Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان اداره‌کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به گزارش هواشناسی در روز پنجشنبه، هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی در هفته آینده و توصیه به دستگاه‌های متولی و شهروندان جهت پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در این هشدار اعلام شده است: یک سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ آبان‌ماه) فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند که رگبار و رعد و برق، وزش باد موقت و کاهش دما از مخاطرات این سامانه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت این سامانه احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها را با خود به دنبال دارد از این رو به عدم اتراق در کناره مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تردد جاده‌ای توصیه شده است.

اداره‌کل مدیریت  بحران استان ضمن اعلام تداوم آماده‌باش، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت، به فرمانداران دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در مجاورت رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دره‌ها، کانال‌ها، مناطق مرتفع و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و سقوط اجسام و درختان به شهروندان به ویژه روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

در این هشدار بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی، پایداری شبکه برق‌رسانی، مسدودنمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی،باغی و سایر بخش‌ها و... توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید شده است.

توصیه به رانندگان جهت احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص درختان، سازه‌های موقت و اجسام بااحتمال سقوط، مدیریت سوخت مصرفی شرکت‌ها، کارخانجات و مراکز صنعتی به منظور کاهش آلاینده‌ها و اتخاذسایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثارحوادث احتمالی از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیریت بحران بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی