Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و اروپا هیچ‌گاه چیزی بدون توقع به ما نمی‌دهند به همین خاطر برخی مسئولان به ‌جای خارج به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، رهبر معظم انقلاب هم‌زمان با سال روز میلاد رسول خدا و امام صادق(ع) در سخنانی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت داخلی تأکید کرده و فرمودند نتیجه انتخابات آمریکا به ما ارتباطی ندارد و باید به توانمندی‌های داخلی تکیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورمان دارای از ظرفیت‌های عظیم و نیروی انسانی جوانی برخوردار است که اگر مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب از آن بهره‌مند شوند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

همان‌گونه که مقام معظم رهبری در مورد مقوله اقتصاد خاطرنشان کردند در زمینه اقتصاد به ‌هیچ ‌وجه نباید نگاه به بیرون باشد البته این به معنای ارتباط نداشتن با خارج نیست بلکه ارتباط باید باشد ولی به دنبال علاج مشکلات در داخل باشیم و یکی از راه‌حل‌های اصلی هم افزایش تولید است.

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم  اظهار داشت: این موضوع یک واقعیتی است که در سال‌های اخیر برخی از افراد نفوذ کرده‌اند و به این دروغ دامن می‌زنند که مشکلات کشورمان به دست آمریکا برطرف می‌شود.

اصفهان| گام موثر بسیج سازندگی در ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی با ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار خراسان رضوی| جبهه‌آرایی دشمن در عرصه اقتصادی/ استکبارستیزی ملت ایران ادامه دارد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولتمردان در تأمین کالاهای اساسی مردم کوتاهی نکنند

وی افزود: افراد نفوذی در گوش ملت می‌خوانند و در مصاحبه‌های خود بر این نکته تأکید دارند که باید به اروپا و آمریکا تکیه کنیم تا وضع کشورمان مناسب شود ولی این موضوع واقعیت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آمریکا و اروپا در هیچ کجا توجهی به حامیان خود ندارند، بیان کرد: کدام کشور در دنیا به آمریکا تکیه زده و در مقابل به وی توجهی داشته است؟ عربستان سعودی شاخص‌ترین مصداق تکیه‌ بر آمریکا و غرب است که مرتب وضع آن دگرگون و خراب می‌شود چون به آمریکا تکیه کرد ولی نتیجه مناسبی ندید.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید داشتند که باید رو پای خود بایستیم و به داخل توجه کنیم، کشورمان زمین و آب و چهار فصل دارد و از امکانات بسیار خوبی برخوردار است که باید مورد توجه باشد ولی این ظرفیت و بستر را چرا نادیده گرفته‌ایم.

اسلامی تصریح کرد: این موضوع یک واقعیت تلخی است که کشورمان دارای  امکانات بسیار خوبی است ولی گفته می‌شود باید برخی از اقلام را از خارج کشور وارد کنیم، در یک ‌زمان برنج خود را از خارج وارد می‌کردیم ولی به لطف خدا در زمینه این محصول به خودکفایی رسیدیم و در زمینه گندم هم می‌توانیم خودکفا شویم.

وی ادامه داد: این ‌گونه نیست که در کشورمان قحطی باشد و نیاز به آمریکا و غرب نداریم، آمریکا و اروپا هیچ‌گاه چیزی بدون توقع به ما نمی‌دهند و به یکدیگر رحم نمی‌کنند، قدرت‌های مدعی وسایل بهداشتی و داروهایی که برای مقابله با کرونا بود را از یکدیگر غارت کردند و نسبت به هم رحم ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همان ‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند انتخابات آمریکا به ما ربطی ندارد و باید روی پای خود ایستادگی کنیم، استقلال ما ایجاب می‌کند که وابسته به این‌ و آن نباشیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: برخی از مسئولان به ‌جای اینکه به اروپا و آمریکا فکر کنند به ظرفیت‌های داخل توجه داشته باشند، باید با بهره‌مندی از ظرفیت داخلی کشورمان از مشکلات فاصله بگیریم و مسئولان با فکر و مشاوره برای رفع مشکلات اهتمام داشته باشند.

اسلامی تصریح کرد: اینکه قیمت گوشت امروز 140 هزار تومان باشد و فردا 170 هزار تومان شود مایه تأسف است، برخی از مسئولان که دلشان به ‌جای دیگر وابسته شده است از این وابستگی خود را رها کرده و به کشور فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی ملتی است که باید در خدمت آن‌ها بوده و کمکشان کنیم و این ‌قدر آن‌ها اذیت نکنیم، همان‌ گونه که امام راحل فرمودند چنین ملت و مردمی را در تاریخ سراغ ندارم، مقام معظم رهبری هم تأکید کردند ملت ایران مقاوم است و ملتی که این ‌قدر مقامت کرده باید مشکلاتشان را هر چه زودتر برطرف کنیم.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی گلایه‌ها در فضای مجازی مبنی بر دسترسی نداشتن به تعدادی از داروها، به تک نسخه‌ای یا مسافرتی بودن آنها اشاره و تاکید کرد: سازمان غذا و دارو صرفاً مکلف به تأمین داروهای موجود در فهرست رسمی کشور است.

وی افزود: بر اساس بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروی خارج از فهرست دارویی توسط پزشکان ممنوع است.

سازمان غذا و دارو درخصوص علت تمایل برخی بیماران برای مصرف داروهای خارجی در حالی که که نمونه داخلی آن با قیمت مناسب‌تر وجود دارد،یادآور شد: این موضوعی فرهنگی است که بخشی از آن به پزشکان هنگام گفت‌وگو با بیماران مرتبط می‌شود که بعضاً بر کیفیت نمونه خارجی تاکید بیشتری دارند و بخشی دیگر به خاطر تصورات غلطی است که در جامعه نسبت به محصول داخلی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، سازمان غذا و دارو از برخی چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی که دلسوزانه ممکن است پیگیر تهیه داروهای خارج از فهرست رسمی باشند که تجویز آنها وجاهت قانونی هم ندارد؛ خواست قبل از جمع آوری اطلاعات کامل و جامع از منابع موثق اطلاع رسانی اشتباه و گمراه کننده نداشته باشند.

کد خبر 849018 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم دارو پزشکی

دیگر خبرها

  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد