Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@22:01:29 GMT

«گلات» با تغییرات گسترده پرسپولیس رقم می‌خورد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۵۱۴۴

«گلات» با تغییرات گسترده پرسپولیس رقم می‌خورد؟

به گزارش خبرنگار مهر، بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی ساعت ۱۶:۳۰ امروز جمعه با بازی سایپا - پرسپولیس در ورزشگاه دستگردی آغاز می‌شود که سرخپوشان پایتخت در چهار دوره قبلی موفق به تصاحب جام قهرمانی این مسابقات شدند.

کمترین تغییر در پوکر قهرمانی پرسپولیس

تیمی که از لیگ برتر شانزدهم تا پایان فصل هجدهم، برانکو ایوانکوویچ را در راس کادرفنی خود داشت، با تفکرات او توانست قهرمان لیگ برتر شده و به قهرمانی در جام حذفی و فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برانکو در حالی با پرسپولیس به قهرمانی رسید که فرمول مشخصی را در نقل و انتقالات این تیم در نظر گرفته بود. مسیری که کالدرون نیز نسبتاً در نیم فصل نخست از دوره نوزدهم داشت.

خروج بی انضباط‌ها از لیست برانکو

خروجی‌های پرسپولیس معمولاً بازیکنان بی انضباط برانکو بودند. رامین رضاییان و محسن مسلمان به دلیل اختلافاتی که با سرمربی داشتند از تیم کنار گذاشته شدند. البته نفراتی همچون مهدی طارمی نیز بودند که بر خلاف میل باطنی برانکو تصمیم به لژیونر شدن گرفت تا پرسپولیس در سخت‌ترین روزهای خود که از جذب بازیکن در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ محروم بود به مصاف تیم‌های قدرتمند آسیا بروند.

فرشاد احمدزاده (در حال شادی) و محسن مسلمان دو بازیکنی که از پرسپولیس جدا شدند

سرمربی کروات پیشین پرسپولیس پس از اتمام دوران محرومیت تیمش از سوی فیفا باز هم حاضر به ایجاد تغییرات گسترده نشد. برانکو که معمولاً تیمش با ۱۱ بازیکن اصلی وارد میدان می‌کرد مهره‌های مشخصی را روی نیمکت داشت. بازیکنانی که هر وقت برانکو از آنها می‌خواست وارد زمین شوند بهترین نمایش را داشتند.

این تیم در طول سه فصل به هشت جام قهرمانی در فوتبال ایران رسید تا کمتر کسی بتواند تاثیرات عمیق تفکرات برانکو با حفظ بازیکنان اصلی و ثبات در لیست خود را فراموش کند.

بدترین خرید مهاجم گل‌نزن با کالدرون!

لیگ برتر نوزدهم با رفتن برانکو از پرسپولیس و آمدن گابریل کالدرون کلید خورد. سرمربی آرژانتینی سرخپوشان چندان در نقل و انتقالات این تیم تاثیر نداشت اما اصرار زیادی به جذب مهاجم باکیفیت خارجی برای پرسپولیس داشت. او «جونیور براندائو» را با ۵۵۰ هزار دلار به پرسپولیس آورد. جونیور تنها پس از ۱۰۰ دقیقه بازی و عدم موفقیت در گلزنی از این تیم جدا شد تا یکی از بدترین خریدهای پرسپولیس لقب بگیرد.

با جدایی کالدرون در میانه فصل، پرسپولیس به یحیی گل محمدی رسید. سرمربی سرخپوشان نیز فرصتی برای عرض اندام در جذب بازیکن نداشت تا او با همان ترکیب بازیکنان ابتدای فصل بتواند پرسپولیس را به پوکر قهرمانی در لیگ برتر برساند.

جونیور براندائو در کنار محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل پیشین پرسپولیس

طوفان نقل و انتقالاتی با یحیی

با این حال گل محمدی در نقل و انتقالات تابستانی با جذب هشت بازیکن در مقابل جدایی ۶ بازیکن از تیمش نشان داد که دنبال تغییرات گسترده در ساختار تاکتیکی پرسپولیس است؛ تیمی که با همین بازیکنان جدید به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ رسیده و حالا باید رویای هواداران این تیم را تحقق بخشد.

پرسپولیس در حالی برای لیگ برتر بیستم بازی می‌کند که حامد لک، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی شجاعی، احسان پهلوان، محمد شریفی، آرمان رمضانی و عیسی آل کثیر را به خدمت گرفته است تا بیشترین تغییر را نسبت به پنج سال گذشته در این تیم برای شروع فصل شاهد باشیم. البته محرومیت آل کثیر از سوی کنفدراسیون آسیا تایید شد و احتمال دارد پرسپولیس بازهم بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد.

پرسپولیس با برانکو معمولاً سه الی چهار جابجایی در هر فصل از بازی‌ها داشت اما حالا باید با رفتن ۶ یار اصلی و حضور ۸ بازیکن تازه وارد، آماده دفاع از عنوان قهرمانی خود شود. تیمی که می‌تواند با پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر، عنوان «گلات» را بعد از «پوکر» وارد فوتبال ایران و اسم یحیی را به جمع نسل طلایی پرسپولیس اضافه کند.

کد خبر 5063857 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ یحیی گل محمدی گابریل کالدرون تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران ویروس کرونا باشگاه پرسپولیس انتخابی تیم ملی فدراسیون کشتی کشتی آزاد شجاع خلیل زاده فدراسیون والیبال والیبال لیگ برتر والیبال وزارت ورزش و جوانان لیگ ستارگان قطر لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی بازیکن ماه لیگ برتر آمریکا شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، لیونل مسی، مهاجم تیم فوتبال اینترمیامی و تیم ملی آرژانتین به عنوان بهترین بازیکن ماه در فصل عادی لیگ برتر فوتبال آمریکای شمالی (MLS) شناخته شد.

بیشتر بخوانید: ثبت ۲ رکورد جدید به نام لیونل مسی در MLS

در ماه آوریل، لیونل مسی در ۴ بازی ۶ گل به ثمر رساند و ۴ پاس گل داد، از جمله ۲ گل و دو پاس گل در بازی اخیر تیمش برابر نیوانگلند.

اینتر میامی با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۱ بازی، صدرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس شرق MLS است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229303 برچسب‌ها فوتبال دنیا

دیگر خبرها

  • در جنگ قهرمانی و بقا؛ پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!
  • پرواز پرسپولیس به شهر خاطره‌انگیز (عکس)
  • نساجی - پرسپولیس؛ می‌خواهم زنده بمانم! / پیش بازی
  • طرح خاص شالیکار مازنی برای بازی پرسپولیس
  • تغییرات در کندو؛ رویس می‌رود، کلوپ می‌آید؟
  • طوفان رفقای صمیمی؛ هت تریک سوارز، گلات لیونل مسی (فیلم)
  • ورمزیار: با جدایی خطیر، تیم به آرامش می‌رسد
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • مسی بازیکن ماه لیگ برتر آمریکا شد