Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نزدیک شدن به زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا و احتمال زیاد شکست ترامپ، رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع وزارت دفاع آمریکا گزارش داده‌اند مارک اسپر نامه استعفای خود را آماده کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ان بی سی نیوز، مارک اسپر از سه ماه پیش قصد داشت از کار خود به دلیل اختلاف با ترامپ درباره حذف نام رهبران کنفدراسیون به ویژه پس از جنبش اعتراضی "جان سیاهان مهم است" کناره‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ هم پیش از این گفته بود که در صورت انتخاب، تعداد زیادی از کابینه خود را تغییر می‌دهد اما اقدام اسپر در حالی که هنوز مشخص نیست ترامپ برنده است یا خیر، نمی‌تواند به دلیل تغییرات کابینه در دور دوم ریاست جمهوری باشد.

حدود 10 روز پیش نیز منابع نزدیک به رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده بودند که او فهرست بلندبالایی را شامل مدیر اف‌بی‌آی، رییس سیا و وزیر دفاع خود برای اخراج در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آماده کرده است.

تارنمای آکسیوس روز پنجم آبان ماه جاری به نقل از دو منبع آگاه که درباره این موضوع با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صحبت کرده‌اند، نوشت که او فهرست بلندبالایی را آماده کرده تا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر آن‌ها را اخراج کند.

به گفته این منابع، «کریستوفر رِی» مدیر اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی)، «جینا هاسپل» رییس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در این فهرست جزو کسانی هستند که بلافاصله پس از پیروزی ترامپ اخراج خواهند شد.

یکی از این منابع به آکسیوس گفت که مدیر اف‌بی‌آی و رییس سیا مدت‌ها است که دیگر برای ترامپ و حلقه نزدیکانش قابل اعتماد نیستند، و اگر به خاطر دردسرهای پیش از انتخابات نبود، خیلی قبل‌تر آن‌ها را اخراج کرده بودند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتخابات 2020 دونالد ترامپ مارک اسپر انتخابات آمریکا اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد

به گزارش قدس آنلاین، مدیا بنجامین، از بنیانگذاران سازمان حقوق بشری کد پینک (صورتی پوشان) در حساب کاربری خود در تارنمای ایکس خبر داد که در جریان سخنرانی وزیر دفاع آمریکا در یکی از کمیته های مجلس، علیه سیاست های واشنگتن در قبال جنگ غزه اعتراض کرد و بازداشت شد.

بنجامین ۷۱ ساله ساعاتی پیش نوشت: امروز سخنرانی لوید آستین وزیر "دفاع" را در یکی از جلسات مجلس بر هم زدم. نمی توانستم در زمانی که جهان شاهد مشارکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه است، به گفته های او در مورد رهبری آمریکا گوش کنم.

این کنشگر آمریکایی در توییتی دیگر با انتشار فیلمی از بازداشت خود نوشت: امروز و پس از آنکه از جلسه اخراج شده و به دلیل اختلال در آن بازداشت شدم، دوباره با آستین رو در رو شده و از وی تقاضا کردم تا به نسل کشی در غزه پایان دهد. تا زمانی که صلح در غزه برقرار نشود، آستین آرامش نخواهد داشت.

این فعال حقوق بشر با انتشار فیلمی از بازداشت مجدد خود به نحوه بازرسی بدنی تحقیر آمیز خود اشاره کرد و نوشت: در کنگره با بانیان صلح مانند تبهکاران رفتار کرده و از اقدام های تبهکاران تقدیر می شود. زمانی که جری ندلر عضو کنگره و نماینده دموکرات عضو کمیته قضایی از کنار من گذشت، هیچ اعتنایی نکرد و به درخواست ما برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل پاسخی نداد.

دیروز (۱۱ اردیبهشت) تارنمای نشریه «پولیتیکو» گزارش داده بود که ائتلافی از وکیلان آمریکایی و غیرآمریکایی از جمله دستکم ۲۰ تن از وکیلان شاغل در دولت بایدن، با اعلام اینکه اقدام های رژیم صهیونیستی در غزه با قوانین بشردوستانه داخلی و بین المللی مطابقت ندارد، به دنبال مطرح کردن درخواست رسمی توقف کمک‌های نظامی به اسرائیل هستند.

پولیتیکو نوشت که امضاکنندگان این نامه قصد دارند در روزهای آینده آن را به مریک گارلند، دادستان کل آمریکا ارسال کنند. وکیلان مذکور در این نامه ابراز عقیده کردند که اسرائیل احتمالاً قوانین آمریکا از جمله قانون کنترل صادرات تسلیحات و همچنین کنوانسیون ژنو را که حملات نامتناسب به جمعیت غیرنظامی را ممنوع می کند، نقض کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور