Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:57:38 GMT

رایزن فرهنگی ایران از مسجد بزرگ آتن بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۲۷۰

رایزن فرهنگی ایران از مسجد بزرگ آتن بازدید کرد

​در سومین روز بازگشایی رسمی مسجد آتن مهدی نیک خواه قمی رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در یونان با حضور در آن مسجد از بخش های مختلف آن بازدید و با امام و برخی از اعضاء هیئت مدیره مسجد به گفتگو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بازدید از بخش های مختلف من جمله شبستان، وضوخانه، پارک و فضای سبز، تاسیسات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. عشیر حیدر نماینده شیعیان پاکستانی و عضو هیئت مدیره مسجد رایزن فرهنگی کشورمان را همراهی و توضیحات مفصلی در خصوص نحوه ساخت و فراز و فرود ها و چالش های پیش روی مسلمانان برای ساخت این مسجد ارائه کرد.

همچنین بعد از اقامه نماز، نیک خواه قمی ضمن گفت و گوی کوتاهی با امام جماعت این مسجد محمد زکی که اصالتا مراکشی است و به زبان های عربی و فرانسه تسلط دارد، بازگشایی این مسجد را به تمامی مسلمانان آتن تبریک گفت.

طبق گفته عضو هیات مدیره مسجد آتن، در تاریخ هفتم جون 2019، پس از پایان مراحل ساخت، وزیر وقت آموزش، تحقیق و امور ادیان یونان آقای قاوروغلو به همراه دبیرکل ادیان این وزارت خانه آقای کالانجیس  و شهردار آتن با همراهی اعضای پنج نفره هیات مدیره و اولین امام جماعت این مسجد محمد زکی، به طور رسمی از مسجد آتن بازدید کردند.

همچنین در این مراسم، شخصیت های شناخته شده و برجسته طیف های مختلف مسلمانان ساکن یونان حضور داشته و این دیدار تحت پوشش کامل رسانه های یونان قرار گرفت. در آن زمان مقرر شد در سپتامبر سال 2019 این مسجد به طور رسمی افتتاح گردد. اما پس از روی کار آمدن دولت راستگرای یونان بازگشایی این مسجد به تاخیر افتاد تا اینکه سرانجام در تاریخ دوشنبه دوم نوامبر 2020 این مسجد بطور رسمی افتتاح گردید که بازتاب خبری گسترده ای در رسانه های یونان داشت.

 

 قمی درباره این مسجد اظهارداشت :ساخت این بنا در حدود 887.000 یورو هزینه داشته و این هزینه از طریق خزانه داری یونان تامین شده است. فضای این مسجد محیطی به ابعاد 17 هکتار می باشد که پیشتر محل تعمیرگاه ماشین های نیروی دریایی بوده و توسط نیروی دریایی این کشور به رایگان اهدا شده است. فضای داخلی مسجد 1000 متر مربع است که گنجایش 350 نفر مرد و 50 زن را دارد. این مسجد شامل دو فضای مجزای عبادت است اما بنا به ملاحظاتی هیچ مناره ایی برای این بنا ساخته نشده است.

نیکخواه قمی درادامه افزود: محراب مسجد توسط هنرمندی مصری ساخته شده است. گفته می شود در حدود 2 میلیون مسلمان (20% جمعیت) در یونان زندگی می کنند که از این میزان تنها 1.3% اصالتا یونانی بوده و الباقی آن را مهاجرین از تابعیت های مختلف تشکیل می دهند.

در حال حاضر به دلیل محدودیت های اعمال شده به واسطه شیوع ویروس کرونا در این مسجد پنج نوبت نماز در روز (نیم ساعت قبل و بعد از هر نماز) اقامه شده و در هر نوبت 9 مرد و 4 زن اجازه حضور دارند. همچنین پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت می شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: رایزن فرهنگی ایران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده، آنچنان در فضای مجازی وایرال شده که حالا به جشن‌های دختران دبیرستانی رسیده و در این جشن‌ها به صورت گروهی اجرا می‌شود. ویدیویی که از یکی از این جشن‌ها در فضای مجازی منتشر شده و مورد توجه قرار گرفته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • بررسی یک اتفاق بزرگ؛ مصطفی آجورلو به مدیرعاملی استقلال نزدیک است؟
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند