Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@07:48:54 GMT

منابع غذایی ویتامین D

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۹۲۴۹

منابع غذایی ویتامین D

ایران اکونومیست- از آنجا که یکی از نقش‌های مهم ویتامین D تقویت سیستم ایمنی بدن است، دریافت میزان کافی از این ویتامین در این روز‌های کرونایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ویتامین D از مواد مورد نیازی است که وجود آن برای بسیاری از عملکرد‌های بدن ضروری است. این ویتامین در تنظیم و جذب کلسیم، سلامت استخوان‌ها، عضلات، مو‌ها و دندان‌ها و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش عمده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویتامین معمولا از نور خورشید به‌دست می‌آید که در محیط‌های بیرون به‌وفور یافت می‌شود. در شرایط همه‌گیری کرونا که بسیاری از ما وقت زیادی را داخل خانه سپری می‌کنیم و نیز با توجه به نزدیک‌بودن فصل سرما که به‌طور طبیعی استفاده ما از نور خورشید را کاهش می‌دهد بسیاری از افراد در معرض کمبود این ویتامین قرار می‌گیرند.
از آنجا که یکی از نقش‌های مهم ویتامین D تقویت سیستم ایمنی بدن است، دریافت میزان کافی از این ویتامین در این روز‌های کرونایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. موارد زیر برخی از مواد غذایی هستند که می‌توانند شما را در شرایط همه‌گیری، قوی و سالم نگه‌دارند.
محصولات لبنی و غیرلبنی: شیر، ماست، دوغ و پنیر منابع بسیار خوبی از ویتامین D هستند. پنیر به‌طور ویژه در میان غذا‌های سرشار از ویتامین D قرار دارد. از بین انواع پنیر، پنیر ریکوتا بیشترین مقدار ویتامین D را تأمین می‌کند. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز هستید یا رژیم‌های گیاهی را دنبال می‌کنید.
بیشتر بخوانید
۶ نشانه کمبود ویتامین D در بدن + اینفوگرافی

تخم‌مرغ: ویتامین D مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند به‌ویژه زمانی که همراه با زرده یعنی جایی که تمام ویتامین D در آن ذخیره می‌شود، مصرف شود.
ماهی: ماهی به‌ویژه ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، تن و خال مخالی نیز از منابع عالی و ارزشمند ویتامین D هستند و علاوه بر این ویتامین، کلسیم، اسید‌های چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی مهم بدن را نیز فراهم می‌کنند.
قارچ: سرشار از مواد مغذی است و مقادیر بسیار خوبی از ویتامین D مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. برای افزایش دریافتی ویتامین D چهار بار در هفته قارچ مصرف کنید. برای مزایای بیشتر می‌توان قارچ را قبل از مصرف در معرض آفتاب خشک کرد، زیرا قارچ‌ها در معرض نور خورشید به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کنند.
غلات کامل: مصرف گندم کامل، جو، جو دوسر و سایر انواع غلات کامل ویتامین D مورد نیاز بدن شما را تأمین می‌کند.
آجیل: آجیل مانند گردو و بادام‌زمینی نیز ویتامین D مورد نیاز روزانه را به شما می‌دهند؛ فقط تعداد انگشت‌شماری آجیل برای حفظ قدرت و سلامت روزانه شما کافی است.   منبع: روزنامه جام جم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویتامین D مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه