Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی گفت: تعداد مرگ و میرها نیز در آبان ماه به شدت زیاد شده است به طوری که از اول آبان‌ماه تا کنون یعنی در طول ۱۵ روز بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خادمی با اشاره به جلسه اخیر  ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کروناو شرایط خطرناک این بیماری در استان ،اظهارکرد:متاسفانه  تعداد افراد مبتلا و بستری شده در بیمارستان ها به شدت رو به افزایش است و تعداد مرگ و میرها نیز در آبان ماه به شدت زیاد شده است به طوری که از اول آبان‌ماه تا کنون یعنی در طول ۱۵ روز بیش از ۱۲۰ نفر در لرستان در اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر ضرورت وضع محدودیت های بیشتر برای کنترل بیماری کرونا ،افزود: این موارد محدودیت نیستند و مردم فکر نکنند که ما برای آنها محدودیت ایجاد می‌کنیم و مهمترین رکن این است که مردم همکاری لازم را انجام دهند.

خادمی  با تاکید برضرورت استفاده از قوه قهریه در برخی از موارد،تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه دولت و مجموعه نظام لازم است تصمیماتی اتخاذ کنیم و در جاهایی هم از قوه قهریه استفاده کنیم.

او موکدا از مردم استان و خصوصا شهرهای پر خطر خواست که از منزل بیرون نیایند و در اجتماعات و مراسمات شرکت نکنند.

 خادمی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی ،خاطر نشان کرد: اگر مردم مناطق ذکر شده در شهر و یا روستا مواردی مشاهده کردند برای برخورد لازم سریعا به نیروی انتظامی ،دادستانی و یا به استانداری اطلاع دهند.  

استاندار لرستان با اعلام فعالیت ادارات با ظرفیت ۵۰ درصد و یا یک سوم تا پایان هفته و ممنوعیت ورود ارباب رجوع به ادارات ،یادآورشد: از امروز ادارات ارباب‌رجوع نمی‌پذیرند و ملاقات عمومی مجاز نیست و در صورت ضرورت، مردم کار خود را به صورت تلفنی انجام دهند و در غیر این صورت کار را به زمان دیگری بعد از این ایام موکول کنند.

او بیان کرد: در پنج شهرستان  لرستان شامل؛ دورود، الیگودرز، کوهدشت، دلفان و پلدختر طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمام گروههای شغلی دو، سه و چهار تعطیل است و فقط مشاغلی که نیازهای ضروری مردم را تأمین می‌کنند مجاز به فعالیت هستند.

خادمی  در خصوص خرم‌آباد و بروجرد ،یادآورشد:  مشاغل گروه ۳ و ۴ در این دو شهر تعطیل است، و در مرکز استان محدودیت هایی در خدمات شهری و اتوبوس رانی انجام خواهد شد و علاوه بر آن پاساژها و مراکز پر ازدحام باید از ساعت ۱۷ عصر تعطیل باشند و همه دستگاهها موظف هستند روی مجموعه‌ای که به آنها مربوط است نظارت کنند.

او گفت: اگر در حوزه‌ یک اداره کل تخلف یا کم کاری مشهود شود مدیر کل دستگاه مربوطه به دادگستری و هیئت تخلفات معرفی خواهد شد مگر آنکه ثابت شود که آن دستگاه اقدامات قانونی را انجام داده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارباب رجوع خادمی کرونا در ایران آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار

مهدی عسگری درباره ضرورت تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار، گفت: ریشه‌ بسیاری از مشکلات کلانشهرها، تراکم جمعیت در یک جغرافیای محدود است، روندی که در صورت تداوم، چالش‌های مزمن اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و فرهنگی را تشدید و تاب‌آوری را متلاشی خواهد کرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد با افزایش طبقات آپارتمان‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری افزایش می‌یابد، ادامه داد: تغییر الگوی ساخت شهر و مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه و توسعه عمودی به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار و توسعه افقی، یک نیاز جدی و مطالبه‌ی عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبه اخیر مجلس در برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی مساحت سکونتگاهی کشور، تکلیفی است که باید با نظارت مجلس و اهتمام دولت، با جدیت دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: این پیشنهاد که در کمیته احیاء اراضی آماده و به تصویب مجلس رسید، بستر قانونی برای توزیع متوازن جمعیت در کشور، مبتنی بر آمایش سرزمین و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه را فراهم کرده است.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم