Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@12:34:02 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن و فولاد خوزستان؛ تساویِ پرامید

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۴۲۳

اصفهان| ذوب‌آهن و فولاد خوزستان؛ تساویِ پرامید

گروه استان‌ها- نمایش ذوب‌آهن مقابل فولاد با در نظر گرفتن بضاعت فنی بازیکنان ذوب‌آهن، امیدواری‌های زیادی را به وجود آورد و سبزپوشان اصفهانی در صورت کاهش فاصله بین خطوط و انسجام تاکتیکی بیشتر می‌توانند به یکی از تیم‌های سرسخت لیگ تبدیل شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته نخست از لیگ بیستم، جام خلیج فارس، روز گذشته با برگزاری 4 دیدار افتتاح شد که در یکی از این بازی‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن مقابل فولاد تن به تساوی 2 بر 2 داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان لیگ بیستم را با تساوی آغاز کرد تا روند ناکامی‌های این تیم در افتتاحیه فصول فوتبالی همچنان ادامه داشته باشد. ذوبی‌ها که در چند فصل اخیر، به استثنای لیگ هجدهم، هیچ‌گاه شروع خوبی در لیگ نداشته و امتیازات زیادی را از دست می‌دادند، قصد داشتند با پیروزی مقابل فولاد علاوه بر شکست طلسم ناکامی در بازی‌های افتتاحیه، از همان ابتدا در شمار تیم‌های شگفتی‌ساز ظاهر شوند، اما یک ضربه پنالتی در آخرین ثانیه‌های بازی و کامبک فولاد، رحمان رضایی و تیمش را از رسیدن به هدف‌شان باز داشت.

ذوب‌آهن در حالی مقابل فولاد به میدان رفت که ترکیب این تیم نسبت به فصل گذشته کاملاً دگرگون شده و رضایی تیمش را با شمایل جدیدی متشکل از بازیکنان جدید به زمین فرستاد. ذوب‌‌آهن تقریباً تمام ستاره‌های خود را از دست داده و دست رحمان رضایی برای چیدن ترکیب دلخواهش کاملاً بسته است. در آن سو فولادی قرار داشت که اسکلت اصلی تیمش حفظ شده است و بازیکنان باکیفیت زیادی نیز به خدمت گرفته و جزء مدعیان قهرمانی به شمار می‌آید.

ذوب‌آهن در این دیدار نمایش قابل قبولی را ارائه داده و نشان داد که علی‌رغم تغییرات گسترده، می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. تیم رحمان رضایی از نظم تاکتیکی و دوندگی قابل قبولی برخوردار بود و در طول روند بازی هماهنگی و تمرکز بازیکنان بهتر شد. سرمربی سبزپوشان در این دیدار قصد داشت با اجرای بازی فشرده و بسته نگه داشتن دروازه ذوب‌آهن، مانع شکست خوردن تیمش شده و با حملات سریع و برق‌آسا به گل برسد.

رحمان رضایی در این دیدار، تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به زمین فرستاده بود و سعی داشت با تصاحب میانه میدان، قدرت هجومی فولاد را کنترل کرده و به گل برسد. برنامه ذوبی‌ها برای کنترل خط حمله فولاد این بود که با تجمع عددی در میانه میدان، کنترل فضاهای زمین را در دست گرفته و با پرس سنگین بازیکنان حریف، ارتباط خط حمله و میانی فولاد را قطع کنند و مانع شکل‌گیری حملات فولاد شوند. اما سنگین بودن بدن‌های بازیکنان ذوب‌آهن و دور بودن آنها از شرایط مسابقه باعث شده بود که سبزپوشان اصفهانی در نیمه نخست توان چندانی برای اجرای پرس و بازی تخریبی نداشته باشند.

سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی به دنبال آن بودند تا با استفاده از قدرت حمل توپ و فرارهای انفجاری هافبک‌های کناری‌ ذوب‌آهن، خط میانی و دفاع تیم فولاد را دور زده و خلق موقعیت کنند.

ذوب‌آهن می‌توانست در هفته نخست شگفتی‌ساز شود اما دقیقاً از همان ناحیه‌ای ضربه خورد که در 2 فصل اخیر ضربه خورده بود. سبزپوشان اصفهانی قادر به حفظ نتیجه نیستند و حتی در مواقعی که پیش می‌افتند، بازیکنان این تیم به‌ویژه در خط دفاع اشتباهات فردی زیادی را مرتکب شده و به راحتی نتیجه را از دست می‌دهند.

نگاهی به عملکرد دفاعی ذوب‌آهن در بازی شب گذشته نشان می‌دهد که تیم رحمان رضایی در فاز دفاعی با مشکلات جدی دست به گریبان بوده و مدافعان و دروازه‌بان این تیم هنوز به هماهنگی لازم نرسیده‌اند. سبزپوشان اصفهانی در عمق خط دفاع ضعف داشته و مدافعان این تیم در برگشت‌ها ضعیف عمل می‌کنند و همین امر منجر به آسیب‌پذیری بالای آنها در ضدحملات است. از طرف دیگر جای‌گیری مدافعان ذوب‌آهن روی ضربات ایستگاهی و کرنرها با اشکال مواجه است و گل نخست فولاد دقیقاً روی همین ضعف به دست آمد. اگرچه بخشی از مشکلات دفاعی ذوب‌آهن به تغییرات گسترده مدافعان این تیم باز می‌گردد و نفرات جدید برای هماهنگی کامل به زمان نیاز دارند.

مشکلات فوق تنها نقطه ضعف ذوب‌آهن نبوده و یکی دیگر از مشکلات فنی این تیم پایین بودن سرعت انتقال توپ از فاز دفاع به حمله است که موجب می‌شود بسیاری از موقعیت‌های گلزنی ذوبی‌ها با تجمع مدافعان حریف به راحتی بلوکه شود. از طرف دیگر فاصله بین خطوط ذوب‌آهن زیاد بوده و همین امر موجب می‌شود تا حرکات ترکیبی و حملات سبزپوشان شکل نگیرد.

نمایش ذوب‌آهن نقاط امیدواری زیادی را نیز به همراه داشت؛ ذوبی‌ها در فاز تهاجمی عملکرد چشم‌گیری داشتند و از تنوع تاکتیکی قابل قبولی برخوردار بودند. همچنین هماهنگی شاگردان رضایی در روند بازی به مرور افزایش یافته و از نظم تاکتیکی بهتری برخوردار شدند.

یکی از نکات مثبت نمایش ذوبی‌ها، به تعویض‌های رضایی باز می‌گردد. ذوب‌آهن در نیمه نخست بازی، بازی خوبی را به نمایش نگذاشت و بازیکنان این تیم در فاز دفاعی اشتباهات فردی زیادی داشتند. از طرف دیگر بالا بودن فاصله بین خطوط این تیم موجب شده بود تا سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی نتوانند موقعیت چندانی خلق کنند؛ نقطه ضعفی که رضایی به خوبی تشخیص داد و با اضافه کردن حسین شنانی به جای ابوالفضل عکاشه، تحرک خط حمله تیمش را افزایش داده و روند بازی به نفع سبزپوشان تغییر پیدا کرد.

نکته قابل توجه در نمایش ذوبی‌ها، نرخ‌ بهره‌وری بالای مهاجمان این تیم است؛ نگاهی به آمار بازی نشان می‌دهد که شاگردان رضایی در طول بازی 2 شوت درون چارچوب داشتند و هر 2 موقعیت را تبدیل به گل کرده‌اند. آمار فوق به خوبی گویای نرخ‌ بهره‌وری بالای مهاجمان ذوب‌آهن است. نکته‌ای که اگر با موقعیت‌سازی بیشتر ذوبی‌ها همراه شود، می‌تواند شرایط این تیم را در طول فصل بهبود ببخشد.

ذوبی‌ها شب گذشته در بیشتر فاکتورهای هجومی از جمله میزان مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و تعداد شوت و شوت‌های درون چارچوب، عملکرد ضعیف‌تری از فولادی‌ها به جای گذاشتند، با این حال از موقعت‌هایشان استفاده بهتری کردند. شاگردان رضایی در این بازی 6 بار اقدام به شوت‌زنی کرده‌اند که 2 شوت آنها درون چارچوب بوده است. در مقابل شاگردان نکونام 9 بار اقدام به شوت‌زنی داشتند که تنها 3 شوت آنها درون چارچوب بوده است.

در مجموع می‌توان گفت نمایش ذوب‌آهن مقابل فولاد با در نظر گرفتن بضاعت فنی بازیکنانش، امیدواری‌های زیادی را به وجود آورد و سبزپوشان اصفهانی در صورت کاهش فاصله بین خطوط و انسجام تاکتیکی بیشتر می‌توانند تبدیل به یکی از تیم‌های سرسخت لیگ شوند.

در آن سو، فولاد بازی قابل قبول و منطقی را به نمایش گذاشت. شاگردان نکونام به دنبال هر 3 امتیاز این بازی بودند و در نیمه نخست بازی هجومی را به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های زیادی را نیز خلق کردند و شاید اگر درخشش گردان نبود، می‌توانستند به گل‌های بیشتری نیز برسند. فولادی‌ها در نیمه دوم نتوانستند روند هجومی خود را حفظ کنند و در فاز دفاعی اشتباهات مرگباری انجام دادند. با این حال دوندگی بی‌امان فولادی‌ها در نهایت به کمک آنها آمده و با اعلام یک پنالتی پرحرف و حدیث، موفق شدند از شکست فرار کنند.

حواشی دیدار ذوب‌آهن و فولاد خوزستان| خوشامدگویی غیابی هواداران ذوب‌آهن به رضاییاصفهان| شمایل ذوب‌آهن در لیگ بیستم؛ چهره جدید و ناشناخته سبزپوشانتست کرونای ذوب‌آهنی‌ها منفی شد

رضایی: اعلام این پنالتی واقعاً خنده‌دار بود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: خطایی که از سوی داور بازی پنالتی اعلام شد یک متر تا یک متر و نیم بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد و اعلام پنالتی واقعاً خنده‌دار بود.

رحمان رضایی پس از تساوی 2 بر 2 تیمش برابر فولاد خوزستان در هفته نخست لیگ برتر فوتبال، در نشست خبری اظهار داشت: نمی‌دانم درباره این بازی چه بگویم. هرکس صحنه پنالتی را ببیند و حتی اگر کسی که فوتبال را نمی‌فهمد به جای کمک داور بایستد، می‌فهمد که خطایی که از سوی داور بازی پنالتی اعلام شد یک متر تا یک متر و نیم بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد اما داور پنالتی اعلام کرد که اعلام آن واقعاً خنده‌دار بود.

وی افزود: در صحنه قبل هم بازیکن فولاد توپ را با دست زد و توپ پس از برخورد با بازیکن ما به بیرون رفت و داور کرنر اعلام کرد. ما از 50 متر فاصله این صحنه را دیدیم و چطور کمک داور از فاصله 20 تا 25 متری این صحنه را نمی‌بیند؟

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه اتفاقات این بازی باید از سوی هر مرجعی که مسئول رسیدگی است پیگیری شود، ادامه داد: آخر این لیگ برتر است؟ از اعلام این پنالتی خنده‌ام می‌گیرد. چطور 40 ثانیه مانده به پایان بازی پنالتی این‌‌چنینی اعلام می‌شود؟ از همان ابتدا 3 امتیاز را به حریف می‌دادند و دیگر بازی نمی‌کردیم و کسی هم خسته نمی‌شد. بیشتر پرتاب اوت‌های فولاد خطا بود اما داور تنها یک خطا اعلام کرد و داور چطور این خطاها را تشخیص نمی‌دهد و به راحتی حق تیم ما را تضییع می‌کند.

وی گفت: اتفاقات سال گذشته که حداقل 10 امتیاز را از ذوب‌آهن گرفت در حال تکرار شدن است. این موضوع برای من به عنوان سرمربی اصلاً قابل‌قبول نیست. اگر قرار باشد چنین اتفاقاتی بیفتد اصلاً چرا باید این همه تدارک ببینیم و بنشینیم و امتیازها را تقسیم کنیم! درخواست من این است که اتفاقات بازی با فولاد در مرجع مربوطه پیگیری شود. اگر این صحنه را به 10 داور نشان دهید تأیید می‌کنند که این خطا بیرون محوطه جریمه اتفاق افتاده است. بابت این اتفاقات در لیگ برتر که همه توجه‌ها معطوف به آن است و تضییع حق تیم‌‌ها متأسف هستم.

رضایی خاطرنشان کرد: امیدوارم باشگاه اشتباهات داوری را پیگیری کند چون حق تیم نباید به این راحتی تضییع شود. در ایران بالاتر و قوی‌تر از لیگ برتر نداریم و چرا در این سطح چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ امروز داور به دنبال چه بود؟ اتفاقات این بازی برای من بسیار عجیب بود.

نکونام: بازیکنانم باید بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بازیکنانم بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند و باید روحیه مبارزه‌طلبی داشته باشند.

جواد نکونام پس از تساوی 2 - 2 تیمش برابر ذوب‌آهن اصفهان در هفته نخست لیگ برتر فوتبال، در نشست خبری اظهار داشت: می‌دانستیم در بازی اول تیم‌ها ناشناخته هستند و می‌دانستیم شرایط برای هر دو تیم سخت است و زمانی که بیرون خانه بازی می‌کنید این شرایط سخت‌تر هم هست.

وی افزود: بازی را خوب آغاز کردیم و توانستیم گل اول را به ثمر برسانیم و چند موقعیت خوب دیگر هم داشتیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. بازی در نیمه نخست کاملاً در کنترل ما بود و تنها مشکل‌مان این بود که بازیکنان هنوز به ذهنیت بازی در تیمی مانند فولاد نرسیده‌اند. در همین بازی اول به بازیکنانم تذکر می‌دهم که بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند و باید به اندازه نام تیم و باشگاه فولاد بازی کنند و تا آخرین لحظه برای تیم، هواداران و پیراهنی که بر تن داریم مبارزه کنند. آنها اگر بخواهند اینقدر بی‌خیال باشند که در بازی که یک بر صفر پیش افتاده‌ایم 2 بر یک عقب بیفتیم و تیم تا این اندازه تحت فشار قرار گیرد، کارمان سخت می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان ادامه داد: مشکل امروز ما اشتباهات فردی بود و در عرض دو دقیقه با دو اشتباه فردی دو گل دریافت کردیم. خوشبختانه با تغییراتی که دادیم توانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم، اما واقعاً از این مساوی ناراحتم. باید این بازی را راحت می‌بردیم. ما نیمه اول را از دست دادیم و در نیمه دوم به دلیل عدم تمرکز و اشتباهات خودمان بازی برای ما سخت‌تر شد. تیم حریف از دقیقه 75 به بعد تنها بازی مستقیم انجام می‌داد که ما را مجبور به اشتباه کرد و دو گل دریافت کردیم و برای بازگشت به بازی و پیروزی دیر بود، چون وقتی سیلی را خوردیم تازه یادمان افتاد فولاد باشیم. قطعاً بیشتر تلاش و تمرین می‌کنیم تا در بازی‌های آینده موفق باشیم و این راه طولانی را بهتر طی کنیم نکونام گفت: مشکل دیگری که روز گذشته برای ما به وجود آمد این بود که در تمرین سه بازیکن‌مان در عرض یک دقیقه مصدوم شدند که دو بازیکن اصلی ما هم در میان آنها بودند و امروز با 18 بازیکن به ورزشگاه آمده بودیم که دست ما را بسته بود، اما ما فولاد هستیم و بازیکنان باید بدانند در چه جایگاهی قرار دارند و باید چطور بازی کنند.

نکونام درباره ضربه پنالتی که به سود تیمش اعلام شد، گفت: از صحنه پنالتی دور بودم. روی گل دومی که ما خوردیم، خطایی که اعلام شده بود کاملاً اشتباه بود و همان توپ تبدیل به گل شد. پس از اعتراض‌های تیم حریف سوت‌های داور کمی تغییر کرد و ما تحت فشار قرار گرفتیم و تیم‌مان عقب‌نشینی کرد. داور اشتباهی نداشت که ذوب‌آهن بخواهد اینقدر به داوری اعتراض کند و تیم داوری را تحت فشار قرار دهد. حتی از روی سکوها صحبت‌هایی مطرح می‌شد که درست نبود و فکر می‌کنم باید کمی خود را کنترل کنیم.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبزپوشان اصفهانی تیم فوتبال ذوب آهن سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فاصله بین خطوط فولاد خوزستان نیمه نخست بدانند در چه رحمان رضایی مقابل فولاد درون چارچوب ذوب آهن نمایش ذوب هفته نخست لیگ برتر اعلام شد فاز دفاع ذوبی ها تیم ها یک متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان + فیلم

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ملوان با تساوی یک بر یک به پایان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ملوان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۱۵ _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

رضا جعفری تک گل تیم ملوان را در دقیقه ۳۸ به ثمر رساند؛ عثمان الدونگ در دقیقه ۶۰ گل تساوی را به ثمر رساند.

خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان کد خبر 749866

دیگر خبرها

  • اکبرپور برای ساخت گل خط‌کش داشت! (عکس)
  • بدرقه خاطرات قهرمانی را فراموش کرد (عکس)
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)
  • توقف آلومینیوم و فولاد به‌سود رقبای خوزستانی قعرنشین
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان + فیلم
  • خیز بلند نساجی برای بقا در لیگ/ فولاد به لبه پرتگاه سقوط کرد
  • آلومینیوم با تصویر خاص مقابل فولاد