Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: رسوب کالاهای فاسدشدنی و مواد اولیه تولید در گمرک قابل قبول نیست و باید این کالاها هر چه زودتر از گمرک قزوین خارج شوند و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرند. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین در مورد رسوب محصولات فاسدشدنی و مواد اولیه لازم برای تولید در گمرک قزوین اظهار داشت: رسوب کالاهای فاسدشدنی و مواد اولیه تولید در گمرک قابل قبول نیست و باید این کالاها هر چه زودتر از گمرک قزوین خارج شوند و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرند تا تولید ملی رونق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور این دستور را صادر کردند که مواد فاسدشدنی به سرعت از گمرکات آزاد شوند، اما باز هم با یک سری از مشکلات در گمرکات مواجهیم و بانک مرکزی با اصرار به اعلام منشاء ارز وارداتی کار ترخیص این مواد از گمرک را پیچیده کرده است.

جمالی‌پور با بیان اینکه از اختیارات خودم در شورای تامین استفاده کرده و بخشی از این محصولات را از گمرک ترخیص کردیم، ادامه داد: متاسفانه دیدم که بعد از این کار مدیرکل گمرک استان قزوین مورد تهدید قرار گرفته و حتی توبیخ شده است. در واقع مدیرکل گمرک مؤاخذه شده که چرا این مواد را بدون اینکه فرآیند قانونی طی شود، از گمرک آزاد کرده است.

مواد اولیه و مایحتاج تولید در گمرک مانده / ‌سامانه‌های ترخیص گمرکی قفل شده‌اندتوقف بیش از حد مواد اولیه در گمرک تولیدکنندگان قزوینی را با مشکل روبه‌رو کرده استتفویض اختیار به گمرک استان‌ها سبب تسهیل در فرآیند صادرات و واردات می‌شود

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با این حال هنوز بخش زیادی از مواد اولیه ما در گمرکات باقی مانده که در صورت ترخیص نشدن به‌موقع از بین خواهند رفت و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی در این حوزه خسارت جدی به بار می‌آورد.

جمالی‌پور افزود: با وجود اینکه دستور خروج هر چه سریع‌تر مواد اولیه و فاسدشدنی از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شده و معاون اول رئیس‌جمهور هم بر آن تاکید کرده، گمرکات و بانک مرکزی دیگر نباید روی دستور رئیس‌جمهور و معاون اول باز دوباره دستور بدهند و برای خروج این مواد محدودیت ایجاد کنند.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگاه تولیدی تولید ملی استانداری قزوین کارگاه تولیدی تولید ملی استانداری قزوین تولید در گمرک رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6093695

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک است
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است