Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:43:20 GMT

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور منتخب بولیوی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۵۵۱۰

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور منتخب بولیوی

بنابر اعلام سخنگوی حزب جنبش برای سوسیالیسم، «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور منتخب بولیوی هنگام حضور در جلسه‌ای در لاپاز، با دینامیت مورد حمله قرار گرفت اما آسیبی به کسی وارد نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لوئیس آرسه» رئیس‌جمهور منتخب بولیوی هنگام حضور در جلسه‌ای در لاپاز، با دینامیت مورد حمله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مجروحی در جریان این حادثه گزارش نشده است.

به گفته «سباستین میشل»، سخنگوی حزب جنبش برای سوسیالیسم این اتفاق پنجشنبه شب به وقت محلی رخ داد. مقامات دولت خودخوانده سابق که بعد از کودتا در این کشور روی کار آمدند، اظهارنظری در خصوص این حمله نکرده‌اند.   میشل در یک نطق تلویزیونی گفت: ما هیچ اظهارنظری درباره این موضوع از سوی «آرتورو موریلو» وزیر کشور ندیده‌ایم. احساس می‌کنیم که محافظتی از ما وجود ندارد. هیچ کس تضمین‌های امنیتی مورد نیاز اقتدار ما را تامین نمی‌کند.   به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «تله‌سور» این اتفاق در روزی رخ داد که برخی گروه‌های راست افراطی در بولیوی در رد نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که ۱۸ اکتبر برگزار شد، در «سانتا کروز» دست به اعتصاب زدند.   در روزهای گذشته نیز موارد دیگری از خشونت و خصومت علیه سازمان‌های اجتماعی و اتحادیه‌ای که حامی حزب حاکم جنبش برای سوسیالیسم هستند، ثبت شده بود.   لوئیس آلبرتو آرسه کاتاکورا با ۵۵ درصد آرا در رقابت‌های انتخاباتی اخیر بولیوی پیروز شد.   وی به عنوان نامزد حزب جنبش سوسیالیسم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی که در پس ناآرامی‌های سال ۲۰۱۹ تبعید شد ریاست این حزب را در دست دارد.   انتظار می‌رود که انتخابات انجام شده بحران سیاسی در این کشور را حل کند. این بحران در پی کناره‌گیری مورالس در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل انتخابات این کشور و شروع ناآرامی‌ها آغاز شد. پس از کناره‌گیری مورالس، اکثر مقامات ارشد بولیوی نیز از سمت خود کناره‌گیری کردند. پس از آن درگیری میان طرفداران و مخالفان مورالس در بولیوی آغاز شد.   منبع: فارس

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است

رئیس جمهور در آیین گشایش نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو 2024) طی سخنانی بیان کرد: این نمایشگاه نشان‌ دهنده این است که ایران تحریم‌ ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

رئیسی ادامه داد: هم‌چنین طرح‌های شیطانی منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران هرگز به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران وی افزود: این نمایشگاه نشان می‌دهد کشور ما با ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری داشته باشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنچه به‌دست جوانان عزیز ما رقم خورده در این نمایشگاه آورده شده و ترجمان این رویداد بزرگ اقتصادی این است که ما توانسته‌ایم و می‌توانیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم