Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@23:48:37 GMT

چطور «خروپف» خود را درمان کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۵۲۸۲

چطور «خروپف» خود را درمان کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، از جمله دلایل "خروپف" می‌توان به مشکلات سینوسی و همچنین گلو اشاره کرد که با پدید آمدن بلغم در این نواحی باعث خروپف می‌شود.

خروپف‌های سبک معمولاً به‌هنگام خستگی و در سر شب (۳۰ دقیقه اول خواب) و از سن ۳۵-۳۰سالگی به بعد به‌وجود می‌آیند و هرچه بلغم‌های محیطی بیشتر شود خروپف عمیق‌تر و طولانی‌تر حتی تا امتداد صبح اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهکارهای درمان خروپف

ــ در وهله اول بهتر است بستر خواب و بالش را مناسب‌تر کرد.

ــ گرم کردن سر و گلو با استفاده از بخور اکالیپتوس

ــ چرب کردن ملاج (یک وجب خود فرد از روی نوک بینی به‌سمت وسط سر) با روغن کنجد یا روغن سیاه‌دانه

ــ چرب کردن زیر گلو با روغن کنجد یا روغن سیاه‌دانه

ــ در شب‌ها از مصرف خوراکی‌های سرد پرهیز و از خوراکی‌های گرم استفاده شود مثل مزه‌مزه کردن کندر یا عسل

ــ هر شب چکاندن ۳ قطره روغن بنفشه یا روغن سیاه‌دانه در یک حفره بینی و در شب بعد در حفره دیگر (یکی در میان) به‌صورت متوالی تا دو هفته و بعد از یک هفته وقفه، تکرار همین دستور

ــ هر کدام از این مراحل برای یک دوره ۴۰ روزه تا ۱۲۰ روزه است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خانواده خروپف درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • برداشت کلزا در بهبهان