Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدارس و مراکز آموزشی از اول اسفند ماه سال ۹۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند اما با آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل تعطیلی مدارس،‌ باز هم آموزش‌ دانش‌آموزان به صورت مجازی تداوم یافت.

با توجه به اینکه آموزش مجازی برای اولین بار در کشور تجربه می‌شد، این موضوع خانواده‌ها و مدارس را با چالش‌هایی مانند مشکلات فنی برای برقراری ارتباط در فضای مجازی، نداشتن تعامل دوسویه میان معلم و دانش‌آموز، عدم هماهنگی در ساعات آموزش و پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل و سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا مدارس و مراکز آموزشی کشور در بسیاری از مواقع از جمله افزایش آلودگی هوا، بارش شدید برف و لغزندگی جاده‌ها و حال به دلیل شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامت دانش‌آموزان تعطیل می شد. در اینگونه مواقع پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از مسائلی بود که همواره مورد بحث و طرح انتقاداتی می شد. 

بر این اساس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته پس از تعطیلی مدارس از اسفند ماه اعلام کرد که مدارس باید باقی‌مانده هزینه‌های خدمات ارائه نشده را به خانواده‌ها بازگردانند؛ چراکه پرداخت هزینه برای روزهای تعطیل که ترددی توسط سرویس‌های مدارس صورت نمی‌گیرد، برای خانواده‌ها موضوعی غیرمنطقی محسوب می‌شود.

از این رو مدارس هم اصل دریافت هرگونه هزینه تحصیلی از خانواده‌ها را مبنی بر ارائه خدمات به دانش‌آموزان قرار داده‌اند.

هر چند که امسال با توجه به اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس اینگونه مشکلات به حداقل رسیده‌ است اما باز هم هزینه‌های پرداختی برای آموزش حضوری از جمله موضوعات مورد توجه خانواده‌ها است.

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره هزینه پرداختی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اظهار داشت: مدارس در روزهای تعطیل نباید هزینه‌ای برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از خانواده‌ها دریافت کنند.

وی افزود: امسال با توجه به حضور حداقلی دانش‌آموزان در مدارس، میزان استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب نیز به همان نسبت کاهش یافته است.

عباسپور ادامه داد: تعداد سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری بسیار اندک است و این سرویس‌ها برای مناطقی که نیاز به ارائه خدمات داشتند، ساماندهی شده ‌است؛ بنابراین اصل بر این است که هزینه پرداختی برای روزهای تردد دانش‌آموزان محاسبه شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین استفاده دانش‌آموزان از سرویس ایاب و ذهاب در مناطق روستایی بوده است، گفت: امسال ۱۰ درصد از ظرفیت سرویس استفاده شده چراکه حضور دانش آموزان در مدارس نیز ۱۰ تا ۱۸ درصد بوده‌ است.

عباسپور ادامه داد: همچنین قرارداد امسال سرویس‌های مدارس بر اساس مصوبات شوراهای شهرها ۲۰ تا ۳۰ درصد در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است و قرار نیست که خانواده‌ها در روزهای تعطیلی هزینه‌ای به این منظور پرداخت کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: مقدماتی فراهم شده تا در سال تحصیلی آینده در صورت عادی بودن شرایط بازگشایی مدارس مقدماتی فراهم شود که از سرویس‌های اینترنتی یا تلفنی برای تردد دانش آموزان استفاده شود.

وی افزود: با استفاده از تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی دخالت واسطه از جمله مدیر مدارس و برخی عوامل در شهرداری‌ها به حداقل می‌رسد و همچنین تکلیف دانش‌آموزان در روزهای تعطیل نیز مشخص است؛ چراکه در این شرایط دانش‌آموزان از شب قبل برای روز آینده هماهنگی لازم برای اخذ خدمات را انجام می‌دهند.  

عباسپور خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور حفظ امنیت دانش‌آموزان در یک قرارداد کشوری از رانندگان و خودروهای مشخص بر اساس استانداردهای وزارت کشور و آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

تیم‌های پشتیبان پیگیر مسائل تحصیلی دانش‌آموزان هستند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره پیگیری انجمن اولیا و مربیان مدارس نسبت به مشکلات خانواده‌ها اظهار داشت: تیم‌های پشتیبان در مدارس شکل گرفته که پیگیر مسائل تحصیلی دانش‌آموزان هستند و نقش پررنگی هم در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی افزود: امسال انتخابات انجمن اولیا و مربیان در شبکه شاد و برخی مدارس با رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شد. این انتخابات تا ۱۵ آبان بود و این فرآیند در حال اتمام است،  از این رو پرداختن به مسائل تحصیلی خانواده‌ها در اولویت تیم‌های پشتیبان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها مدارس تعطیلی مدارس بازگشایی مدارس پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس تعطیلی مدارس بازگشایی مدارس مدارس تعطیلی مدارس بازگشایی مدارس اخبار کنکور سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدیرکل انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان دانش آموزان آموزش و پرورش سال تحصیلی روزهای تعطیل خانواده ها سرویس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت