Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مراسم رونمایی مستند سینمای «نفت و خون» عصر روز چهارشنبه ۱۴ آبان با حضور رستم قاسمی وزیر اسبق نفت و احمد سبحانی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا، در کافه نخلستان سازمان اوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مصطفی شوقی کارگردان «نفت و خون» در سخنانی اظهار کرد: به دلیل ضرورت نیاز بود تا مراسم رونمایی این مستند در چنین شرایطی برگزار شود چرا که «نفت و خون» درباره ماجرایی است که حداقل برای ما ایرانی‌ها در میان انبوه اخبار بد و ناگوار ۸-۹ ماه اخیر خیلی مورد توجه قرار نگرفته و این خبر خیلی خوب در میان حجم عظیمی از اخبار بد و ناگوار گم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مستند «نفت و خون» درباره یک افتخار بزرگ برای ایران داست و آن هم به مقصد رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا بدون کوچک‌ترین آسیبی است. در ساخته شدن این مستند دو نفر نقش تعیین کننده داشتند، اول آقای رستم قاسمی که عملاً قهرمان این قصه و ماجرا است و نفر دوم احسان محمد حسنی که ایده ساخته شدن این مستند متعلق به او بود و در کنار این دو نفر باید از مهدی مطهر به عنوان تهیه‌کننده کار تشکر کنم که «نفت و خون» هفتمین تجربه مشترک ما محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم، احمد سبحانی سفیر اسبق ایران در ونزوئلا در تحلیل اهمیت ساخت این مستند گفت: اتفاق موفقیت نفتکش‌های ایرانی در رساندن محموله خود و پس از آن توقیف نفتکش‌هایی که پرچم ایران را نداشتند ثابت کرد که باید قدرتمند باشید و همین اقتدار باعث شد تا نفتکش‌های ما ماموریت خود را به سلامت انجام دهند.

وی افزود: زمانی رهبر انقلاب در دیدار با هوگو چاوز فرمودند که «ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه قوی شویم» و در این موضوع به عینه تمام دنیا قدرت ایران را دیدند چرا که آمریکایی‌ها با وجود هم تهدیدات قدرت اینکه جلوی نفتکش‌های ایرانی را بگیرند نداشتند و ما برای اولین با در تاریخ حتی از زمان کورش توانستیم به دورترین مناطق جهان دسترسی پیدا کنیم و اگر تا دیروز آمریکایی‌ها در خلیج فارس و در نزدیکی قلمرو خودمان ما را تهدید می‌کردند ما امروز به نزدیکی خاک آمریکا رسیده‌ایم و از این منظر مستند «نفت و خون» می‌تواند اثری مهم در به تصویر کشیدن این اقتدار قلمداد شود.

در بخش بعدی این مراسم رستم قاسمی وزیر اسبق نفت در سخنانی ضمن تقدیر بابت ساخته شدن چنین مستندی بیان کرد: اواخر جنگ تحمیلی دشمن نفتکش‌های ایرانی را مورد هدف قرار می‌داد و به همین دلیل طرحی با عنوان «مقابله به مثل» طراحی شد که هر نفتکشی غیرایرانی وارد خلیج فارس شود مورد هدف قرار گیرد. بعد از اعلام موضع ایران، به عنوان اولین نفتکش‌، نفتکش آمریکایی «بریشتون» با تبلیغات فراوان و اسکورت کامل نیروی دریایی آمریکا و حضور ده‌ها خبرنگار وارد خلیج فارس شد. آن روز یک روز تاریخی بود و همه دنیا منتظر ایران بودند که چه عکس‌العملی نشان می‌دهد.

قاسمی ادامه داد: برخلاف تصور آمریکایی‌ها که ایران اقدامی انجام نمی‌دهد این کشتی با آن همه تبلیغ در مقابل دوربین‌ها هدف قرار گرفت و منفجر شد و برای آمریکائیها باورکردنی نبود که با آن همه تکنولوژی و هیبت وارد خلیج فارس شوند و ما جرات کنیم و کشتی «بریشتون» را منفجر کنیم اما آن اتفاق افتاد و شما سرنوشت بریشتون در خلیج فارس را با سرنوشت نفتکش‌های ایرانی در دریای کارائیب مقایسه کنید. ما امروز فرسنگ‌ها دورتر از خلیج فارس و در دریای کارائیب حضور پیدا کردیم و با وجود آنکه رئیس جمهور آمریکا شخصاً ما را تهدید کرد که نمی‌گذاریم کشتی‌های ایرانی وارد ونزوئلا شوند و حتی ناو آمریکایی هم به سمت کشتی‌ها حرکت کرد اما با وجود همه تهدیدها هرگز جرات هیچ عکس‌العملی را نداشتند و محموله ما با اقتدار کامل وارد ونزوئلا شد که در «نفت و خون» هم این اقتدار به تصویر کشیده است.

در پایان این بخش از پوستر مستند «نفت و خون» با حضور رستم قاسمی و احمد سبحانی رونمایی شد و از عوامل سازنده مستند شامل مصطفی شوقی کارگردان، مسعود ساکی تدوینگر، محمد امین عاشوری آهنگساز و مهدی مطهر تهیه‌کننده تقدیر شد.

کد خبر 5064810 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: مستندساز سازمان هنری رسانه ای اوج نفت فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی توهین به پیامبر شبکه پنج سیما سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران رادیو نمایش شبکه سه سیما موسیقی نواحی نفتکش های ایرانی رستم قاسمی خلیج فارس نفت و خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!

 صنایع پتروشیمی خلیج فارس پسوند «خلیچ فارس» را به نام این باشگاه اضافه می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

    در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعیین هویت «خلیج فارس» را به امارات واگذار کرده ایم ! دانشگاه عربستانی از نام «خلیج فارس» استفاده کرد

دیگر خبرها

  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند