Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرماندار شهرستان بندرعباس از اثرگذاری مثبت محدودیت‌های کرونایی در روزهای گذشته خبر داد و گفت: با اعمال این محدودیت‌ها خوشبختانه حجم قابل توجهی از ترددها به استان و شهرستان بندرعباس کاهش یافت. - اخبار استانها -

عزیزالله کناری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس ضمن ابراز تقدیر و تشکر از شهروندان، کادر بهداشت و درمان، اصحاب رسانه و مسئولان ذی ربط، اظهار داشت: الحمدالله شهرستان بندرعباس و استان هرمزگان در مجموع در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در سطح کشور خوب عمل شده و جزو سه استان برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا هیچ محدودیت ریلی و هوایی در سفر به مشهد وجود ندارد؟محدودیت‌های کرونایی تردد در سطح استان کرمانشاه را 23 درصد کاهش دادیاسوج| نگرانی کسبه از اعمال محدودیت‌های کرونایی؛ کاش برای بانک‌ها پروتکل مصوب می‌کردند

وی با ابراز امیدواری از تداوم این شرایط با رعایت و توجه مردم، ادامه داد: از این رو، موج دوم و سوم کرونا در هرمزگان، آنطور که سایر استان‌ها احساس کردند، پیش نیامد اما متاسفانه هم اکنون استان هرمزگان درحال قرمز شدن است، لذا محدودیت‌هایی که در سطح کشور ایجاد شد، در استان و این شهرستان اعمال کرده‌ایم.

فرماندار بندرعباس در خصوص محدودیت‌های اعمال شده، افزود: در خروجی‌های شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز استان، در دو لایه محدودیت ایجاد کردیم که شامل ممنوعیت خروج خودروهای پلاک بندرعباس از دوازدهم تا شانزدهم آبان‌ماه و ایجاد محدودیت در ورود خودرو با پلاک شهرستان، است.

کناری ضمن تاکید بر اینکه بندرعباس شهرستانی مهاجر پذیر است، تصریح کرد: تعدادی از ساکنان شهرستان با پلاک‌های خودرو شهر زادگاه خود هستند و لذا در ایست بازرسی‌ها تاکید شده جهت سهولت تردد این شهروندان، بررسی کارت‌های شناسایی لازم، صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان بندرعباس ضمن اشاره به خروج ضروری برخی از این شهروندان بومی، اظهار کرد: در همین مدت بالای هزار دستگاه خودرو را در گلوگاه‌ها برگردانده‌ایم و همچنین حدود 100 خودرو متخلف، اعمال قانون شده و 500 هزار تومان جریمه شدند.

وی ضمن تاکید بر اینکه پلیس راهور استان کمال همکاری را در نظارت بر ترددها به‌ویژه ورود مسافران از سایر استان‌ها داشته است، بیان کرد: علاوه بر این سعی کردیم جاذبه‌های گردشگری شهر بندرعباس را از دسترس خارج کرده و از این رو چراغ سواحل، بوستان‌ها و پارک‌ها را خاموش کردیم و به دلیل جلوگیری از تصادف، چراغ‌های وسط بلوار ساحلی روشن است.

کناری اضافه کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری برای مسافران، جزایر هرمز و قشم است که ورود به آن‌ها را از بندر شهید حقانی ممنوع کردیم و از فروش بلیت تا ساعت 24 شب گذشته، خودداری شده است و علیرغم درخواست‌های زیاد مردم، با تردد به سمت جزایر موافقت نشد.

فرماندار شهرستان بندرعباس پیرامون تعطیلی اصناف در استان تصریح کرد: هیچ گروهی از اصناف تعطیل نشدند و تنها برای اصناف گروه 3 و 4 محدودیت‌هایی نظیر استفاده از ماسک، عدم ایجاد تجمع و رعایت فاصله فیزیکی مناسب، اعمال شده است و برخی از اصناف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تعطیل شدند.

وی ضمن بیان اینکه ساماندهی و پیگیری 20 هزار واحد صنفی در بندرعباس دشوار است، ادامه داد: عده‌ای از اصناف هم متاسفانه تخلف می‌کنند اما در کل محدودیت‌ها اثرگذار بوده و حجم زیادی از ورود و خروج به استان کم شده است.

کناری تاکید کرد: هدف ما این بود که تا جایی که ممکن است روال عادی زندگی مردم تعطیل نشود و با این حال از تجمعات و رفت و آمدها خودداری شود تا مانع گسترش بیشتر ویروس شویم و به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی کل شهر نبوده‌ایم.

وی ضمن اشاره بر اینکه مجالس عزا و عروسی نیز محدود شده‌اند، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای محدودیت‌ها در حدود 20 خانواده تالار جهت برگزاری مراسم، هماهنگ کرده بودند که ما با مسئولان تالار هماهنگ کردیم تا با جمعیت کمتر برگزار کنند و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت ‌شود که خوشبختانه با همکاری خانواده‌های عروس و دامادها و با نظارت‌های انجام شده این مراسمات نیز به خوبی انجام شد. 

انتهای پیام/868/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی شهرستان بندرعباس محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد

صبح امروز آیین زنگ معلم سپاس به مناسب فرا رسیدن هفته معلم به نمایندگی از مدارس هرمزگان در دبستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز با حضور مقامات استانی از جمله مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، جمعی از معلمان و دانش آموزان، زنگ سپاس معلم به نمایندگی از مدارس استان در دبستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با اشاره به جایگاه معلم از تدارک 3700 عنوان برنامه برای هفته معلم و بزرگداشت این هفته خبر داد و گفت: برگزاری زنگ معلم سپاس در سطح مدارس استان مهم‌ترین برنامه محوری این هفته خواهد بود. 

وی افزود: دیگر برنامه مهم تجلیل از تلاش‌های معلمان و فرهنگیان نمونه است، همچنین 9 معلم نمونه استان برای شرکت در دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب عازم خواهند شد. 

وی توجه به افزایش سرانه آموزشی را دیگر برنامه مهم آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به رفاه فرهنگیان و افزایش سرانه فضای آموزشی استان دارد و بر همین مبنا هدف گذاری برای ساخت واحدهای آموزشی جدید در دستورکار قرار دارد. 

به گزارش تسنیم در این آیین از معلمان نمونه از سوی استاندار هرمزگان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد