Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@05:23:35 GMT

کانال اسپیرال چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۳۹۴۴

کانال اسپیرال چیست؟

در صنعت تهویه مطبوع، کانال اسپیرال جزو سریعترین و مقرون به صرفه ترین کانالهای فلزی است که هم اکنون درزمینه داکت های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول هم دارای ظاهری شکیل و هم کیفیتی فراتر از انواع دیگر کانالهای هوا می باشد،بطوریکه استفاده ازآن در صنعت تهویه مطبوع به امری اجتناب ناپذیر مبدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه صنعتی تهویه فراز با استفاده از ماشین آلات وتجهیزات نوین در زمینه ی تولید کانال اسپیرال فعال می باشد.کانال اسپیرال از به هم تنیدگی یک تسمه ی ممتدِ ورقی از جنس گالوانیزه (برای مصارف عمومی)،یا آلومینیوم(برای مناطق مرطوب) و یا استیل (برای مصرف درمحیطهای بهداشتی یا محیطهایی با کاربریهای خاص)بصورت اتصالِ درز مورب ساخته میشود و سطحِ صافِ این درز در داخل کانال باعث میشود جریان هوا در داخل کانال با کمترین اصطکاک مواجه بوده و بیشترین دبی و بازدهی در جریان انتقال هوا به عمل آید.این درزهای موربِ گِرد و بدون انقطاع باعث هوابندی کامل کانال اسپیرال در طول خود میشود و از هرگونه نشت و افت فشارِ احتمالی تا نهایت ممکن ممانعت به عمل می آورد.

عایق الاستومری و کاربردهای آن

امروزه در صنعت تاسیسات،استفاده از عایق الاستومری جهت عایق کاریِ سیستم کانال های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایش- سرمایش از قبیل لوله های سرد و گرم ، مخازن ،قطعات و اتصالات و همچنین کانال های هوارسان و در صنایعی از قبیل تاسیساتِ ساختمانی ،صنعتی ،نفت ،گاز و پتروشیمی به دلایل زیست محیطی و بهداشتی بودن و راندمان بالا و جلوگیریِ بیشتر از افت انرژی و سهولت در نصب و تقلیل زمانِ نصب به امری اجتناب ناپذیر و متداول مبدل گشته است.
عایق الاستومری به شکل پیش ساخته با ساختارِ سلولیِ بسته ،در انواع متنوع و در ضخامتهای متفاوت به صورت "رولی" و "لوله ای" تولید و به بازار عرضه می گردد.عایق الاستومری ،جهت عایق کاریِ مقاطع و سطح های با کندانسِ بالا مورد استفاده قرار میگیرد.عایق الاستومری در برابرِ حرارت بالا، گاز ازن و اشعه ماورای بنفش و همچنین در برابر شرایطِ نامناسب جوی،رطوبت، آلاینده ها و گازهای خورنده و همچنین مواد شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد.عایق الاستومری همچنین در مقابلِ انتشارِبخار آب مقاوم می باشد، تا حدی که جذبِ رطوبتِ این عایقها در دوره ی زمانیِ یک ماهه نهایتاً 10 درصدِ وزنِ آنهاست که در مقایسه با عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه و پشم سنگ، جذبِ رطوبت 10000 برابر کمتر است.عایق الاستومری در هنگام حریق، شعله ور نشده و گازهای سمّی متساعد نمی نماید و همچنین مصون از هرگونه آسیب رسانی به لایه اُزن می باشد.عایق الاستومری که از آن بعنوان عایق الاستومریک نیز یاد می شود می تواند بعنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه عایقی به ضخامت 2 سانتی متر می تواند شدت صوت را تا 35 دسی بل کاهش داده و عملا به عنوان یک عایق صوتی ایفای نقش کند.

عایق الاستومری لوله ای

برای جلوگیری از چگالش در لوله های آب سرد و جلوگیری از یخ زدگیِ محتویات لوله آب از عایق الاستومری لوله ای استفاده می گردد. همچنین در سیستم های گرمایشی مثل تاسیسات و لوله های آب گرم موتورخانه ها که جلوگیری از افت انرژیِ حرارتی در لوله های آب گرم ضروری است عایق الاستومری لوله ای به کار می رود. علاوه بر جلوگیری از افت حرارت و بردوت در لوله ها، کاربرد عایق الاستومری لوله ای بعنوان پوشش می تواند از زنگ زدگی و اکسیداسیونِ بدنه ی بیرونی لوله ها جلوگیری کند. بطور کلی عایق الاستومری لوله ای و رولی بعنوان یک عایق حرارتی-برودتی و حتی صوتی در سیستم های گرمایشی،سرمایشی و تهویه مطبوع مورد کاربرد قرار می گیرد. عایق الاستومری لوله ای در ضخامت های ۹-۱۳-۱۹ و ۲۵ میل تولید و عرضه می گردد. 

 

لینک کوتاه: asriran.com/003AMP

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عایق الاستومری تهویه مطبوع لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران

کارگران قشر زحمت‌کش جامعه هستند که همواره با تلاش‌های خود چرخ‌های اقتصادی کشور به‌ویژه صنعت نفت را به حرکت درمی‌آورند؛ به همین دلیل به‌منظور قدردانی از زحمات این افراد تأثیرگذار و تلاشگر، روزی به نام «روز کارگر» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است. عکاس شانا به همین بهانه یک روز با کارگران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران همراه شده است تا گوشه‌ای کوچک از تلاش‌های آنان را که عضوی مهم از صنعت نفت کشور هستند، به نمایش بگذارد و به آن‌ها خدا قوت بگوید.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • آموزش گلاب گیری + فیلم
  • بارش باران و هوای مطبوع بهاری در بندرعباس + فیلم
  • نحوه اتصال مستقیم شلنگ به لوله آب (فیلم)
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد