Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، میرای از معدود خودروهای هیدروژنی دنیا است که تولید انبوه می‌شود و هم‌زمان در بازار کشورهای ژاپن و آمریکا فروخته می‌شود.

فقدان جایگاه‌های عرضه سوخت هیدروژن در سراسر جهان و افزایش تقاضا برای مدل‌های الکتریکی محبوبیت خودروهای پیل سوختی را کاهش داده است و برندهای مشهور علاقه‌ی چندانی به سرمایه‌گذاری در تولید این نوع محصولات نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بااین‌حال، تویوتا همچنان به فناوری پیل سوختی و خودروهای FCV علاقه دارد و نسل جدید میرای را سال آینده تولید انبوه خواهد کرد.    
اولین مدل میرای سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو تا امروز همچنان روی خط ‌تولید تویوتا در ژاپن باقی مانده است و همراه پیشرانه‌ای با قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر تولید می‌شود. شعاع حرکتی این خودرو به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۹ ثانیه و نهایت سرعتش ۲۰۰ کیلومتربرساعت است.  میرای در بازار جهانی، قیمت حدود ۵۸ هزار دلار است؛ اما همراه تخفیف‌های متنوع و سوخت رایگان برای مدت طولانی در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.  
اولین نکته در طراحی ظاهری میرای جدید، استفاده از پلتفرم TNGA: GA-N تویوتا کرون و لکسوس IS به‌جای پریوس است. به‌همین‌دلیل، میرای ۲۰۲۱ درمقایسه‌با مدل قبلی، ۱۴ سانتی‌متر فاصله‌ی محور بیشتر یدارد تا به‌وضوح بزرگ‌تر و جادارتر باشد. تویوتا ادعا می‌کند میرای ۲۰۲۱ با سه تانک حمل هیدروژن در فضای زیر صندوق بار نسبت تقسیم وزن بسیار خوب پنجاه‌پنجاه روی محورهای جلو و عقب فراهم خواهد کرد.  
براساس اطلاعات منتشر‌شده‌ خبرنگاران و رسانه‌های ژاپنی، میرای جدید به پیشرانه‌ای با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر مجهز است که نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. مهم‌ترین پیشرفت تویوتا برای این خودرو، افزایش شعاع حرکتی ۳۰ درصد و توانایی حرکت تا مسافت ۸۵۰ کیلومتر است.  
در فضای داخلی، میرای ۲۰۲۱ راحتی بیشتر درمقایسه ‌با نسل اول دارد و نزدیک به محصولات لوکس برند لکسوس جلب نظر می‌کند. سان‌روف جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب، پنل دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و پوشش چرم برای صندلی‌ها و فرمان و تودری‌های وجود دارد.

جزئیات بیشتر از قیمت و توانایی‌های فنی میرای ۲۰۲۱ در آینده منتشر خواهد شد. این خودرو هیدروژنی سال آینده میلادی در ژاپن و آمریکا فروخته می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو ژاپن هیدروژن تویوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف لندکروزر قاچاق (+عکس)

پایگاه اطلاع رسانی پلیس؛سردار” علی اکبر جاویدان” روز سه‌شنبه اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان سیریک در ادامه طرح مقابه با قاچاق کالا و ارز در حین گشت زنی در محور اصلی میناب به سمت سیریک به یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروزر تک کابین ۴۵۰۰ فاقد پلاک مشکوک شده و دستور توقف دادند.

به گزارش صدای ایران ار ایرنا،وی افزود :راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و مراقبت ، راننده خودرو به سمت بیابان های پشت روستای زیارت تغییر مسیر داده و پس از توقف قبل از رسیدن ماموران با رها کردن خودرو و با توجه به پوشش گیاهی منطقه از محل متواری که خودرو توقیف و در بررسی و استعلام مشخص شد که خودرو فاقد مجوز و قاچاق است.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش خودروی مکشوفه را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: تلاش ماموران برای دستگیری راننده ادامه دارد.



دیگر خبرها

  • توقیف لندکروزر قاچاق (+عکس)
  • عاقبت تصادف وحشتناک خودروی ایرانی با تیگو ۷؛ این چه وضعشه؟! | فیلم
  • خودروی مرسدس بنز کلاس E چه مشخصاتی دارد؟
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم