Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@03:46:16 GMT

آمریکا جبران باسیل را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۱۷۲۲

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان را در فهرست تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، «جبران باسیل»، رئیس «جریان ملی آزاد» و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن بدون ارائه هیچ مستنداتی آقای بایدن را به «فساد» متهم کرده است. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «فساد نظام‌مند در نظام سیاسی لبنان که باسیل مصداق آن بوده به از بین رفتن بنیان‌های دولتی موثر که به نفع مردم باشد کمک کرده است.»

وی اضافه کرد: «این تحریم، بیشتر نشان می‌دهد که ایالات متحده از فراخوان ادامه‌دار مردم لبنان برای اصلاحات و مسئولیت‌پذیری حمایت می‌کند.»

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال پیش از این خبر داده بود هدف از این تحریم‌ها محدود کردن قدرت حزب‌الله در لبنان است.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفت دولت ترامپ آماده تحریم جبران باسیل به دلیل کمک به جنبش حزب‌الله لبنان است.

دولت آمریکا در تلاش است محبوبیت حزب‌الله در لبنان را پایین بیاورد. واشنگتن به همین دلیل،کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات دو سال پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

منبع: فارس       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قرار داده جبران باسیل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان با انتشار ویدئویی از لحظات اولیه حمله به مواضع صهیونیست‌ها اعلام کرده: مبارزان ما یک ساختمان را هدف قرار دادند که در آن سربازان ارتش اشغالگر اسرائیلی در شهرک آویویم پنهان شده بودند.

در این حمله شماری از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شدند.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

کد خبر 847003 برچسب‌ها خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان