Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:56:17 GMT

سه راه برای رفع مشکل کند شدن موبایل ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۱۴۹۱

سه راه برای رفع مشکل کند شدن موبایل ها

برای بهبود مشکلاتی که منجر به کند شدن موبایل اندرویدی شده‌اند، سه راه مختلف وجود دارد.

بگذارید باهم صادق باشیم: وقتی موبایل‌تان ضعیف شده و عملکردی بسیار کند می‌یابد، این بدترین اتفاقی است که می‌تواند به سر دیوایس هوشمندتان بیاید. اما نیازی به وحشت‌زده شدن هم نیست. اگر دیوایس اندرویدی‌تان کند شده، بهبود وضعیت آن پروسه‌ای تقریبا بسیار سریع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید، پیش از رفتن به سراغ تعمیرکار یا خرید یک موبایل جدید، راه‌ حل‌هایی که در این مقاله لیست کرده‌ایم را تست کنید.

چطور موبایل اندرویدی را ایرادیابی کنیم؟

برای بهبود مشکلاتی که منجر به کند شدن موبایل اندرویدی شده‌اند، سه راه مختلف وجود دارد.

پاک کردن کش

هر بار که با موبایل‌تان به گشت‌وگذار در اینترنت می‌پردازید، اندکی اطلاعات در کش موبایل‌تان ذخیره می‌شود. بنابراین پاک کردن کش یک راه عالی برای افزایش سرعت موبایل اندرویدی است.

برای این کار گام‌های زیر را دنبال کنید:

به سراغ منوی Settings در دستگاه بروید.

روی گزینه Storage بزنید.

زیر Device Storage، روی Internal Storage کلیک کنید.

گزینه Cached Data را انتخاب کنید.

یک پنجره هشدار باز می‌شود که از شما می‌پرسد آیا از این کار اطمینان دارید یا خیر. گزینه OK را بزنید.

نکته مهم اینست که با پاک کردن کش اپلیکیشن‌ها، اطلاعات مهم اپلیکیشن‌ها پاک نمی‌شود. البته App Data که معمولا شامل چیزهایی مانند اطلاعات اکانت است را نیز می‌توان از همین منو پاک کرد، اما هنگام این کار دقت ویژه نشان دهید تا اطلاعات مهم به صورت ناخواسته از دست نروند.

پاک کردن فایل‌ها و اپلیکیشن‌های بلا استفاده

با پاک کردن اپلیکیشن‌هایی که هیچوقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، قادر به آزاد کردن بخشی از حافظه مورد نیاز برای عملیات‌های سیستم عامل هستید. پاک کردن هرچیزی که به آن نیاز ندارید، از تصاویر و ویدیوها گرفته تا فایل‌ها و مستندات، می‌تواند به شرایط کمک کند.

برای اینکه درکی خوب از این داشته باشید که چه چیزی بیشتر فضای موبایل را اشغال کرده، می‌توانید به منوی Settings بروید، سپس Storage و در آخر تب Device Maintenance را باز کنید تا ببینید چه مقدار فضای خالی دارید و چه چیزی بیشترین فضا را مال خود کرده.

ری‌استارت یا ریست کردن دستگاه

اگر تمام راهکارهای ساده را تست کرده‌اید و موبایل اندرویتان همچنان کند است، وقتش رسیده که به سراغ تنظیمات حالت کارخانه بروید.

ابتدا از اطلاعات درون موبایل بک‌آپ بگیرید و بعد به Settings بروید.

گزینه General Management را زده و بعد Reset را انتخاب کند.

گزینه Reset Settings را بزنید.

و اگر این کار هم جواب نداد، «Factory Data Reset» کامل را تست کنید. اگر مشکل ادامه داشت، دیگر وقت کمک گرفتن از متخصصین رسیده.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موبایل کند شدن موبایل موبایل اندرویدی اپلیکیشن ها پاک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوکیای تقلبی حرام است!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.

«سید کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما پیرامون حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از این شرکت خارجی اظهار کرد: عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. 

در چنین شرایطی مردم می‌توانند به دلیل خسارتی که از این محل شامل حالشان شده از عرضه کننده آن شکایت کنند.

نایب رئیس کمیسیون مجلس اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کالا‌هایی باید در بازار عرضه شود که از تایید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور شنیده شده که تلفن همراه تقلبی با عنوان نوکیا در بازار فروخته می‌شود که از اصالت کافی برخوردار نیست. خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود؛ لذا، فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم.

وی تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند. وزارت صمت هم به عنوان متولی بازار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. مگر مردم ایران افراد متقلبی هستند که اکنون بخواهند از گوشی تقلبی استفاده کنند.

موسوی در پایان تصریح کرد: مردم در بازار پول یک کالای اصل را پرداخت می‌کنند، اما در نهایت یک محصول تقلبی را دریافت می‌کنند. بروز مسائل مشابه با این موضوع صرفا باعث بی اعتمادی مردم به بازار و مخدوش شدن ذهنیت آنها نسبت به فضای اقتصادی کشور می‌شود.

منبع: بازارنیوز

tags # موبایل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ببینید | دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • فیلم/ بازداشت ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • فیلم| بازداشت ۷۴ زورگیر و سارق موبایل در تهران
  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!