Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@16:01:54 GMT

بسیاری از مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به تحریم ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۷۶۹۱

بسیاری از مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به تحریم ندارد

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به تحریم ندارد، بلکه نداشتن مدیریت‌ صحیح، ناهماهنگی‌ها، فقدان نظارت برتولید و توزیع و نداشتن احساس‌ مسئوليت در برابر مردم، مهمترین دلیل مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 16آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مصلی برگزار شد اظهار کرد: انتخابات‌ ریاست جمهوری آمریکا تمام شده‌ است، اما رفتارهای 2 نامزد مطرح آن در تبلیغات انتخاباتی و ادعاهای دو طرف و پیامدهای پس از آن، نشانه‌ انحطاط و سقوط و پایان عمر امپراتوری آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: سخنان زشت‌ و غیراخلاقی، پرخاشگری و دروغگویی و اتهام زنی که دور از شأن یک‌ انسان‌ معمولی است‌ تا چه رسد به کسانی که ادعاي رهبري جهان‌ را دارند، ادعاي تقلب و اعلام توقف شمارش آراء و مستقر کردن توپ و تانک و نیروهای نظامی، در مراکز حساس واشنگتن و سایر ایالت‌ها، نشانه‌ انحطاط سیاسی و مدنی و اخلاقی و سراشیبی و افول قدرت‌ استکباری آمریکاست و به فرموده رهبر معظم انقلاب‌ دير يا زود امپراتوری آمریکا منهدم خواهد شد.

 

وی گفت: آمریکا و غرب به‌خاطر ضربه‌ای که از ناحيه اقبال جهانی به‌ اسلام‌ و بيداری اسلامي خوردند برای جبران‌ شکست‌ و حقارت خود هر از ‌چند گاهی‌ با اهانت‌هایی به مقدسات بيش از یک و نیم میلیارد مسلمان‌ دنيا، گاهی به پیامبر رحمت، گاهی به قرآن معظم، احساسات مسلمانان‌ و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: فرانسه که ادعا دارد مهد آزادی است در حالی که پس از سالها کسی‌ حق ندارد راجع به‌ هولوکاست چیزی بگوید و اگر گفت‌ مجازات آن زندان‌ و محرومیت از تمام حقوق مدنی‌ است، در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) نشریه‌ای را وادار می کنند تا با کاریکاتوری به پیامبر اسلام(ص) اهانت کند و رییس جمهورش هم به بهانه‌ قتل مشکوک یک معلم هتاک، با حضور در صحنه قتل بدون‌ آنکه متهم به قتل را بشناسد از اقدام نشریه‌ هتاک حمایت و به پیامبر اسلام(ص) اهانت می‌کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: رییس جمهور فرانسه هم که در مقابل اعتراض جهانی مسلمانان روبرو شد، با عقب نشینی، این اقدام‌ شرم آور نشریه توهین کننده را حمایت از آزادی بیان در فرانسه‌ اعلام می‌کند.

 

وی اظهار کرد: رییس جمهور فرانسه که برای قتل مشکوک یک فرد اينقدر آشفته می‌شود اما در جنگ هشت ساله با تمام امکانات‌ از صدام حمایت می‌کند، سرکرده گروهک منفور منافقین را که بیش از ۱۷ هزار ترور در پرونده سیاهش دارد را پناه می‌دهد، گروه‌های تروریستی داعش و القاعده و... را که آن همه جنایت در عراق و سوریه و افغانستان مرتکب شدند، حمایت و تجهیز می‌کند، دلیل عمده‌ این رفتار خصمانه و کینه توزانه و عصبانیت سران‌ استکبار، پیشرفت روزافزون و گسترش نور اسلام و اقبال نخبگان و جوانان و مردم اروپا و امریکا به اسلام و انقلاب اسلامی‌ است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: غربی‌ها با نقشه صهیونیست‌ها و توليد جریان‌های تکفیری و تروریستی به دنبال شکستن وحدت‌ اسلامی‌ و تفرقه میان‌ مسلمانان‌ هستند اما غافل از اینکه اینگونه رفتارها مسلمانان‌ را به هم نزدیکتر می‌کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: هر چند که با تحریک، تطمیع و فشار بر برخی کشورهای‌ حقير و کوچک اسلامی، با هدف تفرقه میان کشورهای اسلامی و فراموش سازی فلسطین مظلوم، نمايش رسوایی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به اجرا گذاشتند اما قطعاً راه‌ به جایی نخواهند برد و جز رسوایی و ذلت برایشان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: جنگ قره باغ که بین دو کشور همسایه ما شعله‌ور شده است و پشت پرده این جنگ خونین، دست‌های پلید صهیونیستها و آمریکا و ارتجاع منطقه به وضوح دیده می‌شود، موضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب‌ و سیاست نظام جمهوری اسلامی بر حفظ جان انسان‌ها، جلوگیری از جنگ و خونریزی، حق حاکمیت آذربایجان بر منطقه قره باغ و حفظ امنیت ارامنه است و البته پاسخ سخت و قاطع و پشیمان کننده ایران انقلابی و نیروهای مقتدر مسلح ما در برابر گروههای تکفیری تروریستی است که با نقشه و با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها برای ناامن کردن مرزهای ایران از لیبی و سوریه به آذربایجان منتقل شدند، است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری حبیب کعبی سرکرده گروهک الاحوازیه که جنایات زیادی را در پرونده سیاهشان دارند از جمله حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز که جمع زیادی را شهید و مجروح کردند، این یک پیروزی مهم اطلاعاتی بوده است که موجب تحیر و سردرگمی شبکه‌های جاسوسی و رسانه‌ای استکباری شده است و ما از همه حافظان امنیت کشور و این عزیزان قدردانی می کنیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به ۲۱ آبان سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم در سال ۹۰ اظهار کرد: فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب پدر موشکی ایران و کار او را، معجزه توانایی های عزم راسخ انسان مؤمن و او را انسان‌ با اخلاص نامیده است، ارزش کار او را نیروهای مسلح خوب می دانند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به وضعیت غیرقابل توجیه‌ گرانی‌ها افزود: اینکه همه‌ مشکلات اقتصادی و گرانیها را به تحريم مربوط دانستن، حرف بی ربطی است.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی هیچ ربطی به تحریم ندارد، بلکه نداشتن مدیریت‌ صحیح، ناهماهنگی‌ها، فقدان نظارت بر تولید و توزیع و نداشتن احساس‌ مسئولیت در برابر مردمی که همه هستی‌شان را به پای انقلاب و کشور و اسلام گذاشتند، مهمترین دلیل مشکلات اقتصادی است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا بیان کرد: اینکه مواد اولیه، سم، کود و دان و... با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد اما از همان گمرک گم می‌شود و به دست صنعتگر و کشاورز و مرغدار و دامدار نمی‌رسد، اما در بازار آزاد فراوان است و یا فقط ارز را می‌گیرند و اصلاً چیزی وارد نمی‌کنند و هیچ گونه نظارتی هم نیست که این ارزها چه شد و این کالاها چرا به دست‌ اهلش نمیرسد، اما در بازار آزاد به وفور دیده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر انقلاب اسلامی باید دولتی جوان، انقلابی، حزب اللهی و دلسوز و با انگیزه سر کار بیاید تا امید را به مردم برگرداند و با همت و تلاش و کار و مدیریت جهادی و به کارگیری جوانان متدین با انگیزه و با حمایت مردم عزیز و حفظ وحدت و یکپارچگی حول محور رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، به اوضاع نابسامان کنونی پایان دهند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: انحطاط غرب تحریم های اقتصادی توهین به مقدسات حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه صومعه سرا رهبر معظم انقلاب مشکلات اقتصادی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه ۱۵ تا جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با ولاد حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت از سوی روابط‌عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین‌الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید جواد میرجعفری و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای ندبه با نوای محمدرضا و حسین طاهری دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قدرتی و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده برگزار و در روز جمعه آقایان ابوالقاسم و مسعود زمانی مداحی خواهند کرد.

مراسم بعد از نماز عصر نیز یکشنبه با مداحی مسعود زمانی، دوشنبه و سه‌شنبه قرائت زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، چهارشنبه با مداحی سید حسن گل ختمی، پنجشنبه با مداحی علیرضا اخباری و جمعه با مداحی حسن شالبافان دنبال می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده به‌عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت‌الاسلام مجید همتی به‌عنوان کارشناس سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی به‌عنوان کارشناس نهج‌البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت‌الاسلام فلاح تهرانی به‌عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج‌شنبه در قالب محفل انس با قرآن کریم و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و قرائت زیارت آل یاسین با نوای آقایان میرداماد و سید حسن علوی‌نژاد برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد و قرائت زیارت فاطمتین با نوای جواد برزگر، دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق میرشفیعی، سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی هدایت، چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی عباس حیدرزاده، پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی، قرائت دعای کمیل با نوای سید مهدی میرداماد و مداحی سید مجید بنی فاطمه، و جمعه با سخنرانی آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، مداحی محمود کریمی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097346

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر سانحه تصادف درگذشت
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی