Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فعالیت خیریه‌ها در جوامع بشری امروز به یک امر بدیهی و البته لازم تبدیل شده است به طوری که اگر نبود فعالیت این نهادهای مردمی، شاید بسیاری از امور به سرانجام نمی‌رسید.

در این میان، زنجان به بهشت خیریه‌ها معروف است و به قولی، این شهر به دیار کریمان تبدیل شده و انجمن‌ها و خیریه‌های متعدد و اغلب تخصصی به همت خیران شکل گرفته در حوزه مورد فعالیت سرمنشاء خیر بوده‌اند که در سطح کشور زبانزد به شمار می‌روند به طوری که توانایی ارائه خدمت به هموطنانمان را هم کسب کرده و از این طریق شهره شده‌اند تا تبدیل به الگو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان یک موسسه خیریه‌ای با نام خوش آهنگ اردیبهشت هم شکل گرفته است که اعضای هیأت مدیره ساختار آن را آموزش و مشاوره، مددکاری، مشارکت‌های مردمی و تبلیغات عنوان کرده‌اند.

 «کودکان رنگ خدا بر روی زمین هستند» شعاری است که شنیدن آن اهداف کلی شکل‌گیری این موسسه را در ذهن روشن می‌کند که از قضا درست است چرا که موسسان این خیریه شناسایی و حمایت از کودکان در معرض اعتیاد ( اعتیاد پدر و مادر مقدمه‌ای برای بروز آسیب‌های اجتماعی به کودکان است که ساده‌ترین این آسیب‌ها همان بی‌توجهی و کم‌توجهی پدر و مادر به کودک و شرایط سلامت جسمی و روحی اوست) یکی از اهداف تشکیل این موسسه عنوان می‌کنند.

شناسایی و حمایت از کودکان در معرض آزار ( کودک آزاری یک آسیب خطرناک اجتماعی است که به جسم و روان کودک لطمه‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند، به همین علت شناسایی و حمایت از این کودکان نقش مهمی در آینده آنها دارد) و شناسایی و حمایت از کودکان کار (کودکان کار و بازمانده از تحصیل واقعیتی خاموش در جامعه هستند، واقعیتی که شاید در بسیاری از مواقع به چشم‌ می‌آیند، اما همواره به راحتی از کنارش عبور می‌شود) از دیگر اهداف تشکیل موسسه مورد نظر است.

در این راستا مدیرعامل موسسه خیریه اردیبهشت زنجان طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با تشریح اهداف شکل‌گیری این موسسه گفت: این موسسه در حال حاضر 55 پرونده فعال دارد که هر پرونده دو تا سه کودک را شامل می‌شود.

ابراهیم مدحت با بیان اینکه نحوه و روش ارائه کمک و خدمات به جامعه هدف موسسه خیریه اردیبهشت متفاوت است، ادامه داد: ارائه کمک مستمر، کمک به پرداخت اجاره‌بهای منزل برای جامعه هدف، پرداخت هزینه تحصیلی، تهیه شیرخشک و تهیه غذای گرم برای کودکانی که از خوردن غذای گرم محرومند، از جمله کمک‌هایی است که این موسسه ارائه می‌کند.

وی به ارائه بسته‌های غذایی به صورت دو ماه یکبار اشاره و تصریح کرد: این بسته‌ها، در برخی مناسبت‌ها هم در بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع می‌شود.

مدیرعامل موسسه خیریه اردیبهشت زنجان با اشاره به اینکه این موسسه با کمک خیران کمک‌های موردی هم به جامعه هدف ارائه می‌کند، افزود: تهیه گوشی، تامین پول ودیعه مسکن، تهیه لوازم خانگی و درمانی از جمله این کمک‌های موردی است.

وی با تاکید بر اینکه 99 درصد خانواده‌های زیر پوشش این موسسه درگیر اعتیاد و کودکان هم بدسرپرست هستند، ادامه داد: فعالیت بخش مشاوره این موسسه هم به تازگی آغاز شده است و در کل یکی از کارهای انجام شده بازگرداندن کودکان به تحصیل است که به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری والدین بسیار مشکل است. 

مدحت نجات کودکان از مشکلات و مسائل پیرامون زندگی آن‌ها را از اهداف تخصصی فعالیت موسسه خیریه اردیبهشت عنوان کرد و گفت: این موسسه واحد مدددکاری فعال دارد، ضمن اینکه در صدد راه‌اندازی تیم نجات برای کمک به کودکان در معرض خشونت است که در این رابطه اقداماتی انجام شده است.

مدیر عامل انجمن خیریه اردیبهشت زنجان با تشریح چشم‌اندازهای پیش‌بینی شده برای این موسسه گفت: احداث درمانگاه تخصصی درمانی خیریه در یکی از مناطق کم‌برخوردار زنجان و همچنین فراهم کردن زمینه تحصیل کودکان جامانده از تحصیل در یک مکان آموزشی از جمله این چشم‌اندازها است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ابراهیم خیریه اهداف شناسایی و حمایت جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال