Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد حق‌لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله و در آبان ماه پس از پایان عملیات نگاهداری از راه‌ها و جاده‌سازی، کار آماده سازی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین خود را برای اجرای طرح راهداری زمستانی آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال ۲۸۹ دستگاه ماشین آلات راهداری استان در طرح راهداری زمستانی حضور دارند که کار بازسازی و تعمیرات آنها توسط عوامل راهدار آغاز شده تا همزمان با فصل سرما و بارش برف و کولاک به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق‌لطفی با بیان اینکه اولویت استقرار ماشین‌آلات راهداری در طرح زمستانی مناطق کوهستانی و گردنه‌ها هستند، تصریح کرد: امسال برای آماده سازی ماشین آلات مورد نیاز این طرح در استان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسوول راهداری، عمر متوسط ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین را ۱۹ سال اعلام و افزود: این آمار در مقایسه با سایر استان‌های کشور در سطح متوسطی قرار دارد که با خریداری ماشین‌های جدید درصدد کاهش این میزان عمر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تاکید کرد: امسال یک دستگاه بیل مکانیکی، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر به ظرفیت ماشین آلات راهداری استان اضافه شده و تا پایان سال جاری نیز یک دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر نیز خریداری می‌شود.

حق لطفی، اولویت بازسازی و تعمیر ماشین آلات راهداری را مربوط به ماشین‌های نمک پاش مکانیزه و برف خورها دانست و افزود: رفته رفته نیروهای راهدار مورد نیاز برای اعزام و انجام طرح راهداری زمستانی نیز آماده خواهند شد.

این مسوول اجرایی خاطرنشان کرد: امسال برای طرح راهداری زمستانی ۹ هزار تن نمک و ۲۱ هزار تن ماسه خریداری شده که تاکنون ۷۰ درصد آن بارگیری و در مناطق مورد نظر تخلیه شده است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد. 

برچسب‌ها راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین اخبار کنکور طرح راهداری زمستانی ماشین آلات راهداری استان قزوین یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم