Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به تفسیر آیه 21سوره مبارکه الأحزاب پرداخت و اظهار کرد: اطلاق این آیه می‌رساند که پیغمبر در همه زمینه‌ها از مسایل دنیوی، اخروی گرفته تا اخلاقی و رفتاری در احوالاتش در افعالش در اقوالش از همه جهت برای ما مسلمانان الگو است و اگر ما الگویی مثل پیغمبر را بدرستی می‌شناختیم دنبال الگوهای ناقص دیگر نمی‌رفتیم بخشی از فرمایشات پیغمبر اختصاص دارد به نگرانی‌های ایشان نسبت به امت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: می‌خواهیم نقاط آسیب‌زای جامعه مسلمین را بشناسیم که  پیغمبر(ص) گفتند که  آسیب مسلمانان از کجاهاست و سعی کنیم آن نقاط آسیب‌زا را برطرف کنیم برخی از نگرانی‌های پیغمبر برای امتش را بشماریم و اولین آن‌ها پول‌پرستی و رسیدن پول با درآمدهای نامشروع، دنیا ابزاری است برای رسیدن به آخرت اما اگر خودش هدف شد انسان از آن سیر نمی‌شود به هر قیمتی می‌خواهد آن را به دست بیاورد لذا مجبورم می‌شود همه ارزش‌های انسانی را مثل  انصاف ، حق وعدالت و.. را زیر پا می‌گذارد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: انسان از راه ربا، احتکار، رشوه و مانند آن سعی می‌کند به دنیا برسد و همین گرایش مسلمانان به این مسائل برای اضمحلال جامعه اسلامی و انحطاط اخلاقی جامعه کافی است لذا پیغمبر نگران بود برای امتش و از این مسئله نگران بود.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفـت: دومین نگرانی پیغمبر، تفرقه بود و می‌فرمود تا روزی که امت من نسبت به هم کینه‌ای نداشته باشند و یکدل باشند پیروزی‌های پی در پی نصیب آن‌ها می‌شود و ایشان نگران تجزیه مسلمان‌ها و تفرقه بین آنها بود و می‌فرمود بعد از این تفرقه‌ها ست که شکسته خواهند خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: سومین نگرانی پیغمبر برای امت، هوا پرستی به جای خداپرستی بود جایی که شهوات نفسانی، شهوات شکم، شهوات جنسی، شهوات مقام و پست اگر بر مسلمانان چیره شد جنگ احدها و شکست در جنگ احد و شکست مسلمانان  در حکومت اندلس تکرار خواهد شد و هرجا خدا پرست ماندند پیروز خواهند شد.

وی با اشاره به چهارمین نگرانی پیغمبر(ص)، گفت: نگرانی ایشان کمرنگ شدن ارزش‌ها و استحاله فرهنگی است هر گاه هلال الهی حرام شود و حرام‌های الهی عادی شود در جامعه، ذلت و نابودی حتمی ا ست و این را پیامبر تذکر داده است.

امام جمعه اسبق عسلویه یادآور شد: نگرانی پنجم پیامبر ترک امر به معروف ونهی از منکر بود چراکه پویایی و رشد جامعه به نقد کنندگان خیر خواه و دیده‌بانانی است که از چارچوب جامعه پاسبانی کنند امر معروف و نهی از منکر یعنی همین یعنی نظارت همگانی مردم بر رشد جامعه خودشان، رشد معنوی، اخلاقی، اقتصادی، علمی و اجتماعی جامعه در گروه ترویج این فرهنگ است این فرهنگ را باید در خانواده ها، تفریحگاه‌ها، ادارات و بازار و همه جا  ترویج دهیم اگر دنبال رشد جامعه هستیم.

نظارت همگانی را تقویت کنید

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا افزود: ستاد امر به معروف شهرستان اخیرا فعال شده است و بزودی جلسات آن برگزار خواهد شد؛ همین‌جا از همه مردم مسلمان شهرستان تقاضا می‌کنم نظارت همگانی خود بر رشد جامعه و شهرستان را تقویت کنند و به این واجب فراموش شده الهی بپردازند و با احیای امر به معروف کمک به رشد جامعه کرده‌ایم.

 وی به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در میلاد نبی اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: امروز روح مطهر نبی اکرم از این رنج بشر آزرده است و مشتاق سعادت بشر است او مثل یک پدر مهربان به دنبال این است تا بشر خوشبخت شود و ایشان در ماجرای اهانت مسؤولان فرانسه به پیغمبر اسلام فرمودند، خشم و اعتراض امت اسلام نشان دهند زنده بودن جوامع اسلامی است که این خود جای خرسندی است و فرانسه‌ای که خشن ترین تروریست‌ها را در خود جای داده یعنی منافقان و  گرگ خونخواری مثل صدام که بیشترین کمک را به او کرد، امروز ادعای آزادی وحقوق بشر را دارد این یعنی جاهلیت مدرن.

رئیس شورای فرهنگ عموی شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط اخلاقی، سیاسی ومدنی است و در این‌باره محققانشان بسیار کتاب‌ها نوشته‌اند  و کار رژیم که به اینجا کشید زیاد عمر طولانی نخواهد کردو منهدم خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به رونمایی سپاه مقتدار از سامانه خودکار و هوشمند پرتاب متوالی موشک های بالستیک دوربرد، خاطرنشان کرد: این سامانه به دست توانای جوانان برومند ولایی سپاه طراحی و به بهره‌برداری رسیده، این افتخارات کم‌نظیر را به ملت شریف و پاسداران عزیز تبریک عرض می‌کنم این همان معنای قوی شدنی است که رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند این پیشرفت ها بازدارنده است ملت شریف ما بدانند هر جا کار به دست جوانان انقلابی و ولایی  باشد اینگونه پیشرفت می‌کنیم و هر کجا کار به دست افراد خود فروخته ،ترسو و غربزده سپردیم آنگونه عقب می‌فتیم وبه همت جوانان برومند ایران اسلامی ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

وی افزود: هر کس رئیس جمهور آمریکا شود برای ما فرقی نمی‌کند فقط بداند که شیر آرمیده ایران مقتدر را که اشت‌های او برای درهم کوبیدن شما بی‌انتها است به حرکت در نیاورند که آنگاه هیچ قدرتی توان ایستادگی در مقابل آن را نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به گرانی بیش از حد معمول و متداول در شهرستان بندرلنگه ، گفت: براساس محاسبات دقیق و آماری که از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف گرفتیم انصاف در قیمت‌گذاری خیلی از اجناس رعایت نمی‌شود و به مردم ظلم می‌شود و به طور متوسط هر کیلو میوه حدود 5 هزارتومان بیش از قیمت معمول به مردم فروخته می‌شود، اولا فروشندگان عزیز را به رعایت انصاف و مراعات  حال مردم سفارش می‌کنم.

وی یادآور شد: با صحبت‌هایی که با شهرداران بندرلنگه و بندرکنگ داشتیم مقرر شد دو بازار روز در دو روز متفاوت در هفته در این دو شهر طراحی و برپا شود تا مردم امکان خرید مایحتاج خود را به طور مستقیم از عرضه‌کنندگان واقعی کالا  داشته باشند و امیدواریم  انشا الله با این کار شاهد متعادل شدن قیمت میوه و تره‌بار و سایر موارد باشیم دایر کردن یک میدان میوه و تربار یکی دیگر از راه‌های کاهش دهنده قیمت‌هاست که ان‌شاء‌الله انجام خواهد شد.

تقدیر از سفر معاون وزیر راه به بندرلنگه

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه در پایان به بازدید رئیس سازمان راهداری کشور از کمربندی بندرلنگه، پل آبنمای چارک و دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام  و در دست اقدام در روز گذشته اشاره و تاکید کرد: ضمن تشکر از فرماندار و  نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس به جهت دعوت از معاون وزیر راه و شهرسازی و پیگیری این موضوع، مردم شریف شهرستان انتظار اتمام این پروژه‌ها را تا پایان این دولت دارند و امید است که با تخصیص اعتبارات به موقع و نظارت بر استمرار فعالیت به این مهم دست یابند.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه بندرلنگه اسماعیل نیا نمازجمعه امر به معروف موشکی شهرستان بندرلنگه امام جمعه رشد جامعه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد