Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز حسامی در سخنانی با اشاره به نوسانات و افزایش قیمت‌های موجود در بازار لرستان، اظهار داشت: گرانی متأثر از متغیرهای کلان در سطح اقتصاد ملی است.

چند نرخی و آشفتگی قیمت کالاها

وی با بیان اینکه معمولاً گلایه مردم از چند نرخی و آشفتگی قیمت کالاها است، عنوان کرد: دلیل این امر هم ناشی از تغییر قیمت از مبادی تأمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه لرستان نیز یک استان مقصد مصرف است، بیان داشت: به دلیل هیجانات اقتصادی و تورمی قیمت‌ها بعضاً روزانه در مبادی تأمین افزایش پیدا می‌کند.

حسامی، تصریح کرد: نحوه خرید به صورت قسطی و نقد، حمل و نقل کالا، سایت‌ها و گروه‌های اطلاع رسانی کالایی که به صورت روزانه قیمت‌ها را اعلام می‌کنند، متأثر بودن بعضی کالا با قیمت بورس، کمبود کالا، سود جویی و گران فروشی از جمله عوامل افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار است.

اختصاص ۱۴۰۰ تن روغن به استان

وی با بیان اینکه تا زمانی که ارزهای چهار هزار و ۲۰۰ تومانی عرضه می‌شد، خیلی تغییر محسوسی در قیمت کالاها نداشتیم، عنوان کرد: بعد از تغییر نرخ ارز به نیمایی در کالاهایی مانند برنج، شاهد افزایش قیمت هر کیسه برنج هندی از ۱۴۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان بودیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه گوشت قرمز نیز وابستگی مستقیمی به نوع، قیمت و جابجایی دام دارد، افزود: با توجه به تخصیص ارز و توزیع ۳۰ هزار تن برنج در کشور، شاهد تعدیل قیمت این کالا خواهیم بود.

حسامی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ تن روغن به استان تخصیص داده شده است، افزود: از این میزان ۳۰۰ تن وارد استان شده، ۴۶۰ تن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخصیص داده شده و به طور حتم قیمت این کالا هم در استان تعدیل خواهد شد.

کمبود کالایی به جز روغن در استان نداریم

وی، گفت: سهمیه‌های لرستان که از سوی ستاد تنظیم بازار به استان اختصاص پیدا می‌کند، در صنوف منتخب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نباید بیشتر از نرخ مصوب به فروش برسند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه کمبود کالایی به جز روغن، که ناشی از تأمین کالا باشد را نداریم، عنوان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، این کالا نیز به وفور تأمین خواهد شد.

حسامی با اشاره به اینکه برخی افراد بیش از نیاز خود کالاها را خریداری می‌کنند، ادامه داد: با توجه به کالاهایی که برای استان تأمین و عرضه کرده‌ایم واقعاً باید نیاز استان تأمین می‌شد، اما الان عملاً بیش از نیاز خریداری می‌شود.

معرفی گران فروشان به مردم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث نظارت بر قیمت کالاها، انبارها و روند تأمین کالاها، بیان داشت: ما از طریق سامانه و جریان حمل کالا، به فاصله ۷۲ ساعت از جریان ورود کالا به استان مطلع می‌شویم، باید اطلاعات انباری که این کالا را نگهداری می‌کند در سامانه جامع ثبت باشد در غیر این صورت مشمول احتکار و قاچاق خواهد شد و جرایم سنگینی خواهد داشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: گشت‌های مشترک با همکاری مجموعه تعزیرات حکومتی، اماکن ناجا، اتاق اصناف و اتحادیه‌های ذی ربط به صورت روزانه فعال هستند.

حسامی با تاکید بر اینکه بر اساس دستور دادستان و مراجع استانی، با گران فروشان، کم فروشان، محتکران و افرادی که از عرضه کالا امتناع کنند، برخورد قاطع می‌شود و با نصب پرده به عموم مردم معرفی خواهند شد، افزود: عمده کسبه انصاف را رعایت می‌کنند، اما افراد سودجویی هستند که در این شرایط حساس، گران فروشی می‌کنند.

وی، عنوان کرد: ما با شدت و بدون اغماض با این افراد برخورد می‌کنیم.

جریمه ۳۱۹ میلیارد ریالی واحدهای متخلف

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی هفت ماهه امسال حدود ۸۱ هزار واحد صنفی، صنعتی و خدماتی استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند، گفت: برای واحدهای متخلف بیش از چهار هزار و ۴۰۰ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

حسامی با بیان اینکه بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده بوده است، تصریح کرد: بیشترین سهم تخلفات از مجموع پرونده‌های تشکیل شده و معادل ۳۲ درصد، مربوط به عدم درج قیمت، ۱۹ درصد گران فروشی، ۱۵ درصد کم فروشی و… بوده است.

وی که در گفتگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، بیان داشت: از میزان جریمه نقدی، سهم حوزه آرد و نان شش درصد، قاچاق ۱۲ درصد و اقلام بهداشتی ۹ درصد است.

کد خبر 5065080

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان افزایش قیمت ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه محدودیت های کرونایی گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام اردبیل معدن و تجارت لرستان معاون سازمان صنعت قیمت کالاها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 

علیرضا حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: با شکایت شاکی خصوصی پرونده گرانفروشی یک واحد صنفی کالارسان رسیدگی شد.

وی افزود: پس از بررسی مستندات و شواهد، تخلف انتسابی متصدی دفتر شرکت ارسال کالا محرز و متخلف محکوم به بازگرداندن حق شاکی و پرداخت ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی شد.

حسن پور گفت: دفاتر حمل بار باید بر اساس مقررات و نرخ‌نامه مصوب کار کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، دریافت وجه بیش از نرخ مصوب، صادر نکردن فاکتور و درج نکردن نرخنامه با واحد صنفی برخورد می‌شود.

شهروندان می‌توانند تخلفات صنفی را از سامانه ارتباطی www.tazirat ۱۳۵.ir یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟