Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، سرهنگ ولی اللهی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا در نشست سالانه مسؤولان مراکز درمانی سپاه کربلا در مجتمع فرهنگی آموزشی ادهم شهرستان جویبار، با اشاره تلاش کادر درمانی مجموعه سپاه در ایام کرونا گفت: با توجه به برخی مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان است، سپاه در ایام کرونا به‌ویژه پیک اول کرونا سربلند بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه دوره‌های توانمندسازی مدیران سلامت نواحی در دستور کار قرار دارد، افزود: هزینه‌های مراکز درمانی باید برنامه‌محور باشد و مراکز درمانی باید برنامه‌های خود را اعم از توسعه و تجهیز و نیز در حوزه بهداشت و بهداری، به سمت هدف‌گذاری در آمدها پیش ببرند.

ولی‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود به  اهمیت نقش سپاه در قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و گفت: مشکلات اصلی که کرونا در حوزه اقتصادی و درمانی ایجاد کرده است کل دنیا را فلج کرده و به طبع آن ایران هم دچار مشکل شده است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا با تصریح بر اینکه باید به سمت کم کردن عوارض کرونا برویم، خاطرنشان کرد: کرونا ویروسی است که در حال حاضر درمان خاصی ندارد و تنها عامل آن قطع زنجیره است.

این مسؤول با اشاره به اینکه سپاه در پیک اول کرونا به تولید ماسک و ضدعفونی امکان پرداخت، گفت: طرحی را سازمان بسیج برای قطع زنجیره کرونا اعلام کرده است که ما باید آمادگی کامل داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: باید پایگاه‌های مقاومت بسیج به پایگاه‌های سلامت تبدیل شوند تا بتوان با گروه‌بندی و شناسایی جامعه هدف کمک کار دانشگاه علوم پزشکی بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی