Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حبیب اسدالله نژاد با بیان این که تامین نهاده‌ها باقیمت مصوب میل به جوجه ریزی را در تولیدکنندگان افزایش می‌دهد و بازار مرغ را به ثبات میرساند افزود: با وجود برخی ایرادات در سامانه بازارگاه این ویژگی که اخیرا در این سامانه ایجاد شده و امکان خرید مستقیم نهاده‌ها توسط واحد‌های مرغداری را فراهم کرده، بسیار مثبت است البته مشروط بر اینکه نهاده‌ها به موقع و بطور کامل با نرخ مصوب تامین شود و بارگیری هم به موقع صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر این اتفاقات رخ دهد می‌توانیم امیدوار باشیم که انگیزه تولید در واحد‌های مرغداری ایجاد شود و جوجه ریزی افزایش یابد، اما اگر تامین و توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه بازار گاه بطور کامل و در موقع مناسب صورت نگیرد قطعا این سامانه کاربرد اصلی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه با تامین نهاده‌ها به قیمت مصوب و افزایش میل و رقبت برای جوجه ریزی ثبات به بازار مرغ می‌آید تصریح کرد: با ایجاد ثبات در نهایت شاهد پایین آمدن قیمت مرغ در بازار خواهیم بود و بازار سیاه نهاده‌های دامی جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند همه با ارز دولتی تامین شده است تاکید کرد: شایسته نیست در شرایط اقتصادی فعلی کشور و مردم بواسطه نظارت نداشتن دستگاه‌های مسئول و توزیع نامناسب، این نها ده‌ها سر از بازار سیاه در بیاورند.

اسد الله نژاد با اشاره به انتقال برخی وظایف کنترل بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به کشاورزی گفت: امیدواریم با توجه به اشرافی که وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات و معضلات بخش کشاوزی دارد این جابجایی منجر به رفع سریعتر چالش‌ها و بحران‌های این بخش شود. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان