Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز بررسی‌های قبلی نشان داده‌اند که پاسخ ایمنی بسیار شدید ممکن است عامل بیماری شدید و مرگ بیماران کووید-۱۹ باشد.

پاسخ ایمنی ضعیف در کودکان به نحوی متناقض ممکن است بیانگر ان باشد که ویروس پیش از آنکه فرصتی برای تحریک دستگاه ایمنی داشته باشد، از بین رفته است و همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا کودکان عمدتا ازعلائم شدید بیماری کووید-۱۹ در امان می‌مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این یافته‌ها ممکن است علت احتمال کمتر انتشار ویروس از کودکان به دیگران باشد.

دونا فاربر، ایمنی‌شناس در دانشگاه کلمبیا در نیویورک که سرپرست این بررسی منتشر شده در ژٰورنال Nature Immunology است، می‌گوید: «ممکن است کودکان برای مدت کوتاهتری واگیر باشند.»

کارشناسان دیگر می‌گویند داشتن آنتی‌بادی‌های ضعیف‌تر و کمتر به معنای آن نیست که کودکان در معرض خطر بیشتر عفونت دوباره هستند.

دیپتا بهاتاچاریا، ایمنی شناس از دانشگاه آریزونا در توسان می‌گوید: «واقعا نیازی نیست که شما واکنش ایمنی شدید و بسیار قوی داشته باشید تا برای مدتی در مقابل ویروس مصون بمانید. من درباره اینکه کودکان پاسخ آنتی‌بادی کمتری دارند، چندان نگران نیستم.»

این بررسی میزان آنتی‌بادی‌ها را در کودکان در یک نقطه زمانی اندازه‌گیری کره بود و شمار افراد مورد بررسی بیش از حد کوچک بود که موضوع تغییر میزان آنتی‌بادی با سن را روشن کند. اما می‌تواند این پرسش را مطرح کند که برخی از آزمایش‌های آنتی‌بادی ممکن است نتوانند برخی از کودکان دچار کروناویروس را تشخیص دهند.

این بررسی نشان داد که آنتی‌بادی‌ها ضد کروناویروس در کودکان با آنتی‌بادی‌ها در بزرگسالان متفاوت است. کودکان عمدتا یک نوع آنتی‌بادی به نام IgG را تولید می‌کنند که پروتئین‌های گل‌میخی را در سطح ویروس شناسایی می‌کند.

بزرگسالان برعکس چند نوع آنتی‌بادی بر ضد پروتئین‌های گل‌میخی و سایر پروتئین‌های ویروسی دیگر می‌سازند و این آنتی‌بادی در خنثی‌کردن این ویروس بسیار قدرتمندتر هستند. هیچکدام از کودکان مورد بررسی آنتی‌بادی‌های ضد یک پروتئین ویروسی به نام نوکلئوکپسید یا N را که به ماده ژنتیکی ویروس متصل هستند، نداشتند. از آنجایی که این پروتئین درون ویروس است و در سطح آن قرار ندارد، دستگاه ایمنی فقط هنگامی می‌تواند پروتئین را شناسایی کند و بر ضد آن آنتی‌بادی تولید کند که ویروس به طور گسترده‌ای در بدن انتشار یافته ابشد.

یافته‌های این بررسی ممکن است دقت نتایج به دست آمده از آزمایش‌های بر اساس آنتی‌بادی بر ضد پروتئین N ویروس را زیر سوال ببرد. بسیاری از آزمایش‌های آنتی‌بادی از جمله آزمایش‌های ساخته شده بوسیله شرکت‌های ابوت و روش برای آنتی‌بادی‌های N اختصاصی هستند  و بنابراین ممکن است عفونت ویروسی در کودکان را شناسایی کنند.

کد خبر 562964 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس آنتی بادی آنتی بادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که با حضور مدیرامور آب و فاضلاب ماکو، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مدیر کنترل کیفیت آب دانشگاه علوم و پزشکی آذربایجان غربی برگزار شد، کیفیت آب شرب شهرستان ماکو و روستا‌های تابعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه همچنین وضعیت بهداشت و ایمنی فاضلاب آپارتمان‌های مساکن مهر و ملی و تعدادی از ادارات و مراکز از جمله کشتارگاه، اداره زندان و آپارتمان‌های مساکن مهر ۲۸۸ واحدی و آپارتمان‌های آسمان ماکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تمهیدات لازم جهت هر چه بهتر شدن بهداشت آب و ایمنی فاضلاب آنها انجام شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟