Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای سی‌ان‌ان شامگاه جمعه در گزارشی نوشت که تاخیر در دریافت و شمارش آرای پستی دلیل بر تقلب نیست.

به گزارش مشرق از سی‌ان‌ان، از ابتدای همه‌گیری کرونا هواداران جو بایدن نامزد حزب دمکرات بیشتر ترجیح دادند که از طریق پست در انتخابات شرکت کنند. اما طرفداران ترامپ اعلام کردند که به رای ریزی در روز انتخابات متمایل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جزئیات لحظه به لحظه شمارش آراء انتخابات آمریکا

به نوشته تارنمای این شبکه خبری،  ایالت‌های مختلف در آمریکا آرای مختلف را به صورت متفاوت شمارش می‌کنند. از این منظر در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا که هنوز پیروز نهایی اعلام نشده با شمارش بیشتر آراء بایدن در حال پیشی گرفتن ترامپ است.

این گزارش حاکی است که این دلیل بر تقلب و نا متعارف نیست. بلکه بیانگر این است که چگونه ایالت‌ها آراء را شمارش می‌کنند. برخی ایالت‌ها آراء پستی را ابتدا و برخی آن را در پایان شمارش می‌کنند.

این پدیده که به «شیفت آبی» مشهور است در انتخابات اخیر آمریکا رایج شده و به این دلیل است که ترامپ، به رغم قانون انتخابات، ادعا کرده که هرکس در شب اول انتخابات پیروز شده باید تاج پیروزی را بر سر کند.

اما روش کار این‌طور نیست. آرای پستی کارولینای شمالی و پنسیلوانیا مادامی که مهر سوم نوامبر را داشته باشند می‌توانند روز انتخابات و یا روزهای بعد از واصل و شمارش شوند.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی در ایالت پنسیلوانیا تا روز انتخابات قادر به شمارش آراء پستی نیستند و حتی در برخی ایالت‌ها آن‌ها تا روز انتخابات به آراء دست نمی‌زنند.

درحالی که هنوز روند شمارش آرا در ایالت های سرنوشت ساز آمریکا ادامه دارد، رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شب گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی به سرقت رفتن انتخابات و وقوع فساد و تقلب گسترده در این رویداد مهم شد.

دونالد ترامپ در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان و مطرح کردن شائبه "رای های قانونی" و "راهای غیرقانونی"، ادعا کرد: اگر رای های قانونی شمرده شود، ما برنده هستیم اما اگر رای های غیرقانونی شمرده شود، انتخابات از ما دزدیده شده است.

این در حالی است که جدیدترین آمار منتشر شده از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشان از افزایش برتری نامزد حزب دموکرات دارد. تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ انتخابات 2020 دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاخ سفید روز انتخابات ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی