Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از دستورات فوری به منظور ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرکات هرمزگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه خلأ‌ها و مشکلاتی در حوزه‌های مختلف گمرک و روند ترخیص کالاهای دپوشده در انبارها وجود دارد اظهار کرد: در این بازدید تصمیمات بسیار خوبی به ویژه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا صورت پذیرفت که نیازمند پیگیری جدی دستگاه‌های ذی ربط جهت اجرایی شدن آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به منویات حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید و همچنین تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در این رابطه،افزود: بررسی وضعیت مبارزه با قاچاق و تشدید نظارت‌ها بر مبادی قانونی از مهمترین اهداف از این بازدید بود.

صالحی؛ بازدیدهای میدانی، مدیریت پرونده‌های مهم قاچاق کالا و ارز، تکمیل مستندات قانونی، جهت دهی درست و ارجاع دقیق را از عوامل تسریع دهنده به روند رسیدگی به پرونده‌های این حوزه ذکر کرد و ادامه داد: هماهنگی هرچه بیشتر میان دادگستری کل استان هرمزگان، دستگاه‌های متولی و ضابطین به تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌های مهم قاچاق کالا و ارز منجر خواهد شد و این موضوع به علت اهمیت ویژه آن و بازتاب عمومی در سطح جامعه، ضمن بازدارندگی و تحقق سیاست‌های نظام در عرصه مقابله با قاچاق، علاوه بر جهش تولید و توسعه کسب و کار، افزایش رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.

وی به بازدید صورت گرفته از انباری حاوی مقدار قابل توجهی برنج اشاره کرد و با ابراز تأسف از ناهماهنگی‌های شکل گرفته و مشکلات ایجاد شده در روند ترخیص برنج‌های موجود در این انبار اضافه کرد: مدت زمان زیادی از نگهداری برنج‌های وارداتی در این انبار گمرک می‌گذرد، لذا دستورات لازم صادر شد تا ظرف یک هفته، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص اظهار نظر کارشناسی خود را اعلام نماید و در اسرع وقت این موضوع تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: مشکل دیگری ناشی از اختلاف بین کاپیتان کشتی و شرکت غله در رابطه با روغن وارداتی وجود داشت که باعث شده است کشتی مذکور به مدت ۳ ماه بلاتکلیف رها شده و محموله روغن آن روی دریا نگهداری شود، که در این مورد نیز مقرر گردید، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه و با حضور نمایندگان شرکت غله و وکیل کاپیتان کشتی برگزار شود و در اسرع وقت با مشخص شدن وضعیت این روغن ها، نسبت به تخلیه کامل آن اقدام گردد.

گفتنی است، بر اساس آمار، گمرک شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد و همچنین سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا در بندر این گمرک تخلیه و بارگیری می‌شود که این رقم معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری کشور است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا