Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@11:50:21 GMT

زعفران‌کاران واقعی حمایت شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۳۵۹۲

زعفران‌کاران واقعی حمایت شوند

عضو هیات رییسه شورای ملی زعفران از دولت درخواست کرد که از زعفران کاران واقعی خرید حمایتی زعفران صورت گیرد و دلالان در این بین نباشند.

به گزارش ایمنا، علی حسینی با بیان اینکه طرح خرید حمایتی زعفران طرح بسیار خوبی است و نرخ پیشنهادی دولت به واقعیت نزدیک است، اظهار کرد: بهتر بود نحوه پرداخت تغییر می‌کرد و کشاورزان در ابتدا ۷۰ درصد پول خود را دریافت می‌کردند و ۳۰ درصد باقی به ماه‌های بعد موکول می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا کشاورزان نیازمند نقدینگی بیشتر هستند و بایستی به تقویت بنیه مالی آنها توجه شود.

وی ادامه داد: دولت باید سعی کند سراغ کشاورزان واقعی برود و از آنها خرید کند. به عبارت دیگر بایستی برای دولت مشخص شود از افرادی خرید حمایتی صورت می‌گیرد که واقعاً زعفران کار هستند؛ زیرا عده‌ای دلال گل زعفران را با قیمت پایین از کشاورز خریداری می‌کنند و زعفران را با قیمت بالا می‌فروشند.

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: کشاورز خرده مالک گل زعفران را می‌چیند، زعفران آن را جدا می‌کند و سپس آن را به فروش می‌رساند اما کسانی که کشت انبوه زعفران دارند روزی چندین تن مازاد گل زعفران به بازار عرضه می‌کنند و دلالان با قیمت‌های پایین این گل‌ها را خریداری کرده و زعفران آن را با قیمت‌های بالاتر یا پایین‌تر به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد و تا پایان برداشت نمی‌توان میزان تولید زعفران را پیش بینی کرد، گفت: مشکل ما در بخش زعفران عدم مدیریت درست تولید است. برای ادامه راه نقشه نداریم و این سیاستی درستی نیست. بایستی استراتژی و سیاست گذاری تولید و تجارت زعفران توسط نخبگان و افراد باتجربه و دلسوز تدوین شود و براساس آن حرکت کنیم. نباید اینگونه باشد که هرکس زمینی را شخم بزند و زعفران بکارد. اگر با این روند ادامه دهیم قطعاً مشکلاتمان هم بیشتر خواهد شد.

خرید حمایتی زعفران از امروز شنبه (۱۷ آبان) آغاز خواهد شد که طی آن زعفران نگین با قیمت کیلویی ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت کیلویی ۱۱ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت و فرآیند خرید نیز به این صورت است که ۳۰ درصد از مبلغ کل قرار داد در لحظه و ۷۰ درصد باقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 453869

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زعفران برداشت زعفران زعفران ایرانی کشت زعفران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خرید حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید