Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:18:58 GMT

مشاغل شناسنامه‌دار بیشتر باید مورد حمایت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۴۴۳۸

مشاغل شناسنامه‌دار بیشتر باید مورد حمایت قرار گیرد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مشاغل شناسنامه‌داری که بیمه و بازنشستگی را بدنبال بیاورد بیشتر باید مورد حمایت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ۱۵ آبان در جلسه‌ای با نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره)، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام"ره" و بخش‌های مرتبط با آن همچون بنیادهای برکت، احسان وعلوی با توجه به فعالیت‌های بسیار ارزشمند و اثرگذاری که دارند برای توده مردم خصوصا محرومین، بویژه در این وضعیتی که به یکباره جهان و کشور ما با آن مواجه شده است، مایه امیدبخشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع مهمی که قابل اشاره است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که مشاغل شناسنامه‌داری که بیمه و بازنشستگی را بدنبال بیاورد، بیشتر باید مورد حمایت و در دستور کار احداث قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در استان، عنوان کرد: لرستان با داشتن  ۸۰۰ هزار هکتار زمین که ضریب آبی آنها ۲۳ درصد است و از طرفی هزاران تن میوه‌های گوناگون و متنوع دارد که این‌ها می‌توانند در قالب صنایع تبدیلی، مشاغل زیادی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه  طبق آمار ۲۲ درصد حبوبات کشور از آن لرستان است  که متاسفانه در قالب خام فروشی، در معرض فروش قرار می‌گیرد، بیان کرد: بنابراین با یک بازنگری جامع و کامل می‌توانیم از آن ۱۸ هزار شغل خانگی ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ شغل پایدار ایجاد کنیم و یقینا تاثیرگذاری این کار به مراتب بیشتر خواهد بود و باعث می‌شود که حداقل ۴۰۰۰ نفر را از آسیب و مشکلات زندگی نجات دهیم.

شاهرخی گفت: اگر ستاد اجرایی با ظرفیت بالایی که دارد بتواند طرح‌های بیشتری را در لرستان تعریف کند خیلی می‌تواند کارساز باشد و انتظار داریم که این تغییر رویکرد در استان بخصوص در جامعه شهری و حواشی شهری بطور جدی عملی شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه  یک پروژه در منطقه میانکوه غربی و نیمه شمالی و قسمت میانکوه شرقی داریم که جمعیتی حدود ۲۰۰۰ خانوار دارد که آنهم در نیمه راه است و نیازمند کمک و مساعدت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در بحث اشتغالزایی خدمات ارزشمندی توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل صورت گرفته، مثل احیا کارخانه یخچال‌سازی، که اینچنین مواردی باعث می‌شود موتور کار و تحرک در بین مردم بیشتر و بیشتر به حرکت دربیاید که این در نوع خود باعث امید در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی که نظام به آنها نیاز دارند جوانانی هستند که نیاز به اشتغال و بیمه بازنشستگی دارند، اظهار کرد: در این چرخه اشتغال‌زایی می‌تواند حاصل شود و آن جامعه هدفی که ما به دنبالش هستیم که آنان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی حفظ کنیم و آسیب نبینند ما این را در استان کمرنگ می‌بینیم و احتیاج به یک فکر اساسی چه در داخل و چه در خارج از استان دارد.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اشتغالزايي سرمایه اجتماعی صنايع تبديلي بازنشستگی خام فروشی مشاغل ستاد اجرایی قرار گیرد باید مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت

نماینده تبریز در مجلس گفت: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.    احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.   این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.   وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.   علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.   وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟