Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:23:57 GMT

مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۴۹۰۳

مشارکت بیش از ۱۲ هزار نفر در پویش نذر خون گیلان

دکتر گیتی ایزدی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و ۸۰۸ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند،  اظهار داشت: سه هزار و ۳۶۲ نفر از اهداکنندگان با سابقه و بقیه اهداکنندگان مستمر هستند.

وی اظهار کرد : از مجموع اهداکنندگان در پویش نذر خون در استان ۱۱ هزار و ۶۵۸ نفر مرد و ۵۱۴ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است از اهداکنندگان خواست که اهدای خون را تنها به ایام خاص محدود نکنند.

پویش نذر خون و پلاسما با هدف جلب مشارکت بیشتر مردم برای اهدای خون طی دو ماه محرم و صفر در استان گیلان راه اندازی شد.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شود.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

برچسب‌ها رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان رشت سازمان انتقال خون ایران گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون

 مدیرکل انتقال خون اصفهان با تبریک هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت»، اهدای خون را مصداق عینی مردمی سازی سلامت بیان کرد وگفت: اهداکنندگان خون سربازان گمنام سلامت هستند که در هر بار اهدای خون، سلامتی را حداقل برای سه نفر به ارمغان می‌آورند.


 کیان دهراب پور افزود: سال گذشته به ازای هر روز کاری، ۵۸۰ نفر اهداکننده به مراکز اهدای خون استان مراجعه که ۴۶۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شده‌اند و در سال ۱۴۰۳ باید تعداد ۶۴۰ نفر اهداکننده مراجعه کرده تا این اداره کل بتواند جوابگوی مراکز درمانی استان باشد.

او  با دعوت از جوانان و بانوان استان برای مشارکت بیشتر در امر اهدای خون، گفت: ۱۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان اصفهان زیر ۳۰ سال هستند که این انتظار از جوانان ایثارگر استان می‌رود که در سال جدید به ۲۷ درصد ارتقا یابد.


 ۱۱ مرکز اهدای خون شامل خواجو و شهید حُججی در کلانشهر اصفهان و همچنین در شهر‌های شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین، شهرضا و زرین‌شهر در این استان فعالیت می‌کنند که ۲ مرکز در شهر اصفهان مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • از اولین پیوند کلیه در ایران تا حس و حال اهداکنندگان
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون