Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  روز دوشنبه ۱۲ آبان ماه به وقت تهران خبری با عنوان حمله تروریستی به دانشگاه کابل در رسانه‌ها منتشر شد که متاسفانه در این حمله تروریستی باعث کشته و زخمی شدن ۵۵ تن شد.

در همان ساعات ابتدایی اعلام خبر مردم و بسیاری از چهره‌های سیاسی کشورمان به اعلام همدری با مردم و مقامات کشور افغانستان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

#جان_پدر_کجاستی؟/ همدردی کاربران با پدر داغدیده افغانستانی

واکنش‌ها تا حدی بود که در توئیتر هشتگ جان پدر کجاستی ترند توئیتر فارسی شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏مسئول مستقیم تمامی جنایت‌های داعش، بنیانگذاران آدم‌کش آمریکایی و صهیونیست، تامین کنندگان مالی آن‌ها در منطقه و حامیان آن‌ها هستند. هر قدمی در راستای تقویت هر یک از این جنایتکاران، دشمنی با آرامش، رفاه و صلح منطقه است.

همچنین در ادامه واکنش‌ها سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در توییتی حمله تروریستی دانشگاه کابل را محکوم کرد؛ و نوشت این مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و افراطی‌گری، ‎ایران در کنار مردم و دولت افغانستان ایستاده است.

اما این‌بار نیز رسانه‌های که خود را مدعی آزادی بیان می‌دانند در مقابل این اقدام تروریستی سوکت اختیار کردن و همدردی بزرگ ملت مسلمان ایران با کشور افغانستان را پوشش ندادند.

گفتنی است که حداقل رسانه‌های فارسی زبان خارجی که اخبار ایران را پوشش می‌دهند این خبر را کار می‌کردند، اما متاسفانه رسانه‌های مانند ایران اینترنشنان، بی بی سی فارسی که از خارج از کشور تغذیه می‌شوند و همیشه در زمان‌های حساسی برای ایجاد تفرقه و آشوب به میدان می‌آیند در چنین زمان‌های سر در لاک خود فرو می‌برند و ترجیح می‌دهند جایی که پایه انسانیت در میان است خود را گم و گور کنن.

همین اوایل امسال بود که رسانه‌های معاند خارجی خبری ساختگی و دروغ را در بوق و کرنا کردند که مرزبانان ایرانی تعدای از مهاجران افغان را به داخل رودخانه‌ای در مرز ایران انداخته و باعث کشته شدن آن‌ها شده است.

آنجا بود که باز نیت پلید این رسانه‌های معاند و اپوزیسیون برملا شد و دلسوزی‌های دوغین این رسانه‌های ضد انقلاب غیر واقعی بود و عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در واکنش به این اتفاقات، ادعا‌ها مبنی بر بازداشت و شکنجه مهاجران غیرقانونی افغان در مرز ایران و افغانستان از سوی مرزبانان ایرانی را به شدت تکذیب و اعلام کرد: "چنین موضوعی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان رخ نداده و صحت ندارد. "

در همین ماجرا نیز مردم ایران دوباره به میدان آمدند و به ابراز همدردی با مردم افغانستان پرداختند و نقشه شوم دشمنان و رسانه‌های بیگانه را نقش بر آب کردند.

تاریخ نشان داده که ملت ایران همیشه در کنار کشور دوست و همسایه خود یعنی افغانستان هست و خواهد بود و همیشه نیز تیر تفرقه اینگونه رسانه‌های معاند به سنگ خورده است.

این تناقض در رفتار رسانه‌های بیگانه به خوبی برای هر دو ملت مسلمان ایران و افغانسان روشن است و هیچ وقت این دوکشور دست از دوستی و برادری بر نخواهند داشت.

منبع: راه دانا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله تروریستی رسانه های خارجی ضدانقلاب افغانستان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، خواستار حفظ کرامت مردم در عرصه اجتماعی در کنار حل مشکلات معیشتی آن‌ها شد و گفت: دو نمونه اصلی حکومت اسلامی، حکومت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و مولا امیرالمؤمنین(ع) است؛ باید ببینیم در امر به معروف و نهی از منکر سیره آن بزرگان چه بود؟ قرآن در بحث حجاب از نگاه افراد شروع می‌کند. امیرالمؤمنین نه تنها زن بی‌حجابی که از کنار جمع یارانش عبور کرد را تنبیه نکرد بلکه به دیگران گفت چرا به او نگاه می‌کنند؟

وی گفت: باید بررسی کرد که دستگاه‌های فرهنگی و صداوسیما در طول ۴۵ سال گذشته توانستند دین‌داری مردم را بیشتر کنند؟ واقعاً کار پلیس این‌گونه نهی از منکر است و تعلیم این کار را دیده‌اند؟ امروز سر ساخت مسجد دعوا می‌کنند درحالیکه اول باید نمازخوان تربیت کرد، اگر نمازخوان بیشتر شد، آن‌ها خودشان مسجد درست می‌کنند. در مقولات اجتماعی کرامت و حیثیت مردم را باید حفظ کنیم. مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟ وقتی انقلاب شد بسیاری از زنان باحجاب شدند و حتی چادر به سر کردند

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد