Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه دهدشت از فقر فرهنگی به عنوان مهمترین عامل شیوع انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه نام برد و گفت: متاسفانه برخی مسئولان با انتشار مراسمات چندین هزار نفری، مروج فقر فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در نشست اضطراری شورای سلامت در دهدشت یکی از مصادیق تقوا در اسلام را نهی از ضرر عنوان و اظهارکرد: ویروس کرونا یکی از مصادیق بارز این حدیث است و همه باید نسبت به جلوگیری این ویروس اهتمام بورزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فقر فرهنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل انتشار ویروس کرونا در شهرستان نام برد و تصریح کرد: وقتی در یک مراسم تشییع چندین هزار نفر شرکت می‌کنند و نماز میتی که تنها پنج تکبیر واجب دارد، می‌آیند چندین سخنران و" تشمال" اجرا می کنند، و این چیزی نیست جز فقر فرهنگی.

حجت‌الاسلام وحدانی فر بیان کرد: متاسفانه برخی مسئولین ما خودشان با استوری کردن برخی مراسمات ترویج فقر فرهنگی را در جامعه رایج می‌کنند.

وی با توجه به انتشار برخی کلیپ‌ها در خصوص مردم دیشموک گفت: برخی این تصاویر و کلیپ‌ها واقعیت ندارند و شان نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد، نهادهای امنیتی اجازه ندهند هر دوربین به دستی از دیشموک فیلم تهیه و در فضای مجازی نشر دهد.

امام جمعه دهدشت افزود: برخی افراد دوست دارند فقیر زندگی کنند در حالی که چندین خانه و سرمایه در سایر شهرستان‌ها دارند، و ما اینگونه دچار فقر فرهنگی هستیم، بعد می گویند چرا مسئولان کاری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داد کار فرهنگی در مسئله کرونا پاسخ نمی‌دهد بیان کرد: وضعیت خیلی نگران کننده است و باید از قوه قهریه استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، وحدانی‌فر دوگانگی ستاد ملی مقابله با کرونا را از دیگر معضلات عنوان تصریح کرد: بازگشایی آموزش و پرورش چه ضرورتی دارد؟ اگر یکسال آموزش و پرورش تعطیل شود هیچ اتفاق نمی‌افتد، آب نیست که مایه حیات باشد، تا کی باید خودمان را گول بزنیم؟

وی با بیان اینکه حرف‌ها فقط جلسه ای شده و صورت اجرایی پیدا نمی‌کنند گفت: می‌گویند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی، اما جریمه‌ای نیست و ترددها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه همه باهم علیه کرونا ویروس کرونا فقر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • زنگ سپاس از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۰۰۰ آموزشگاه نواخته شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود