Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورابراهیمی افزود: وضعیت قیمت‌گذاری در چرخه تولید فولاد باید اصلاح و این قیمت گذاری باید از ابتدا یعنی تولید سنگ‌آهن آغاز شود. متاسفانه بعضی از معادن زغال سنگ استان کرمان به دلیل قیمت‌گذاری فعلی در حال تعطیلی هستند زیرا قیمت نهایی تولید زغال سنگ چندین برابر قیمت اولیه آن است.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" شامگاه ۱۵ آبان‌ماه در نشست مشترک وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان کرمان با اشاره به وضعیت واگذاری اختیارات شورای معادن به استان‌ها گفت: مغایرت‌های بخشنامه ای باید برطرف شود ضمن آنکه باید این موضوع را مدنظر داشت که ۴۰ درصد از ظرفیت های معدنی در استان کرمان است بنابراین می طلبد اختیارات شورای معادن این استان نیز بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کم آبی استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: کم آبی یکی از مشکلات اساسی استان کرمان است لذا باید به زودی عملیات اجرایی فاز دوم خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و به ویژه استان کرمان را اجرا کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به موضوع قیمت گذاری سنگ آهن در پروسه چرخه فولاد اشاره کرد و افزود: وضعیت قیمت‌گذاری در چرخه جریان فولاد باید اصلاح و این قیمت گذاری باید از ابتدا یعنی تولید سنگ‌آهن آغاز شود. متاسفانه بعضی از معادن زغال سنگ استان کرمان به دلیل قیمت‌گذاری فعلی در حال تعطیلی هستند زیرا قیمت نهایی تولید زغال سنگ چندین برابر قیمت اولیه آن است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در نظر گرفتن بسته‌های پیشنهادی و تشویقی صادرات را امری الزامی دانست و تصریح کرد: یک مجموعه حمایتی برای صادرکنندگان در نظر داریم تا به صادر کنندگان رتبه اول مزیت های ویژه ای را اختصاص دهیم تا صادر کنندگان برتر حدمات ویژه ای را دریافت کنند.

پورابراهیمی ادامه داد: در شرایطی که تراز تجاری کشور منفی بود، اما تراز تجاری استان کرمان نسبت به هفت ماهه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد کرمان استان صادراتی است. 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه قوانین و مقررات، در مجلس و کمیسیون اقتصادی این آمادگی را داریم که اگر دولت و بحش خصوصی پیشنهادی برای اصلاح قوانین و مقررات در بازه کوتاه مدت دارند، همراهی کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: استان کرمان قیمت گذاری زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)