Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد ساداتی‌نژاد روز جمعه در تشریح نتایج سفر اعضای این کمیسیون به منطقه مغان افزود: ایجاد سایت ملی تولید بذر کشور  در مغان باید مورد توجه قرار گیرد زیرا   در برخی محصولات از جمله پنبه،ذرت بذری ،کنجد،سویا،گندم  این منطقه عنوان نخست و برتر کشور را دارد.

وی حضور اعضای کمیسیون کشاورزی در منطقه مغان بعنوان یکی از  قطب های کشاورزی کشور  را در برندسازی و کمک به توسعه کشاورزی و ارزآوری بیشتر مهم تلقی کرد و گفت: کمیسیون در بودجه‌های سنواتی و برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه ای به منطقه مغان و ظرفیت‌های آن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی نژاد اظهار کرد: در خواست نماینده کشاورزان مبنی بر اینکه هزینه آب بهایی که وزارت نیرو از کشاورزان دریافت می‌کند به صورت حجمی محاسبه شود،  در مصوبات  سفر منظور شده و در جلسه‌ای که با حضور وزرا، استانداران و مدیران در مجلس خواهیم داشت تصویب این مسئله را  پیگیر خواهیم کرد.

او اضافه کرد: مسئله لاینینگ ۲۴ کیلومتر از کانال‌های اصلی آب در مغان نیز مورد پیگیری خواهد بود تا با رفع شدن این نیاز شاهد رونق کشاورزی  منطقه باشیم . 

وی همچنین در بازدید از  مزارع کشاورزی شهرستان بیله‌سوار عنوان کرد: ظرفیت‌های این شهرستان  بسیار بالا است و این بخش باید حمایت شود چرا  کهاین امر موجب استمرار زنجیره حوزه صادرات و بازار هدف می‌شود.

نماینده مردم بیله سوار،پارس آباد و اصلاندوز مغان نیز گفت: اعتبارات لازم برای اجرای پروژه پایاب سد خداافرین از طریق کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس پیگیری و تصمیماتی جهت اجرایی نمودن و تکمیل پروژه اتخاذ خواهد شد. 
عباس جهانگیر زاده گفت:مشکل تخصیص اعتبارات جهت اجرای پروژه در اولین فرصت پیگیری میشود و تا پایان امسال بیش از ۵۰ درصد پایاب سدخداافرین به کشاورزان واگذار و آماده کشت خواهد شد. 

وی در خصوص اجرای شهرک گلخانه‌ای هزارو ۶۰۰ هکتاری در منطقه نیز افزود: حدود ۵۰۰ هکتار از این شهرک واگذار شده برای و بقیه نیز تصمیماتی اتخاذ شد تا هزار و ۱۰۰ هکتار این شهرک به اهالی منطقه واگذار و اشتغال زایی بومی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی و باغی در شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز تولید می‌شود افزود: با تکمیل پایاب سد خداآفرین و اجرای کشت گلخانه‌ای در شهرستانهای شمال استان این ظرفیت تولید به ۹ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بیله‌سوار،پارس‌آباد و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث راههای روستایی و مواصلاتی شمال استان،بحث ارایه تسهیلات حمایتی به کشاورزان منطقه در راستای کشت محصولات گلخانه‌ای و حمایت از کشاورزان،لایروبی کانالها و ساماندهی نظام بهره برداری عشایر و کشاورزان،بحث کیفیت آب مرزی، بحث دریافت آب بهای کشاورزان بصورت حجمی، حمایت از کشت و صنعت‌های پارس و مغان در راستای توسعه و ایجاد اشتغالزایی دایمی،بحث افزایش قیمت تضمینی گندم و بررسی  ظرفیت‌های شهرستانهای بیله‌سوار و پارس‌آباد در راستای ایجاد سایت ملی تولید بذر کشور از جمله مصوبات و گفتگوهای اعضای کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس و مسئولان کشوری و استانی در مغان بود.

به گزارش ایرنا ، روز جمعه با حضور اعضای  کشاورزی مجلس سیلوی گندم ۳۰ هزار تنی در بخش قشلاق دشت بیله سوار مغان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان  افتتاح شد.

نمایندگان این کمیسیون همچنین در سفر به شهرستان بیله سوار از از مرکز ملی حفاظت و توسعه شتر دوکوهانه کشور و پرورش گوسفند و قوچ مغانه در بخش قشلاق دشت بازدید کرده و بر 

حمایت از گونه در حال انقراض شتر دوکوهانه و بسترهای لازم جهت توسعه نژاد گوسفند و قوچ مغانه تاکید کردند.

بازدید از مزارع کلزا،سویا،ذرت بذری و پنبه ، گمرک و پایانه مرزی در شهرستان بیله‌سوار از دیگر برنامه های سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به شهرستان بیله سوار بود.

اعضای کمیسیون کشاورزی همچنین روز پنجشنبه از سد میل مغان در اصلاندوز ، کشت و صنعت مغان و طرح پایاب سد خداآفرین ودیگر طرفیت های شهرستان پارس آباد مغان بازدید کردند.

برچسب‌ها کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پارس آباد مغان کشاورزی بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پارس آباد مغان کشاورزی بیله سوار کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پارس آباد مغان کشاورزی بیله سوار اخبار کنکور اعضای کمیسیون کشاورزی شهرستان بیله سوار پارس آباد پایاب سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از پیگیری جدید مساله توقف واردات نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، سم و کود خبر داد، مساله‌ای که طی نامه‌ای به رئیس مجلس نیز اعلام شده تا در جلسه سران قوا مطرح شود.

به گزارش ایسنا، در نشست نمایندگان بخش خصوصی حوزه کشاورزی با مقامات وزارت جهاد کشاورزی با موضوع توقف چند ماهه ثبت‌سفارش و تخصیص ارز برای واردات سم و کود، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد که این مساله باید به زودی حل شود وگرنه مجلس از جایگاه نظارتی خود این مساله را به صورت قانونی پیگیری جدی خواهد کرد.

محمدجواد عسگری - رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس - با اشاره به اینکه بارندگی‌های صورت گرفته احتمالاً وضعیت مطلوبی را در تولید محصولات کشاورزی رقم خواهد زد، افزود: مساله این است که به دلیل افزایش سطح رطوبت، بیماری‌های مرتبط با نباتات افزایش یافته و چنانچه به موقع با آفت‌ها مبارزه نشود، بیماری اپیدمی شده و خسارت‌های بسیاری به کشاورزان وارد خواهد کرد.

او در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با قائم‌مقام و معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی، گفت: واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی از جمله در حوزه واردات سموم و کود گله‌مند هستند که برخی دستگاه‌های متولی از جمله بانک مرکزی، همکاری لازم را با آنها نداشته‌اند. بر این اساس در روزهای گذشته، جلسه‌ای با محوریت کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار و مقرر شد که همه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتحادیه‌ها با هماهنگی یکدیگر این مساله را رفع کنند. با وجود این توافق ظاهراً برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته‌اند.

عسگری ادامه داد: پیرو جلسه‌ای که در کمیسیون مجلس برگزار شد، مکاتبه‌ای با رئیس مجلس صورت گرفت و مقرر شد که ایشان در جلسه سران قوا این موضوع را مطرح کنند تا ارز مورد نیاز برای واردات سموم با کیفیت و  تامین شود و در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار گیرد.

او ادامه داد: اگر تا روز شنبه این مساله حل‌وفصل نشود، در روز یکشنبه در مجلس جلسه‌ای برگزار کرده و مبتنی بر جایگاه نظارتی خود علاوه بر پیگیری این موضوع، برخورد قانونی هم خواهیم کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار نفر در فرایند برگزاری دور دوم انتخابات مشارکت دارند
  • شناسایی ۱۸۵ هزار نفر واجد شرایط در حوزه انتخابیه شمال اردبیل
  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • گذشتگان چوب حراج به حقابه مغان زده‌اند
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار