Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد شامگاه جمعه در رزمایش بسیج سازندگی حضرت نبی اکرم(ص) و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در منطقه منبع آب اهواز اظهار داشت: هر زمانی که دستگاه‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و با همدلی تعامل و همکاری داشته اند ، سخت ترین کارها آسان شده و دیگر مسائل مالی در اولویت های بعدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید در این رزمایش هزینه های زیادی صرف نشود اما تاثیرگذاری این پروژه ها برای اهالی این منطقه بسیار بالا بوده و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن تقدیر از گروه های جهادی و مسئولان استان برای اجرای این پروژه ها گفت:  اقشار ضعیف در سطح استان داریم  و باید برای رفع مشکلات این ولی نعمتان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی تصریح کرد : اکنون هشت منطقه برای اجرای این پروژه ها پیش بینی شده که مدیریت آن بر عهده قرارگاه جهادی نبی اکرم (ص) است.

حجت السلام و المسلمین موسوی فرد بیان کرد: منطقه منبع آب یکی از مناطقی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود و رفع مشکلات مردم بخصوص اهالی ساکن در دامنه کوه در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت : همچنین باید در این منطقه در بحث فرهنگی نیز اقداماتی موثر در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین بر استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در شرکت های توسعه نیشکر استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیروهای شرکت توسعه نیشکر استان در حال بازنشستگی هستند قرار شده این شرکت و شرکتهای زیر مجموعه، بیشتر از همیشه از نیروهای بومی استفاده کنند .

فضای خدمت رسانی با همراهی دستگاه ها و خیران بیشتر می شود

 فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز دراین مراسم گفت: همراهی مناسب دستگاه‌ها و خیران با مجموعه گروه های جهادی، فضای خدمت رسانی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم را بیشتر میکند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: منبع آب یکی از مناطق محروم است و مانند برخی از مناطق حاشیه ای این شهرستان با کمبودها و محرومیت هایی مواجه است که نیاز به همراهی داشته و اکنون عزم جدی برای خدمات حداقلی جهت رفع مشکلات مردم این منطقه وجود دارد.

وی افزود: در این منطقه علاوه بر گروه های جهادی دستگاه های خدمت رسان نظیر شهرداری و اداره‌ آب و فاضلاب نیز باید برای رفع مشکلات مردم وارد عمل شوند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: این منطقه با مشکلات زیر ساختی فراوانی همراه است که تنها با احداث منازل ایمن و جابجایی اهالی می توان بخش عمده‌ای از معضلات را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بسیج همواره جهت خدمت به مردم پیشتاز است و اکنون به همت نیروهای بسیجی و طلاب در قالب گروه های جهادی پروژه های متعددی را در این منطقه آغاز کرده ایم.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور بیان کرد:  شرکت فولاد خوزستان نیز برای تعمیر منازل مسکونی منطقه منبع آب اعتبار مناسبی را تامین کرده و امید است بتوانیم این پروژه ها را همزمان با یکدیگر پیش ببریم.

وی گفت: با توجه به گستره وسیع استان، برخی مناطق دیگر نظیر احمدفداله دزفول مشکلات بیشتری دارند که در این مناطق نیز گروه های جهادی در حال خدمت رسانی هستند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت : بار اصلی انقلاب اسلامی بر دوش مردم است و نباید برای خدمت به این ولی نعمتان ذره ای کوتاهی کنیم.

همچنین سرتیپ شاهوارپور گفت: علاوه بر راه اندازی یک مرکز اشتغالزایی که نقش بسزایی در تامین معیشت اهالی این منطقه دارد، تعمیر و بازسازی ۲۰۰ واحد مسکونی توسط گروه های جهادی آغاز شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: انتظار می رود خیران در این زمینه همراهی بیشتری با ما داشته باشند تا بتوانیم خدمات بیشتری به این منطقه ارائه دهیم.

۲۵ منزل مسکونی پر خطر در منطقه منبع آب 

استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: در این رزمایش قرار است شرکت های توسعه نیشکر و فولاد خوزستان اعتبارات مناسبی را برای کمک به مردم منبع آب اختصاص دهند و سایر دستگاه ها نیز بر اساس مسئولیت های خود تعهدات مصوب را اجرایی کنند.

غلامرضا شریعتی افزود: راه حل اصولی رفع مشکلات این منطقه جابجایی اهالی منازل پرخطر است که به این منظور یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است اما این پروژه زمان بر است و تا زمان بهره برداری باید منازل را ترمیم و حفظ کنیم .

استاندار خوزستان ادامه داد: ساکنان برخی از منازل پر خطر نیز با تامین منابع مالی جابجا می شوند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۵ منزل مسکونی به نسبت سایر منازل در معرض ریزش کوه قرار دارند که برای جابجایی در اولویت هستند.

شریعتی همچنین در آیین بهره برداری از مرکز اشتغالزایی کوی شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: خرسندیم که به همت سپاه ولیعصر(عج) و خیران این منطقه ، اولین مرکز خوداشتغالی کوی شهید سلیمانی به بهره برداری رسیده و برای جمعی از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست زمینه اشتغال و تولید فراهم شده است.

وی افزود: این مرکز در آینده توسعه پیدا کرده و فضای مناسب برای ایجاد چندین شغل دیگر فراهم می شود تا نفرات بیشتری بتوانند از این فضا برای تامین معیشت خود استفاده کنند.

منطقه منبع آب اهواز یکی از مناطق حاشیه این شهرستان به شمار می رود که بخش عمده ای از منازل در زمینی با بافت سست قرار داشته و همین امر تاکنون حوادث ناگواری را برای اهالی ایجاد کرده است.

اکنون بازسازی و ترمیم منازل مسکونی و پرخطر توسط گروه‌های جهادی آغاز شده و قرار است ۴۰۰ پروژه عمرانی و غیر عمرانی تا نیمه نخست آذر ماه سال جاری به بهره برداری برسند .

برچسب‌ها سید عبدالنبی موسوی فرد سازمان بسیج سازندگی محرومیت خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج سازندگی محرومیت خوزستان سازمان بسیج سازندگی محرومیت خوزستان اخبار کنکور فرمانده سپاه ولیعصر عج گروه های جهادی منطقه منبع آب پروژه ها بهره برداری رفع مشکلات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق دادالله پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شامگاه چهارشنبه طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در اثر استمرار بارندگی ها موجب مسدود شدن راه روستایی ۱۰ روستای بخش بروات در منطقه روداب غربی شد.

وی بیان کرد: مجموعه راهداری با کمک بخشداری بروات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

معاون عمرانی فرمانداری بم ادامه داد: بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود بود که آب وارد منازل روستای خان خاتون شد.

دادالله پور عنوان کرد: به دلیل حجم بی سابقه روان‌آب در رود تهرود، آب حاصل از بارندگی از ۲ پل و مسیر سیل بندها عبور کرد و وارد روستای خان خاتون شد.

سیلاب وارد منازل روستای خان خاتون (منتطه تهرود بخش دهبکری) از توابع شهرستان بم شده است

وی اضافه کرد: ۱۰ منزل در این روستا دچار آبگرفتگی شدند که به محض وقوع این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران در محل حضور یافته و با چهار دستگاه پُمپ کَفکِش و موتورهای تخلیه، آب از منازل تخلیه شد.

وی بیان کرد: سیلاب همچنین به زیرسازی، جدول گذاری و بخشی از آسفالت این روستا آسیب وارد کرده است.

معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: هم اکنون شرایط در منطقه تهرود بخش دهبکری پایدار و آب، برق و گاز روستا متصل است.

وی توضیح داد: بارش باران و تگرگ به زمین های کشاورزی آسیب وارد کرده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حال ارزیابی برآورد مالی این خسارت هستند.

وی خاطرنشان کرد: منازل بافت قدیمی تهرود نیز آسیب جزیی دیدند که کارشناسان بنیاد مسکن نیز در حال برآورد مالی خسارت هستند.

نقشه هوایی سیل بندهای جنوب بم و ورودی سیلاب ها در شمال شهر بم

دادالله پور افزود: پیگیری های لازم صورت گرفته و تیم های کمکی توسط مجموعه دهیاری ها و شهرداری های بم، بروات و دهبکری با سه دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر در منطقه تهرود مستقر هستند.

وی اظهارداشت: مقداری از آب حاصل از بارندگی های اخیر در گوراب های منابع طبیعی ذخیره سازی شده و در راستای تقویت سفره های زیرزمینی و اکوسیستم منطقه تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی در شمال شهر بم داشتیم عنوان کرد: سیلابی که به همراه روان آب در مجموعه روستاهای اسپیکان و پشترود در حال حرکت بود در مسیر رودخانه هایی که از قبل پیش بینی شده بود مدیریت و کنترل شد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان