Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته حمایتی برای تامین ارز مورد نیاز صنعت پوشک از طریق ارز متقاضی و واردات در مقابل صادرات خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، افسانه محرابی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت صنایع سلولزی و صنعت پوشک کشور اعلام کرد: در چند روز اخیر روند ترخیص مواد اولیه مربوط به صنعت تولید پوشک از گمرکات کشور سرعت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جلسه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تنظیم بازار برخی اقلام کالایی در کشور با حضور رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزیر و تولیدکنندگان برتر این صنعت و نمایندگان تشکل های بخش خصوصی برگزار شد و مسائل مرتبط با موضوع پوشک به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: در بررسی های میدانی که از بازار انجام شده است، در حال حاضر کمبودی از این محصول در بازار وجود ندارد.

محرابی ادامه داد: حدود 118 هزار تن میزان تولید پوشک در کشور است و معادل همین میزان نیز در کشور مصرف داریم؛ این درحالی است که ظرفیت اسمی تولید صنعت پوشک در کشور بیش از 500 هزار تن است و در صورت نبود محدودیت های ناشی از تحریم ها حتی می توانیم صادر کننده این محصول باشیم.

مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هم اکنون مشکل اخیر این واحدها تامین مواد اولیه، تخصیص و تامین ارز بوده است که با توجه به محدودیت منابع ارزی برای اکثر واحدها این مسئله وجود دارد.

محرابی گفت: با توجه به این که 70 درصد مواد اولیه پوشک از طریق واردات و حدود 10 درصد آن از طریق رقابت در بازار بورس تامین می‌شود قیمت‌ها متناسب با افزایش نرخ ارز افزایش پیدا کرده است که این افزایش قیمت‌ها حتما مورد رصد و با نظارت سازمان حمایت باید باشد.

وی افزود: موضوع تامین ارز از محل صادرات و ارز متقاضی در این جلسه مطرح و هماهنگی‌های لازم در این حوزه انجام خواهد شد تا با ارایه بسته‌های حمایتی مواد اولیه تولید کنندگان تامین شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت بیان کرد: از 15 قلم مواد اولیه تولید این کالا حدود 10 قلم وارداتی است. امسال حدود 6 رقم از اقلام وارداتی تولید پوشک برای داخلی سازی در نظر گرفته شد و فعالیت برای انحام این کار آغاز شده است.

محرابی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید پوشک حدود 518 هزار تن است که در حال حاضر حدود 120 هزار تن از آن را استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر کیفیت محصولات داخلی و قابل رقابت بودن در بازارهای خارجی تصریح کرد: طی سال‌های تحریم صادرات داشتیم اما نه به میزان ظرفیتی که در کشور وجود دارد. محدودیت‌های واردات مواد اولیه وجود دارد اما استفاده از ارز متقاضی می‌تواند شرایط تولید کنندگان را بهبود ببخشد.

محرابی تاکید کرد: با افزایش تولید می‌توانیم کاهش قیمت تمام شده را شاهد باشیم، البته در این خصوص از مردم عزیز تقاضا داریم با همکاری لازم مانع سوداگری و سوءاستفاده عده ای از شرایط بازار شوند.

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی مواد اولیه تولید پوشک ارز متقاضی صنعت پوشک هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم