Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اندیشکده یقین گفت: عبارت «مکتب سلیمانی» که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند را ناظر بر همان رؤیای ایرانی-اسلامی می‌داند که می‌تواند جایگزین رؤیای زندگی آمریکایی در قرن جدید شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی، رئیس مرکز اندیشکده یقین، در وبینار «سیاست آمریکا بدون سانسور» که به همت مجمع دانشجویان انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، به تحلیل تحولات پیش روی آمریکا و جهان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی در این نشست مجازی با اشاره به میانگین رشد اقتصادی جهانی امروز کمی بالاتر از صفر است، اظهار کرد: شرایط اقتصادی جهان امروز به این دلیل است که اقتصاد لیبرالی و اقتصاد آمریکایی در حال فروپاشی است.

عباسی در حوزه سیاست از بحران در کشور‌های داعیه دموکراسی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن گفت و به شکست آمریکا در عراق و افغانستان برای پیاده کردن اهداف خود با مدل دموکراسی اشاره کرد.

رئیس مرکز اندیشکده یقین گفت: آمریکا بعد از ۱۹ سال جنگ در افغاستان با طالبان، دو ماه قبل در مقابل دید همگان در قطر نشستی با طالبان برگزار کرده و روابط آشتی و دوستی با این گروه تروریستی را آغاز کرد که در حقیقت این حرکت سقوط مدل سیاسی آمریکایی بود.

وی ادامه داد: در ماجرای عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها، انتخاب کشور امارات متحده عربی که برخلاف مدل سیاسی حکومت داری و نظریه‌های سیاسی آمریکایی و غربی فاقد حکومت جمهوری است و توسط پادشاه اداره می‌شود نشان دهنده تغییر نگرش آمریکا نسبت به نظریه‌های سیاسی پیشین خود و فاصله گرفتن از ارزش‌های سیاسی قبلی است.

عباسی گفت: امروز در حالی انتخابات آمریکا در حال برگزاری است که دموکراسی به بحران خورده است و می‌بینیم در ایالات متحده هیچ قوه بالاتری وجود ندارد که دو طرف دعوی حرف وی را قبول کنند لذا اهمیت ولایت فقیه در جامعه در چنین مواقعی بیشتر به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: رابرت دال، از برترین اندیشمندان نظریه پردازی در جهان و از شاخص‌ترین جامعه شناسان سیاسی، اظهار کرده است جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در ۱۲ برهه زمانی باید دچار فروپاشی از درون می‌شد که ولایت فقیه مانع از آن شده است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: بررسی الگوی سیاسی و حکومت‌داری ولایت فقیه موجب شد چین، روسیه و ترکیه به منظور ثبات دهی به نظام سیاسی کشور خود، به فکر تغییر در قانون اساسی برای طولانی‌تر کردن حکومت رؤسای جمهور خود بیافتند و در آمریکا نیز سیاستمداران این مدل را تأیید و خواستار تغییر در قانون اساسی برای کسب ثبات سیاسی شده‌اند.

وی به حوزه اجتماعی در جهان پیش رو نیز پرداخت و مسائل اجتماعی آمریکا مانند بیکاری، افزایش آمار فقر، گسترش فحشا از جنس گوناگون، صنعت پورن و ... را یادآور شد که تمدن آمریکایی را به آستانه فروپاشی کشانده است.

عباسی گفت: اکنون در پایان سال ۲۰۲۰ جهان در یک پیچ تاریخی قرار دارد که تمدنی که شاخصش آمریکاست با بحران روبرو شده و آن چه قطعی است فردای سال ۲۰۲۰ دیگر آمریکا آن ابرقدرت قبل نخواهد بود و جای خالی قدرت آمریکا در جهان توسط کشور‌های دیگری نظیر ایران، چین و روسیه پر خواهد شد.

وی افزود: روز گذشته آمریکا ۲۷ وبسایت ایرانی را با این بهانه که بر روند انتخابات آمریکا اثرگذار هستند مسدود کرد. مقایسه این مسأله با موج سنگین رسانه‌ای که آمریکا و غرب در برهه‌های زمانی مختلف ایران مانند انتخابات به وسیله چندین تلویزیون ماهواره‌ای ۲۴ ساعته و هزاران وبسایت و کانال بر ذهن مردم ما پمپاژ می‌کنند و نتیجه مطلوبی نیز به دست نمی‌آورند، نشان دهنده قدرت ایران و انقلاب اسلامی و متقابلاً ضعف و افول آمریکا است.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی امروز در محاصره گروه‌های مقاومت است، افزود: نتانیاهو در حالی آخرین ماه‌های حکومت خود را پشت سر می‌گذارد که می‌داند به لحاظ فسادی که در پرونده قضایی خود دارد بعد از پایان مسئولیتش دستگیر خواهد شد برای همین تلاش دارد در زمان باقی مانده، شرایط خود در رژیم صهیونیستی را بهبود بخشد.

این تحلیلگر بین المللی برای بیان مثالی در مورد اقدام نامتقارن ایران اظهار کرد: نتانیاهو در ماه‌های گذشته تلاش کرد با زدن پایگاه‌های سوریه که تعدادی از مستشاران ایرانی در آن‌جا حضور داشتند، واکنش نظامی ایران را برانگیزد تا آن را دستمایه اعتراض به لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران کند و بدین ترتیب بتواند جایگاه خود در رژیم صهیونیستی را بهتر کند.

عباسی این مشی را نشانه بارز ضعف رژیم صهیونیستی دانست و اظهار کرد: جریان اپوزیسیون داخل ایران، اصلاح طلبان و سلطنت طلبان تلاش کردند با فشار به کشور، ایران را مجاب کنند به حمله اسرائیل به پایگاه‌ها نظامی سوریه پاسخ نظامی دهد تا پازل نتانیاهو تکمیل شود.

وی شهادت حاج قاسم سلیمانی را اشتباه استراتژیک آمریکا، صهیونیست‌ها و لیبرال‌ها دانست و عنوان کرد: در شرایطی که کشور به تازگی التهابات گرانی بنزین را پشت سر گذاشته بود و بعد از چند فتنه پی در پی این طور به مردم گفته می‌شد که جمهوری اسلامی در بین مردم طرفدار ندارد، فضای غم و اندوهی که در کشور با شهادت حاج قاسم به وجود آمد و رقم زدن بزرگترین تشییع جنازه جهان و برگزاری تشییع جنازه چند میلیونی در شهر‌های مختلف کشور نشان داد که اولاً این حجم از هجمه و نقشه‌های دشمن برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اثرگذار نبوده است و ثانیاً جمهوری اسلامی از چه محبوبیتی بین مردم خود برخوردار است.

رئیس اندیشکده یقین گفت: عبارت «مکتب سلیمانی» که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح کردند را ناظر بر همان رؤیای ایرانی-اسلامی می‌داند که می‌تواند جایگزین رؤیای زندگی آمریکایی در قرن جدید شود.
وی اظهار کرد: بعد از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نه تنها جمهوری اسلامی و سپاه قدس ضعیف‌تر نشده است بلکه قوی‌تر از قبل شده است و اگر امروز تحولاتی در عراق و سوریه رقم خورده که با سیاست‌های جبهه مقاومت همراه نیست نشان دهنده شکست جمهوری اسلامی نیست بلکه همانند بازی فوتبال که گاهی بازی در زمین خودی و گاهی در زمین دشمن است، این مسأله نیز عقب نشینی به همان طریق است، اما این قاعده بازی است، موفقیت‌های حاصل شده از بین نرفته است و بازی به نفع ما ادامه دارد.

عباسی پاسخ ایران به ترور حاج قاسم سلیمانی را این گونه تشریح کرد: نقطه ایده آل مبارزه با آمریکا و استکبار مطابق آیه شریفه وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ تا تبدیل کردن کاخ سفید به حسینیه، تبدیل کردن کاخ باکینگهام لندن به مهدیه، تبدیل کردن کاخ الیزه به بیت العباس و تبدیل کاخ کرملین به مسجد است و این آموزه دینی ما است که با ظهور امام مهدی -عجّل الله تعالی فرجه- ایشان بر کل جهان حکومت خواهند کرد نه تنها بر ایران.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن عباسی افول آمریکا دانشگاه آزاد میمه بسیج دانشجویی اصفهان رئیس اندیشکده یقین رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح دوشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی خلیج فارس بر روی ناو شهید منجزی در خلیج فارس اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت در تاریخ پرافتخار ایران روز بسیار مهم و ماندگاری است که یادآور رشادت و فداکاری ملت سرافراز ایران و فرار و شکست تاریخی اشغالگران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال سلطه جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی در ارتباط با مستندات تاریخی نام خلیج فارس نیز گفت: در خصوص نام خلیج فارس، همچنان که اسناد معتبر تاریخی نشان می‌دهد و مورخان بزرگ نیز به این مهم صحه گذاشته‌اند، این منطقه از همان ابتدا و از گذشته با عنوان خلیج فارس مطرح بوده است، در حالی که امروزه برخی از کشورهای غربی و منطقه‌ای که حتی برخی از آنها سابقه تأسیس آنها به ۶۰ سال هم نمی‌رسد، تلاش می‌کنند تا یک نام جعلی که فاقد مستندات تاریخی است را برای خلیج فارس بکارگیری کنند که البته سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی همواره اذعان دارند که غیر از عنوان خلیج فارس نام دیگری را نمی‌شناسد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: امروز ایران اسلامی قدرت اول و مطلق خلیج فارس است و با دوستی و برادری با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آبراه راهبردی مراقبت می‌کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول تاریخ هر بار دشمنان و متجاوزان قصد تعرض به منطقه را داشته‌اند در خلیج فارس با شکست مواجه شده‌اند افزود: دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره فارسی با فرماندهی سردار رزمجو و ذلت و خواری آنها در برابر دیدگان جهانیان، اقتدار کشور را به جهانیان نشان داد.

وی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها، اقتدار و قدرتمندی نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب را به جهانیان نشان داد تصریح کرد: اگر دشمنان در محدوده خلیج فارس، دست از پا خطا کنند، روزگار سخت و تاریکی برایشان رقم می‌خورد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همایش روز ملی خلیج فارس با کیفیت مطلوبی برگزار شده و انتظار می‌رود در انعکاس و اطلاع‌رسانی این برنامه و نام بزرگ خلیج فارس، رسانه‌ها اهتمام ورزند.

محمدی‌زاده با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: اهالی رسانه و هنرمندان، نسبت به انعکاس داخلی و خارجی این روز بزرگ اهتمام ورزند تا جهانیان با عظمت خلیج همیشه فارس آشنا شوند.

وی افزود: یاد و خاطره مجاهدان رشید میهن در مبارزه با استعمارگران انگلیسی و پرتغالی و آمریکایی را گرامی می‌داریم و امیدوارم همواره شاهد موفقیت و سربلندی ایران عزیز و خلیج فارس باشیم.

استاندار بوشهر به سابقه مبارزاتی استان بوشهر اشاره و خاطر نشان کرد: بوشهر در طول پنج قرن با استعمارگران جنگیده و نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است.

کد خبر 6091979

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی