Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسام عقبایی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال، بازار مسکن رشدی غیر معمولی و فراتر از سطح توقع داشت گفت: پیش بینی می‌کنیم در نیمه دوم سال جاری که هم اکنون در ماه دوم آن هستیم شاهد افزایش قیمت مسکن بیش از نرخ تورم نخواهیم بود.

وی افزود: وضعیت بازار مسکن در نیمه اول سال باوجود کرونا در کشور که تصور می‌شد رشد زیادی نداشته باشد شاهد رشد نامتعارف و جهشی قیمت‌ها بود و این قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ درصد رشد داشت بطوریکه میانگین قیمت متوسط آپارتمان در تهران به بالای ۲۵ میلیون تومان در متر مربع رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نشان داد دولت باید با توجه به تکالیف قانونی خود در این خصوص بیش از گذشته برنامه ریزی و اقدام کند تا عرضه و تقاضا در این بازار به توازن و تعادل برسد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال بازار مسکن تحت تأثیر عواملی، چون کرونا، بازارهای موازی از قبیل ارز و سکه و حتی بورس و همچنین مسائل کلان اقتصادی کشور و فضای دلال بازی، رشدی نامتعارف و سونامی گونه داشت ادامه داد: ظرفیت افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال وجود ندارد که این به معنای کاهش قدرت خرید مردم و دست نگهداشتن عموم برای معامله حتی برای تبدیل به احسن کردن خانه‌های خود است و فعلاً کسی این ریسک را نمی‌کند که خانه خود را بفروشد تا خانه بزرگ‌تری بخرد چراکه قیمت‌ها روز به روز رشد می‌کنند.

عقبایی افزود: بیش از ۸۰ درصد کسانی که این روزها در بازار معامله می‌کنند نیز کسانی هستند که در حوزه سرمایه‌ای در این بخش ورود کرده‌اند و قدرت خرید مصرفی مردم برای مسکن به شدت کاهش یافته است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند روز گذشته به دولت در خصوص افزایش ثبات اقتصادی و نظارت بر قیمت‌ها ابراز امیدواری کرد قیمت‌ها در بازار مسکن به سمت و سویی برود که شاهد جلوگیری از ایجاد حباب بیشتر قیمت مسکن باشیم و رشد ناهمگون و نامتعارف و ساختگی این بازار از بین برود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در خصوص اجاره بها نیز گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ستاد ملی مبارزه با این بیماری مصوب کرد سقف اجاره بها در تهران ۲۵، در کلانشهرها ۲۰ و در شهرهای دیگر ۱۵ درصد افزایش یابد که گرچه این مصوبه مغایر قانون روابط مالک و مستاجر بود، اما چون مصوبه این ستاد بود تلاش کردیم این سقف در معاملات رعایت شود و رشد قیمت اجاره بها که در تیر ایجاد شد به مرور در مرداد فروکش کرد.

وی افزود: پیک جابجایی‌ها هم که همیشه در تابستان آغاز می‌شد تغییر کرد و از قبل تابستان عده‌ای جابجا شدند و با توجه به اینکه عمده جابجایی‌ها در نیمه اول سال اتفاق می‌افتد و کمتر کسی در فصل زمستان تغییر مکان می‌دهد، تصور می‌کنم با توجه به نزدیک شدن زمستان و کاهش نقل و انتقالات مردم و همچنین ادامه دار بودن شیوع کرونا در کشور، شاهد افزایش تمدید قراردادهای فعلی باشیم.

عقبایی افزود: در نتیجه کاهش قراردادها حتی این احتمال وجود دارد که اجاره بها در فصل زمستان کاهش هم پیدا کند و نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول آرام‌تر و توأم با آرامش بیشتری باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن تورم کرونا بورس ارز سکه حباب اجاره بها مستاجر بازار مسکن اجاره بها نیمه اول قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت