Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سرقت دریچه‌های فلزی و چدنی از چالش‌هایی است که شرکت‌های آب و فاضلاب و مخابرات با آن مواجه هستند و علاوه بر هزینه‌های مالی برای همشهریان نیز خطرات جانی در پی دارد.

جای خالی دریچه‌های فلزی در بسیاری از خیابان‌های دهدشت مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده و هر لحظه ممکن است خطر جانی برای کودکان یا راکب موتور و دوچرخه همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت آهن‌ و چدن موجب شده تا سارقان جذب دریچه‌ها شوند و با توجه به در دسترس بودن و راحتی سرقت دریچه‌های فلزی نصب شده روی سیستم فاضلاب و مخابرات حالا دریچه‌های خالی است که در مسیر شهروندان قرار گرفته و آنها را تهدید می‌کند.

راحتی سرقت این سیستم از این لحاظ است که در دسترس سارقان قرار دارند و برای ربودن آن مانند کابل برق با خطر برق گرفتگی و سقوط از ارتفاع مواجه نیستند و به راحتی به خواسته خود می‌رسند.

این در حالی است که دریچه‌های گران قیمت پس از سرقت با قیمت ناچیز به صورت ضایعات به فروش می‌رسد.

علاوه بر این، به سرقت رفتن درب منهول سیستم فاضلاب و مخابرات کانال‌ها را مأمنی برای زباله و خار و خاشاکی کرده است که با وزش باد و یا توسط شهروندان درون آن ریخته شده است.

 

موضوعی که معاون آب و فاضلاب کهگیلویه از آن به یک معضل برای سیستم فاضلاب شهری نام می‌برد و می‌گوید«متأسفانه دریچه‌های فلزی از سرقت در امان نیستند.»

خدادوست در گفت‌وگو با فارس افزود: شرکت آب و فاضلاب بارها نسبت به نصب دریچه‌ها اقدام کرده اما کمتر از یک ماه به سرقت می‌روند.

وی با بیان اینکه ما هم از وضع موجود نگران هستیم، گفت: با هر بار به سرقت رفتن شرکت آب و فاضلاب متحمل هزینه‌های مالی برای خرید و نصب مجدد می‌شود.

خدادوست افزود: با توجه به قرار گرفتن در خیابان با بتن‌ریزی سطح دریچه بالا می‌آید و خطرات تصادف را در پی دارد به همین خاطر دریچه‌های باز تا تعیین تکلیف به وسیله اشیا از قبیل چوب درخت پوشانده می‌شود تا از سقوط به آن جلوگیری شود.

حمید خشامن نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از دریچه‌های سیستم مخابرات در خیابان‌های شهر تاکنون چهار بار به سرقت رفته است.

رئیس اداره مخابرات کهگیلویه تصریح کرد: این در حالی است که خرید دریچه هر روز بار مالی گزافی برای مخابرات دارد.

وی تغییر جنس دریچه‌ها را راهکار مقابله با سرقت دانست و افزود: ما تصمیم گرفتیم جنس پلیمر جاگزین کنیم و برای دریچه‌های خالی سفارش دادیم که به محض دریفات نصب خواهد شد.

خشامن گفت: سال گذشته برای خرید هر دریچه فلزی سه میلیون تومان پرداخت کردیم امسال با توجه به تورم و شرایط اقتصادی قطعا هزینه بیشتری دارد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: دریچه های باز سرقت دریچه ها آب و فاضلاب مخابرات فارس دهدشت دریچه های فلزی آب و فاضلاب دریچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر آنان در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها اتفاق می‌افتد، گفت:  معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت:  سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است.  از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در درها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء های قانونی در برخورد با سرقت ، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاهای هشدار دهنده و ... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همسطح سازی و نصب ۳۰ دریچه منهول فاضلاب در بندر امام خمینی
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی