Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@09:45:01 GMT

پمپاژ ۱۵۰ میلیارد پوند اضافی به اقتصاد انگلستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۵۰۴۴

ساعت 24 - بانک انگلستان (بانک مرکزی بریتانیا) ۱۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد تزریق خواهد کرد و گفته است که افزایش مجدد ابتلای به ویروس کرونا منجر به کندتر شدن بهبود اقتصادی خواهد شد.

انتظار می‌رود قوانین سختگیرانه قرنطینه از جمله محدودیت های جدید در انگلستا،ن اقتصاد بریتانیا را به سوی یک دوره دیگر کسادی سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک معتقد است که در حالی که انتظار می رفت اقدامات حمایتی از بروز رکود اقتصادی دیگری جلوگیری کند، با پایان برنامه های حمایتی بیکاری به شدت افزایش خواهد یافت.سیاستگذاران بانک انگلستان نرخ بهره را در سطح فعلی یک‌دهم درصد درصد نگه داشتند.

بانک پیش بینی می کند اقتصاد بریتانیا در سه ماه پایانی سال جاری ۲ درصد کوچکتر شود و از ابتدای سال ۲۰۲۱ روند رشد را از سر بگیرد البته با این فرض که محدودیت های کنونی از پایان سال جاری کاهش خواهد یافت.انتظار نمی رود که اقتصاد انگلستان تا سال بعد از آن به وضعیت پیش از ویروس خود بازگردد.

اوج بیکاری

سیاستگذاران بانک انگلستان انتظار دارند که در مجموع اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۲۰ رشد منفی ۱۱ درصد داشته باشد.پیش بینی می شود بیکاری در اواسط سال آینده به ۷.۷۵ درصد برسد که بالاترین نرخ از سال ۲۰۱۳ است.بانک انگلستان به عنوان بانک مرکزی بریتانیا مسئول عرضه پول است.

برای این منظور، بانک می تواند پول جدید را به صورت مجازی تولید کند یا بخش اعظم آن را به خرید اوراق قرضه دولتی اختصاص دهد که اصطلاحا به آن فرآیند تسهیل کّمی می گویند.از تسهیل کمی گاه با نام "چاپ پول" یاد می شود هرچند عملا افزایش فیزیکی اسکناس یا سکه صورت نمی گیرد.

اوراق قرضه دولتی نوعی سرمایه گذاری است که افراد و نهادهای مالی با خرید آن به دولت پول قرض می دهند. این اوراق دارای موعد بازپرداخت است و در این فاصله، خریداران بهره آن را دریافت می کنند. این اوراق تا پیش از سررسید موعد آنها قابل خرید و فروش در بازار مالی است.تصمیم بانک به خرید چندمیلیارد پوند اوراق قرضه به معنی افزایش تقاضا و افزایش تقاضا به معنی افزایش بهای اوراق دولتی در بازار مالی است

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بانک انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، متن پیام به این شرح است: 

یازدهم اردیبهشت ماه یادآور روزی بزرگ برای نقش‌آفرینان در اقتصاد کشور است. روز کارگر فرصت مغتنمی است تا از تلاش های صادقانه و اثرگذار کارگرانی تقدیر کنیم که نقش مهمی در اقتصاد و تولید کشور دارند.

بدون شک شکوفایی و اقتصاد هر کشوری به عوامل متعددی وابسته است که یکی از مهم ترین این عناصر، کارگران ساعی و زحمت کشی هستند که ستون فقرات واحدهای تولیدی را تشکیل می دهند و چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست های توانمند آنها می چرخد. افراد صبوری که با وجود سختی های فراوان کاری، دل در گرو رشد و آبادانی کشور دارند و از جان و دل در این راه می کوشند.

بانک رفاه کارگران نیز که به نام این قشر پرتلاش مزین است، افتخار خدمت رسانی به آنها را دارد و همواره تلاش می کند به کارگران شریف کشورمان و واحدهای تولیدی کشور خدمات مطلوب و با کیفیتی ارائه دهد.  

این روز فرخنده را خدمت کارگران محترم کشورمان و همه فعالان حوزه کار و تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم و از خداوند سبحان سلامتی، شادکامی و موفقیت های روز افزون آنها را خواستارم.

اسماعیل للـه‌گانی

دیگر خبرها

  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا