Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:48:16 GMT

چوب و سرشاخه های درخت بازیافت می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۷۹۶۰۷

چوب و سرشاخه های درخت بازیافت می شود

خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مدیریت و ساماندهی جداگانه پسماندهای حجیم مناطق 22 گانه خبر داد.
به گزارش شهر، صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند درباره مدیریت و ساماندهی جداگانه پسماندهای حجیم گفت: از ماه‌های قبل چوب و سرشاخه‌های درختان به جای انتقال به مجموعه آرادکوه توسط پیمانکار مربوطه از مناطق 22گانه جمع آوری و به منظور ‏استفاده بهینه و مجدد، پس از تبدیل آن به چیپس جهت تبدیل به بیوکمپوست (کمپوست گیاهی) و استفاده در فضای سبز شهر ‏تهران به منطقه 18 تحویل داده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: به تازگی نیز این سازمان پس از انتشار فراخوان درخصوص مدیریت و ساماندهی ‏پسماندهای حجیم، پیمانکار مربوط را انتخاب و مقدمات اجرای طرح پردازش پسماندهای حجیم در این منطقه را نیز فراهم ‏کرده است.‏
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف و تفکیک پسماند در مبدا، به عنوان دو اصل ضروری برای رسیدن به اهداف طرح کاهش ‏پسماند(کاپ) خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف کاپ که درنهایت شهری پاک به لحاظ مدیریت بهینه پسماند را برای ما به ‏ارمغان می‌آورد، مسیر پر فراز و نشیبی باید طی شود که عدم انتقال پسماند حجیم به آرادکوه این مسیر را برای ما هموار خواهد ‏کرد.‏
علیپور با اشاره به وجود محل‌هایی در مناطق به منظور دپوی پسماندهای حجیم گفت: تا قبل از برنامه ریزی برای مدیریت ‏پسماندهای حجیم، لاستیک‌های غیرقابل استفاده و پسماندهایی شامل مبلمان و لوازم خانگی حجیم و مستعمل در ‏اماکنی به نام «چهاردیواری» جمع و سپس به منظور پردازش نهایی به مجتمع آرادکوه منتقل می‌شدند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تأکید بر ضرورت مدیریت جداگانه پسماندهای حجیم و مزایای زیست محیطی و اقتصادی ‏این فرایند افزود: با پردازش و ساماندهی جداگانه پسماندهای حجیم علاوه بر کاهش هزینه‌های انتقال، دفع و دفن پسماند، به هدف زیست محیطی طرح کاپ نزدیک تر خواهیم شد. ‏
علیپور با اشاره به اینکه جداسازی پسماند در مبدا یکی از موارد مهم در طرح کاپ(کاهش پسماند) است، اضافه کرد: ترغیب شهروندان به کاهش زباله و تفکیک پسماند در مبدأ یکی از مباحث مهم در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ‏صرفه‌جویی در هزینه‌های جداسازی پسماندها و کاهش هزینه‌های حمل و دفن زباله‌ها است. در همین راستا این سازمان علاوه ‏بر مدیریت پسماند حجیم، هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم در خصوص بهره برداری از مرکز کنترل و نظارت ‏تصویری مدیریت پسماند، بهبود فرآیند تولید کمپوست را مدنظر دارد.‏

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اداره راهداری، مدیر باغبانی سازمان، معاون فنی و اجرایی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مسئولین واحدهای باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدیریت برگزار شد.

امجدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با اشاره به تولید بالای سیب و وجود ۱۶ کارخانه فعال تولید پوره میوه و کنسانتره در شهرستان ارومیه، ساماندهی مراکز جمع آوری سیب را از اولویت های کاری این مدیریت عنوان نمود.

 وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم تا شروع فصل کار این مراکز، در راستای جلوگیری از انباشت سیب در کنار جاده‌ها کرد.

 در ادامه در خصوص نحوه صدور مجوز، تمدید آن برای متقاضیان بحث و تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای هماهنگی بیشتر، جلسات آتی با حضور نمایندگان کارخانجات و  سایر ادارات و نهادهای مرتبط برگزارشود.

دیگر خبرها

  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود