Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخوندی، با اشاره به ۹۵ میراث ثبت شده شهرستان خوسف در فهرست آثار ملی، گفت: با برنامه ریزی دقیق، این شهرستان در بوم گردی و ایران گردی، به قطب گردشگری استان خراسان جنوبی تبدیل خواهد شد.

«محمد علی آخوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برخی از پروژه های شهرستان خوسف شروع شده است، اظهار کرد:  این پروژه ها برای تکمیل، اعتبار لازم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار خوسف گفت: در این راستا ارتباط گیری با مدیران کل برای حل مشکلات و تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان خوسف در دستور کار است.

 

وی تصریح کرد: برای 14 پروژه نیمه تمام شهرستان خوسف از محل سفر استاندار سابق، قریب به پنج میلیارد تومان ۱۰۰درصد تخصیص یافته است که به زودی شاهد تکمیل این پروژه ها هستیم.

 

آخوندی با بیان اینکه یکی از مشکلات این هست که پروژه ها شروع نمی شوند، گفت: در شهرستان خوسف پروژه زیاد تعریف شده؛ اما برای زیرساخت هایی همانند آب، راه و قنوات باید همت بیشتری داشته باشیم.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: یکی از موضوعات شهرستان خوسف که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، مقوله گردشگری و میراث فرهنگی است که اگر برنامه ریزیی خاصی در این موضوع صورت بگیرد، به طور قطع، خوسف در بوم گردی و ایران گردی، به  قطب گردشگری استان خراسان جنوبی تبدیل خواهد شد.

 

آخوندی ادامه داد: شهرستان خوسف در بحث آثار ثبت شده میراث فرهنگی، رتبه دوم استان خراسان جنوبی را بعد از شهر بیرجند به خود اختصاص داده است؛ چراکه  این شهرستان 95  میراث ثبت شده ملی دارد.

 

وی با اشاره به بافت تاریخی و بی نظیر شهرستان خوسف، گفت: بافت قدیمی این شهرستان هم از بُعد علمی برای تدریس در دانشگاه ها و هم در بُعد ایران گردی بسیار تاثیر گذار است، ولی با این اعتبارات خُرد و ناچیز شهرستان و استان نمی توان اقدام خاصی را انجام داد.

 

فرماندار خوسف ادامه داد: توسعه شهرستان خوسف نیازمند نگاه و تعریف پروژه در سطح ملی است.

 

آخوندی به مباحث مرتبط با گُل نرگس و عناب، دو محصول استراتژیک در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بحث فرآوری گُل نرگس اقدامی صورت نگرفته و سرمایه گذاران این حوزه حمایت می شوند.

 

وی گفت: ظرفیت شهرستان خوسف در بخش معادن و سنگ های قیمتی منحصر به فرد است و همه این ظرفیت ها، جنبه توریستی و اشتغالزایی دارد که در این زمنیه نیازمند نگاه ویژه و مساعدت و جذب سرمایه گذار هستیم و این مهم در اولویت کاری فرمانداری خوسف نیز قرار دارد.

 

فرماندار خوسف گفت: انتظار است تمام کسانی که به خوسف وابستگی دارند، در این شهرستان سرمایه گذاری کنند؛ چراکه در شهر توسعه و ساخت و ساز نداریم؛ بنابراین، این سرمایه گذاری باید به سمت مرکز شهرستان سوق پیدا کند.

 

آخوندی با بیان اینکه شهرستان خوسف خیرین بزرگی دارد که در  سراسر کشور در حال خدمت رسانی هستند، گفت: خیرین بومی باید برای رشد شهری و زیرساخت های شهری به کمک توسعه شهرستان بشتابند، تا توسعه محقق شود.

 

وی تصریح کرد: باید با کمک دستگاه های اجرایی شهرستان، برنامه ای میان مدت برای توسعه تعریف کنیم، همچنین برای فرآوری محصولاتی همانند گُل نرگس، عناب، معادن و سنگ های قیمتی؛ نیازمند نگاه ویژه و مساعدت هستیم؛ چراکه در اشتغالزایی استان نقشی اساسی دارد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه افراد بومی شهرستان در راستای توسعه و ساخت و سازهای شهری کم لطفی می کنند، گفت: انتظار داریم افراد بومی و خیرین در شهرستان وطنی خودشان سرمایه گذاری کنند.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوسف فرماندار خوسف شهرستان خوسف بیرجند خراسان جنوبی شهرستان خوسف فرماندار خوسف خراسان جنوبی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش عربستان با تداوم پروژه نئوم

عربستان سعودی به‌دنبال بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی نادرست، برای پیاده‌سازی طرح‌های پروژه نئوم خود تا سررسید تعیین‌شده با مشکل مواجه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آینده نئوم، پروژه عظیم شهرسازی عربستان سعودی، متزلزل به نظر می‌رسد، زیرا با افزایش هزینه‌ها، شکست‌های پی‌درپی در ساخت‌وساز بناها و ساختارهای مختلف این شهر هوشمند رو به افزایش است. در حال حاضر عربستان از شکست خود در ساخت شهر خطی لاین خبر داده است که قرار بود میزبان یک جفت آسمان‌خراش بلندتر از ساختمان ۱۰۲ طبقه امپایراستیت واقع در محله منهتن نیویورک باشد، ۱۰۵ مایل از صحرا را در بر بگیرد و انتهای غربی آن به ساحل دریای سرخ ختم شود.

چالش عربستان برای ساخت لاین

مقیاس بلندپروازانه تعیین‌شده برای این شهر با هزینه‌های سرسام‌آوری همراه بوده است، حال آن‌که نئوم به‌طور رسمی ۵۰۰ میلیارد دلار بودجه داشت که بیش از ۵۰ درصد آن توسط فدرال عربستان سعودی تأمین شد. با این حال پیش‌بینی‌های بودجه بسیار خوش‌بینانه بودند و طبق گفته کارمندان پروژه و افراد آشنا با طرح‌های نئوم، تنها ۱.۵ مایل اول پروژه لاین بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. در اصل انتظار می‌رود کل پروژه دست کم دو تریلیون دلار بودجه لازم داشته باشد.

بر اساس چشم‌انداز عربستان سعودی، لاین با صد مایل عرض، در بالاترین نقاط خود هزار و ۶۴۰ فوت ارتفاع خواهد داشت و ۲۹ درصد بزرگ‌تر از تمام ساختمان‌های شهر نیویورک است. پایه‌های این شهر سال‌ها قبل از این‌که معماران طراحی ساختار بالای زمین آن را ترسیم کنند، به‌صورت پراکنده ساخته شد تا نشانی از پیشرفت شهر باشد، با این حال با تغییر نظر معماران نسبت به ساخت لاین در مکان برنامه‌ریزی شده اولیه، این پایه‌ها رها شد.

این نوع برنامه‌ریزی‌های نادرست بخش‌های دیگری از نئوم را نیز تحت‌تأثیر قرار داده است. ۱۰ مایل اول آسمان‌خراش ابتدا قرار بود تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود که اکنون به ۱.۵ مایل کاهش پیدا کرده است. بلندپروازی‌های طراحان برای برای اسکان میلیون‌ها ساکن در فاز اول آن نیز به کمتر از ۲۰۰ هزار نفر تقلیل داشته است.

نئوم در همین حال حدود پنج میلیارد دلار صرف ساخت مسکن برای کارگران ساختمانی خود کرده است که تعداد آن‌ها از پیش‌بینی‌های اولیه فراتر رفته و حتی قرار است ۱۰۰ هزار کارگر دیگر نیز به آن‌ها بپیوندند، اما به نظر می‌رسد که حتی این بخش نیز با آینده‌نگری طراحی شده باشد. بنابراین به نظر می‌رسد جامعه‌ای که محل زندگی مهندسان و کارکنان اداری نئوم است، باید تخریب شود و پس از بازنگری‌های بیشتر در طراحی لاین جای خود را به بخش‌هایی از آسمان‌خراش برنامه‌ریزی‌شده دهد.

کارگران در حال حاضر در حال حفر یک گودال عظیم ۴۵۰ هکتاری در امتداد محل پایه‌ریزی لاین هستند که با هدف ساخت یک اسکله دریایی، ۵۰ فوت زیر سطح دریا قرار دارد.

مشکل دیگر نئوم در وهله کنونی کوه‌هایی از خاک، حاصل حفاری‌های فعلی است که بر فراز نقاطی ریخته شده که قرار است یک آبراه ساخته شود و تصمیم بر این گرفته شده که برای حفاری مجدد این توده خاکی عظیم و انتقال آن به جای دیگر برنامه‌های جدیدی تدوین شود.

کد خبر 751695

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم نویدبخش اجرای پروژه‌های شاخص در خراسان جنوبی است
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه حمل‌ونقل دو وظیفه اصلی راه و شهرسازی است
  • برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی اردبیل
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • چالش عربستان با تداوم پروژه نئوم
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران