Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رئیس کمیسیون آموزش مجلس خواستار بررسی مجدد موضوع تمدید کنکور نظام قدیم شد
علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای از منصور غلامی وزیر علوم خواست: با توجه به تقاضای تعداد قابل توجهی از داوطلبان کنکور سراسری نظام قدیم مبنی بر تمدید مجدد کنکور نظام قدیم برای آخرین بار، جلسه‌ای در ۱۱ آبان ۹۹ در محل کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تشکیل شد که اینجانب و تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون بر تمدید کنکور نظام قدیم تاکید داشتیم. لطفا دستور فرمایید موضوع با نظر مساعد و موافق در شورای سنجش و پذیرش دانشجو که جایگاه قانونی تصمیم گیری در این خصوص را برعهده دارد مورد بررسی مجدد قرار گیرد تا بلکه ان شاء الله مورد موافقت واقع شود.
امکان درخواست تغییر اولویت انتخاب رشته برای کنکوری‌ها فراهم شد
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که پذیرفته شدگانی که مدعی هستند در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده اند و تقاضای بررسی کدرشته اولویت بعدی در فرم انتخاب رشته و یا مجوز شرکت در آزمون سال آینده (برای قبولین رشته‌های دوره روزانه) را دارند باید مطابق با دستورالعمل اعلامی از تاریخ ۱۵ تا ۲۳ آبان درخواست خود را ثبت کنند.     زمان اعلام نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت به تعویق افتاد
سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه هنوز نتایج آزمون‌های مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۹۹ توسط دبیرخانه‌ها نهایی نشده است، در نتیجه زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون نیز به تعویق افتاد. نتایج نهایی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۹۹ دانشگاه‌های علوم پزشکی هفته آخر آبان ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد
کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد:با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد برای سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹، مقرر شد یک کارگروه فنی تشکیل شده تا ملاحظات فنی بررسی و در نهایت متقاضیان در دانشگاه جذب شوند. زیرساخت‌های لازم در مرکز سنجش و پذیرش برای این موضوع آماده شده و پس از تشکیل کمیته تخصصی در چند روز آینده ملاحظات فنی بررسی و هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد تا عملیات جذب داوطلبان در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد انجام شود.
آزمون مرحله دوم انفرادی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی به تعویق افتاد
آزمون مرحله دوم انفرادی دوازدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی که پیش از این قرار بود ۱۵ آبان ماه ۹۹ در دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب مناطق دهگانه آمایشی سراسر کشور برگزار شود، با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی برعدم برگزاری آزمون‌های حضوری، به تعویق افتاد.     فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها منتشر شد
طبق اعلام مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، مراکز جذب اعضای هیات علمی فرصت داشتند از شنبه ۱۰ آبان تا ۱۸ آذر فراخوان جذب اعضای هیات علمی را اعلام کنند، اما به دلیل برخی مشکلات اداری و فنی، ثبت نام متقاضیان جذب اعضای هیات علمی از روز دهم آبان آغاز نشد و ثبت نام برای جذب هیات علمی از ساعت ۱۲ روزز یک‌شنبه، یازدهم آبان ماه ۹۹ آغاز شده است.
نحوه بهره‌مندی فرزندان اعضای هیئت علمی از تسهیلات انتقال اعلام شد
مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در خصوص نحوه بهره‌مندی فرزندان اعضای هیأت علمی از تسهیلات انتقال مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
تقویم آزمون‌های علوم پزشکی منتشر شد
تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال ۹۹ از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی اعلام شد. بر اساس تقویم اعلام شده، آزمون‌های ارزشیابی و ارتقاء دانش‌آموختگان خارج از کشور در آزمون جامع دوره دکتری عمومی داروسازی ادغام شده‌اند و در ۱۵ اسفند ماه ۹۹ برگزار خواهند شد. بیست و یکمین دوره پذیرش فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور امسال برگزار می‌شود
محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در خصوص زمان ثبت‌نام پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش در خصوص شرایط ثبت‌نام و موارد امتحانی آزمون در حال انجام است و در اواخر آبان ماه زمان دقیق ثبت‌نام اعلام می‌شود. ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور مطابق سال‌های گذشته، ۳۰ هزار نفر در ۱۳۰۰ رشته محل خواهد بود. داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور، از ترم دوم وارد دانشگاه می‌شوند.
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۹۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رسید
پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹مهلت داشتند جهت ثبت‌نام اینترنتی و تکمیل فرم‌ها و اسکن مدارک ثبت‌نامی به سایت ثبت نام به آدرس https://sipad.tums.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اینترنتی خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد کنکور نظام قدیم اعلام نتایج کنکور فراگیر پیام نور دانشگاه پیام نور کنکور نظام قدیم علوم پزشکی کارشناسی ارشد مرکز سنجش جذب اعضای هیات علمی هیئت علمی اعلام شد آبان ماه ثبت نام سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد

علیزاده گفت: طی دوره اول نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی، از طریق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دامغان اقدام شد که نتیجه‌بخش نبود.

وی به سابقه موافقت برای توسعه آموزش و خدمات پزشکی در دامغان اشاره کرد و ادامه داد: طی توافق با وزارت علوم، مقرر شد که طی افقی چهار ساله رشته های دانشکده علوم پزشکی در دانشکده بهداشت در دامغان اضافه شود و پس از آن برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی اقدام شود که بسیار زمان‌بر بود.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به زمان طولانی تا چهار سال آینده و طی مراحل اداری لازم برای آن، دیدارهایی با دولتمردان و مسوولان مربوطه انجام شد و در نهایت، مهرماه سال گذشته در دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول مساعد در خصوص ایجاد دانشکده داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد