Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@03:37:35 GMT

هشدار اروپایی‌ها به ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۶۶۸۲

آفتاب‌‌نیوز :

ناظران این سازمان روز پنج شنبه رئیس جمهوری آمریکا را متهم کردند که «حق ندارد با سوء استفاده از قدرت خواستار توقف شمارش آرا در برخی از ایالات آمریکا بشود.»

دونالد ترامپ در صفحه توییتر و همچنین در مقابل دوربین تلویزیون ها در شبانه روز اخیر تاکید کرده است که «دموکرات ها رای های او را دزدیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ترامپ در آخرین توییت خود در روز پنج شنبه بار دیگر خواست تا شمارش آرا متوقف شود. رئیس جمهوری آمریکا می گوید هر رایی که پس از روز انتخابات وارد روند شمارش شده است، نباید خوانده شود.

میکایل گرک، مدیر هماهنگی سازمان همکاری و امنیت اروپا که نماینده پارلمان هم هست روز پنج شنبه به خبرنگار اشتوتگارت زیتونگ گفت: «اتهاماتی که دونالد ترامپ علیه مسئولان برگزاری انتخابات در ایالات مختلف مطرح کرده است به زیرسوال بردن دموکراسی است. دونالد ترامپ به‌وضوح دارد از قدرت خود در مقام رئیس جمهوری سوء استفاده می کند.»

به گفته این نماینده آلمانی «تمام اتهامات دونالد ترامپ بی اساس است.»

به گفته این سیاستمدار آلمانی روند شمارش آرا در انتخابات آمریکا «هرچند پیچیده اما کاملا صحیح و دموکراتیک در حال برگزاری است. به گفته گرک هیچ نشانه ای تقلب سازماندهی شده در انتخابات وجود ندارد.»

مقام‌های امنیتی در ایالات متحده نگران هستند که در صورت اصرار دونالد ترامپ بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، حتی پس از اعلام رسمی پیروز انتخابات، هواداران میلیونی وی شورش کنند و اعتراض خود را به خیابان بکشانند.

۵۷ کشور عضو سازمان همکاری و امنیت اروپا هستند. از این جمله می‌توان به روسیه، ایالات متحده، ترکیه و تمام کشورهای اروپایی اشاره کرد. این سازمان یکی از نادر نهادهایی است که اعضای آن‌را هم کشورهای غربی و هم روسیه و ترکیه تشکیل می دهند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این سازمان در سال‌های اخیر پایان دادن به بحران و جنگ در شرق اوکراین بوده است.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان همکاری و امنیت اروپا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد