصوص  نوشت: اگر بایدن با فاصله کمی ترامپ را شکست دهد این موضوع سبب خواهد شد ترامپ در نتیجه انتخابات اعتراض و ادعای تقلب کند. او در این صورت خواستار شمارش دوباره آرا در ایالت فلوریدا و تگزاس خواهد شد و این موضوع سبب تاخیر اعلام نتیجه خواهد شد و از دادگاه فدرال و حتی کنگره درخواست خواهد شد تا این موضوع را بررسی کنند. مشخص است که ترامپ خود را پیروز انتخابات معرفی خواهد کرد در این صورت احتمال رخ دادن خشونت از سوی راستگرایان تندرو وجود دارد.

«ولید شراره» تحلیلگر روزنامه «الاخبار» لبنان هم معتقد است که میانگین بالای مشارکت در انتخابات آمریکا خبر شگفت‌آور و ناخرسندی برای ترامپ بود. او پیش از این بارها با ادعای احتمال رخ دادن تقلب در انتخابات اعلام کرده است در صورت شکست رخدادهای ناگواری رخ خواهد داد.

«زید نوایسه» تحلیلگر روزنامه «الغد» اردن نوشت کارشناسان اتفاق‌نظر دارند که این انتخابات خطرناک‌ترین انتخاب تاریخ آمریکا است. با توجه به پافشاری ترامپ برای اعلام پیروزی زودهنگام خود و تردید وارد کردن وی در انتخابات و اظهارات وی درباره اعتراض و شکایت در دادگاه عالی احتمال رخ دادن سناریوی خشونت وجود دارد.در پایان باید گفت تحلیلگران عرب معقتدند که نپذیرفتن نتیجه انتخابات سوم نوامبر آمریکا از سوی ترامپ و ترک نکردن کاخ سفید در صورت پیروزی بایدن، دموکراسی آمریکا را با آزمون سختی روبرو خواهد کرد. در این صورت پافشاری ترامپ بر روی ادعاها و درخواست خود و حمایت هواداران وی از این موضوع، آمریکا را با تنش سیاسی روبرو خواهد کرد.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالت تگزاس جو بایدن آشوب پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالت تگزاس جو بایدن آشوب دونالد ترامپ ایالت تگزاس جو بایدن آشوب اخبار کنکور تقلب در انتخابات نتیجه انتخابات پیروز انتخابات احتمال رخ دادن صورت شکست شمارش آرا ترامپ هم کاخ سفید خواهد شد هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود