Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@22:47:30 GMT

بایدن یا ترامپ ؛ 40 سال پس از شروع رای گیری

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۴۴۴۴

بایدن یا ترامپ ؛ 40 سال پس از شروع رای گیری

ساعت 24 - بیش از ۴۰ ساعت از آغاز شمارش آرا گذشته ولی هنوز رییس جمهور بعدی آمریکا مشخص نیست. قراراست نتیجه نوادا در دو سه ساعت آینده مشخص شود. . اگه بایدن در نوادا پیروز شود، رییس جمهور بعدی خئاهد بود.

با توجه به اینکه نوادا در انتخابات قبل به کلینتون رای داده بود و آرای شمارش نشده هم عمدتا در بخشهای دموکرات نشین هستند، شانس بایدن در نوادا بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا بازارهای شرط بندی الان ۹۰درصد  شانس برای ریاست جمهوری بایدن منعکس می کنند. البته احتمال 90 درصد  به معنی قطعی بودن نیست. احتمال جفت شیش کمتر از ۳ درصداست  ولی تاس ها می نشینند.

اگر ترامپ در نوادا پیروزشود ، توجهها  می رود به سمت جورجیا و پنسیلوانیا. در جورجیا ترامپ جلوست ، ولی فاصله ترامپ و بایدن به کمتر از ۱۴ هزار رای رسیده. هنوز بیش از ۵۰ هزار رای جورجیا شمارش نشده است.  لذا نتیجه جورجیا هنوز غیرقابل پیش بینس است. . در پنسیلوانیا هم ترامپ جلوزده ، ولی فاصله ۱/۷٪ هست و هنوز ۸٪ ارا شمارش نشده،آرایی  که بیشتر در مناطق دموکرات نشین هستند. به این دلایل، نتیجه پنسیلوانیا و جورجیا تا پیش از شمارش آخرین رای مشخص نمی شود.  کافی است  از بین نوادا، پنسیلوانیا، یا جورجیا، بایدن در یکی پیروز شود تا رییس جمهور بعدی شود. لبته بایدن با یک ریسک دیگه هم مواجه هست و آن  آریزوناست. ۸۶٪ آٰرای آریزونا شمارش شده، و بایدن ۲/۴٪ جلوشت . آسوشیتدپرس نوشته است  مطمئن  است  که بایدن پیروز انتخابات آریزونا خواهد بود، ولی نیویورک تایمز شک دارد. اگر  شک نیویورک تایمز به جا باشه و نتیجه آریزونا به نفع ترامپ بچرخد، دیگه نوادا برای بایدن کافی نخواهد بود. بدون آریزونا، بایدن نیازمند جورجیا یا پنسیلوانیا خواهد بود.

همانطور که پیش بینی می شد، ستاد ترامپ کار را به دادگاه کشانده است.  ستاد ترامپ از سه ایالت شکایت کرده، تا جلوی شمارش آرا را بگید. در ویسکانسین هم تقاضای بازشماری آرا داده است.  قاضی، ساعاتی پیش شکایت از ایالت جورجیا رو رد کرد، چرا که ستاد ترامپ هیچ شواهدی برای تخلف ارائه نکرده بود. گفته میشودسایر شکایات ترامپ هم شواهد محکمه پسندی نداشتند .در آمریکا دولت فدرال مجری انتخابات نیست، بلکه دولتهای ایالتی مجری انتخابات هستند. لذا کاری از دست ترامپ بر نمی آید ، به جز اینکه نظاره کند ، و اگرتخلفی دید، از دولت ایالتی شکایت کند.  بعد از مشکلات انتخابات سال ۲۰۰۰، قوانین و ساز و کارهای انتخاباتی آمریکا اصلاح شد. به نظر میاد در این انتخابات، دولتهای ایالتی با نظم خاصی شمارش آرا را برگزار کردند و تا اینجا هیچ بهانه‌ ای به ستاد ترامپ نداده‌اند. در اعتراض ستاد ترامپ به چهار ایالت مختلف هم میشود  دید که دستشان خالی است. . از این جهت گمان میرود  که کشاکش  قضایی بر سر انتخابات دیگر چندان طول نکشد.

اگه نتیجه نوادا در دو سه ساعت آینده منتشر شود  و بایدن پیروز شود  عملا کار همین امروز تمام است. . اگه نه، به احتمال زیاد فردا، با نهایی شدن نتیجه انتخابات پنسیلوانیا و جورجیا، تکلیف رییس جمهور بعدی آمریکا مشخص میشود.

پویا ناظران- اقتصاددان .

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رییس جمهور بعدی ستاد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد درست است که جوانان آمریکایی از اسرائیل به دلیل حمله به غزه خشمگین هستند، اما تعداد کمی از آن‌ها در انتخابات برای رای دادن به جنگ اسرائیل-غزه توجه خواهند کرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در واقع نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نگرانی‌های اقتصادی در اولویت جوانان آمریکایی است.

در نظرسنجی جوانان مؤسسه سیاست هاروارد که اندکی قبل از موج تظاهرات و سرکوب دانشگاه در ماه گذشته انجام شد، آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله عمدتاً بایدن را به خاطر مدیریت درگیری‌های غزه مورد سرزنش قرار دادند و ۷۶ درصد عملکرد وی را تایید نکردند.

در این میان ۱۸ درصد عملکرد او را تایید کردند. با این حال تنها ۲ درصد از آن‌ها آن را مهمترین نگرانی خود در انتخابات ارزیابی کردند، در حالی که ۲۷ درصد گفتند که بیشتر نگران مسائل اقتصادی هستند.

در نظرسنجی Economist/YouGov که اخیراً در اواخر آوریل انجام شد، ۲۲ درصد از رای دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله تورم را به عنوان مهم‌ترین موضوع خود ذکر کردند. دو درصد سیاست خارجی را به عنوان دغدغه اصلی خود معرفی کردند.

داده‌ها نشان می‌دهد در عین حال که جوانان آمریکایی از شیوه مدیریت بایدن در بحران غزه راضی نیستند، اما این موضوع، فاکتور مهمی در رای دادن آن‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • تعویق زمان برگزاری دادگاه دونالد ترامپ
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • انتخابات محاکمه ترامپ را به تعویق انداخت!
  • تعویق محاکمه ترامپ/ بنویسید اطلاع ثانوی بخوانید بعد از انتخابات!
  • نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا